וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש הזה היה מת במשך 20 דקות ואז קרה הדבר הבא

מייקל פרויט בן ה-20 התחשמל באתר בניה בעיר דטרויט. הוא הגיע לבית החולים בלי סימני חיים, אבל הרופאים הצליחו לעשות את הבלתי יאמן ולהחיות אותו, וכל זאת מבלי לגרום לו נזק מוחי

סרטון הדרכה להחייאה במקרה של טביעה/מערכת וואלה

בווידיאו: סרטון הדרכה החייאה

מייקל פרויט עבד באתר בנייה בעיר דטרויט עם אביו החורג כאשר סולם מתכת שנשא בידיו נגע בחוט חשמל חשוף. פרויט בן ה-20 התחשמל, והעובדים במקום קראו לפראמדיקים שהגיעו והחלו לבצע החייאה כשלא ברור מה הסיכויים של הצעיר לשרוד.

"הם הביאו את הצעיר הזה לבית החולים, כשהוא ללא סימני חיים", אמר ד"ר אנגל צ'ודלר מבית חולים ביאומון פארמינגטון הילס שברויאל אוק, שהשתתף בניסיונות ההחייאה של פרויט. "אמרתי לצוות שלי, 'אנחנו מחזירים אותו', ואז אמרתי לו 'כדאי שתחזור'". אחרי שתי מכות חשמל מדפיברילטור, פרויט, שהיה מת מבחינה קלינית במשך 20 דקות, עשה מה שהרופא אמר לו והתעורר.

עוד בנושא:
יש חיים אחרי המוות? האיש שמת פעמיים מגלה
מתי ניתן לקבוע מוות מוחי ומה המשמעות?
אנשים שמתו וחזרו לחיים מספרים על החוויה

דפיברילטור. ShutterStock
אחרי 20 דקות ושתי מכות חשמל, הוא התעורר. מכשיר דפיברילטור/ShutterStock

"הוא התנהג כמו דמות הענק (מהקומיקס), כאשר חזר להכרה", אמרה אחות שנכחה בחדר. "הוא תפס את המעקה ונענע את המיטה בכוח עצום ... אני מניחה שכל גיבור צריך למות לפחות פעם אחת". פרויט התאחד לאחרונה עם הצוות הרפואי שהציל את חייו.

מנהל שירותי הטראומה בבית החולים אומר לערוץ FOX2, שההישרדות שלו היא "מופלאה", והסביר כי מאחר וההחייאה לא הופסקה לרגע, הצעיר לא סובל מנזק מוחי". הנזק העיקרי הוא לבהונותיו שנשרפו, אך גם הן טופלו ונמצאות כעת בתהליך החלמה.

ההתעקשות השתלמה

לפני כשנה, חולה צרפתי בשנות ה-50 לחייו הצליח לשרוד ולהישאר בחיים אחרי שלבו פסק מלפעום למשך 18 שעות. גם פה אנשי ההצלה סייעו בהחזרתו לחיים, אבל העובדה שהוא סבל מהיפותרמיה היא זו שהצילה את חייו בסופו של דבר.

האיש הוחזר לחיים לאחר שנמצא מחוסר הכרה על יד נהר כשטמפרטורת גופו הגיעה ל-22 מעלות צלזיוס. כאשר צוותי ההצלה הבינו שלבו נשמר בגלל הקור, הם ערכו לו עיסוי לב במשך יותר מארבע שעות עד שהוא חובר למכונת לב-ריאות ששמרה עליו בחיים עד שטמפרטורות גופו עלו והרופאים הצליחו לייצב אותו. "כמעט בכל נסיבות אחרות, האיש היה מת כנראה", אמרו הרופאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully