וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטורף: גבר חזר לחיים 18 שעות אחרי שלבו פסק לפעום

8.4.2018 / 14:31

הסיפור הזה יכול היה להיות פרק מושלם בסדרת בית חולים מותחת: גבר צרפתי בשנות החמישים לחייו חטף התקף לב, התמוטט ולבו פסק לפעום. אז איך זה שאחרי 18 שעות לבו חזר לפעום?

פרמדיק מבצע החייאה. ShutterStock
"היה מת כמעט בכל נסיבות אחרות". החייאה/ShutterStock

חולה צרפתי בשנות ה-50 לחייו הצליח לשרוד ולהישאר בחיים אחרי שלבו פסק מלפעום למשך 18 שעות. הסיבה הפיזיולוגית לכך אם אתם תוהים, ואתם בוודאי תוהים, היא העובדה שהוא סבל מהיפותרמיה, שגרמה אומנם לטמפרטורות גופו לצנוח אך ככל הנראה גם הצילה את חייו בסופו של דבר.

"הצוות הרפואי נדהם", אמר ג'ונתן צ'רביט, מי שאחראי על היחידה לטיפול נמרץ בבית החולים של אוניברסיטת מונפלייה שבדרום צרפת. בן ה-53 הוחזר לחיים לאחר שנמצא מחוסר הכרה על יד נהר. לטענת צ'רביט, בן ה-50 עדיין בחיים משום שטמפרטורת גופו שהגיעה ל-22 מעלות צלזיוס. כאשר צוותי ההצלה הבינו שלבו נשמר בגלל הקור, הם ערכו לו עיסוי לב במשך יותר מארבע שעות עד שהוא חובר למכונת לב-ריאות ששמרה עליו בחיים עד שטמפרטורות גופו עלו והרופאים הצליחו לייצב אותו. "כמעט בכל נסיבות אחרות, האיש היה מת כנראה", אמר.

הגבר סבל מהתקף לב כשחזר מביתו של אחיו בבזיר, ליד מונפלייה, ב- 12 במרץ. כשלא חזר הביתה, חיפשו אותו קרובי משפחה ומצאו אותו מחוסר הכרה על יד הנהר. כעת הוא עדיין נמצא תחת תמיכה נשימתית אבל הוא מסוגל ללכת ומצבו משתפר.

עוד בנושא:
שמרו על הקצב: השירים האלה יכולים לעזור לכם להציל חיים
דילמה: הקעקוע הזה גרם לרופאים לתת לחולה למות
למות מקור: ממה צריך להיזהר כשהטמפרטורות צונחות?

סכנת חיים ממשית

היפותרמיה היא מצב שבו טמפרטורות הגוף יורדת לפחות מ-36 מעלות. מצב זה נפוץ בעיקר אצל קשישים שעלולים ליפול לרצפה הקרה בלי יכולת לקום, אצל הומלסים, וכן אצל ילדים שלא לבושים מספיק טוב ונמצאים בסביבה לא מחוממת. היפותרמיה באה לידי ביטוי בגוף קר מאוד, הכרה מבולבלת ומצב כללי ירוד.

בנוסף, היפותרמיה עלולה להיות מסוכנת מאוד וכאשר טמפרטורת הגוף יורדת לפחות מ-33 מעלות קיימת סכנה להפרעות קצב, פגיעה רב מערכתית וכן סכנת חיים ממשית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully