וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זו ההשפעה שיש ללמידה על כלי נגינה על הציונים בבית הספר

הורים ומורים רבים נוטים לחשוב שהשתתפות בשיעורי נגינה בביה"ס פוגעת בלימודים של מקצועות אחרים חשובים כמו אנגלית ומתמטיקה. המחקר הזה מראה שההיפך הוא הנכון

ילד מנגן בגיטרה. ShutterStock
מפתח גם תחומים אחרים. ילד מנגן על גיטרה/ShutterStock

אם חשבתם שילדים שמנגנים בכלי נגינה מפסידים זמן בלמידת מקצועות אחרים, אתם טועים. מחקר של אוניברסיטת קולומביה הבריטית בקנדה מצא כי לא רק ששיעורים בכלי נגינה לא מפריעים ללימודים בבית הספר, אלא שהם תורמים להם, והרבה.

החוקרים מצאו כי תלמידים בבית הספר שלמדו לנגן על כלי נגינה, שיפרו את ציוניהם במקצועת מתמטיקה, אנגלית, כימיה ופיזיקה. הסיבה לכך ככל הנראה נעוצה בכך שתלמידים אלה לא רק שלומדים מיומנות חדשה, אלא נמצאים בריכוז זמן רב יותר מחבריהם.

עוד בנושא:
מאיזה גיל כדאי ללמד ילדים לשחות?
איך מגדלים ילד עם ביטחון עצמי?
למה יש אנשים שלא אוהבים לשמוע מוזיקה?

מפתחים מיומנויות אחרות

המחקר שנערך על כמאה אלף תלמידי ביה"ס בקנדה ופורסם בכתב העת Journal of Educational Psychology, כלל תלמידי כיתוב א' עד יב' שהציונים שלהם נבדקו והושוו בבחינות במקצועות שונים. החוקרים לקחו בחשבון נתונים נוספים כמו מין התלמיד, המוצא האתני והמצב הסוציו-אקונומי של משפחתו. מבין כל התלמידים שנבדקו, 13 אחוזים לקחו קורס אחד לפחות של לימודי נגינה.

"יש מחשבה שתלמידים שנמצאים זמן רב מדי בשיעורי נגינה בביה"ס, על חשבון שיעורי מתמטיקה או אנגלית, ישיגו ציונים נמוכים יותר במקצועות האלה", הסבירו עורכי המחקר. לטענתם המחקר מראה כי ככל שתלמידים לומדים יותר שיעורי נגינה כך הם משיגים ציונים טובים במקצועות הנלמדים בביה"ס.

"לימוד בכלי נגינה לבד ובהרכב הוא מאוד תובעני", ציינו החוקרים. "סטודנט צריך ללמוד לקרוא תווים, לפתח תיאום של עין-יד-מוח, לפתח מיומנויות הקשבה, לעבוד בעבודת צוות ולפתח משמעת עצמית לתרגול. כל חוויות הלמידה האלה ממלאות תפקיד בשיפור היכולת הקוגניטיבית של הילדים ובהערכה העצמית שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully