וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמא אחת ילדה, אז איך בת הזוג שלה הצליחה גם להניק?

קלי וג'קלין זוג לסביות שניסו להכנס להריון במשך שנים רבות, הביאו בחודש שעבר לעולם שני תינוקות מרחם אחד. ובכל זאת שתיהן מצליחות להניק את הילדים שלהן. איך זה קורה?

זוג אימהות לסביות הניקו במקביל את התאומים שלהן, למרות שרק אחת מהן היא זו שילדה אותם. התמונה של השתיים הפכה ויראלית ועוררה הרבה תגובות ושאלה אחת עיקרית - איך האמא השניה הצליחה להניק אם לא הייתה בהריון?

התשובה לכך היא בעידוד יצירת חלב אם, שאפשרי גם עבור נשים שלא ילדו לאחרונה. התופעה שנקראת באנגלית 'induced lactation', יכולה להתרחש אם האמא לוקחת תרופות הורמונליות, או אם היא מדמה הנקה בעזרת משאבה - עד שהגוף מתחיל ליצור חלב אם באופן מלאכותי. מדובר בתהליך לא פשוט של חודשים שצריך להיערך לו טרם הלידה, וכדאי ללוות אותו ברופא ויועצת הנקה.

קלי וג'קלין, זוג לסביות בשנות ה-30 לחייהן, פרסמו את התמונה בה הן מניקות במקביל את התאומים שלהם ג'קסון ואלה. הן התראיינו ואמרו כי "הן מאוהבות לחלוטין בתאומים שלהן, והעובדה שהן מצליחות להניק אותם במקביל היא פשוט סוריאליסטית עבורן". האימהות קוראות להן תאומים, אבל מבחינה ביולוגית למעשה מדובר במה שמוגדר כאחאים. כל אחד מהילדים נוצר מביצית של אחת האימהות ומאותה תרומת זרע והעוברים הוחזרו לרחם.

עוד בנושא:
מה גרם לחלב האם של האישה הזאת להפוך לוורוד בוהק?
עידוד הנקה? הכי חשוב שתכסי את הציצי
תקלה בחיווט: למה לאישה הזאת דלף חלב אם מהפות?

חלב אם שאוב. ShutterStock
אפשר לייצר אותו באופן מלאכותי. חלב אם/ShutterStock

במשך שנים רבות ניסו בנות הזוג להביא ילדים לעולם במאמצים פיזיים ובהשקעה כספית גבוהה, ולא הצליחו. הן עברו 20 סבבים של הזרעות ונשאבו משתיהן 58 ביציות לאורך כל התהליך. קלי, היא אחות במקצועה ואמא לשלושה ילדים, לעומת זאת לג'קלין, גננת בגן ילדים, אלו הילדים הראשונים. "תמיד רציתי להיות אמא ולהיות בהריון, לכן החלטנו שאני אנסה להכנס להריון ראשונה", סיפרה ג'קלין. למרבה הצער בגלל מצב רפואי של שחלות פוליציסטיות ופוליפים בשחלות היא לא הצליחה להרות. אחרי שנתיים, קלי היא זו שנכנסה להריון בעזרת הפריית מבחנה. ב-14 במאי, כשהיא בשבוע ה-36 ילדה קלי את זוג הילדים.

"מאז שהילדים נולדו, זה היה מדהים ומתיש, אבל אין סיבה טובה יותר להיות מותשת מזה", אמרה קלי. לדבריה, השתיים מעולם לא שמעו על ייצור יזום של חלב אם, והעובדה שהן מצליחות להניק יחד היא לא פחות ממדהימה עבורן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully