וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה ילדים להורים גרושים נמצאים בסיכון להשמנה?

אם לא מספיק שמדובר בתהליך שמכאיב לכל המשפחה, מחקר חדש מצא כי גירושים גורמים גם להשמנה של הילדים. הסיבות לכך כוללות גורמים שונים שאת חלקם ניתן למנוע בזיהוי מוקדם

ילד שמן. ShutterStock
ילדים שהוריהם התגרשו לפני שהיו בני 6 בסיכון גבוה יותר/ShutterStock

הורים לילדים גרושים נמצאים בסיכון גבוה להשמנה בעקבות הפרידה, כך על פי מחקר נשערך על ידי בית הספר לכלכלה ומדעי המדינה בלונדון. הממצאים שפורסמו בכתב העת Demography, הראו כי מי שהיה בסיכון גבוה יותר היו ילדים שהוריהם התגרשו לפני שהיו בני 6.

עוד בנושא:
הורים, קחו אחריות על המשקל של הילדים
ילדים של חד הוריות שמנים יותר "כי אין להם אבא שיוציא להם מרץ"
ילד צריך אבא ואמא? מחקר חדש אומר שלא ממש

החוקרים שניתחו נתונים של 7,574 ילדים שנולדו בין השנים 2000-2002 מצאו שילדים שחיים אצל הורים גרושים מעלים במשקל, והסיבות לכך הן כלכליות ורגשיות. הסיבות כוללות את העובדה שהורים רבים נאלצים לעבוד שעות ארוכות יותר - מה שמוביל לכך שהילדים אוכלים פחות אוכל ביתי ומבושל ויותר מזונות מעובדים. בנוסף, פעמים רבות המצב הכלכלי בבית נהיה פחות טוב ויש פחות כסף לקנות מוצרים בריאים, פירות וירקות, בנוסף לפחות כסף לחוגים ופעילויות חוץ. בנוסף לבעיות הכלכליות, יש כמובן בעיות רגשיות אצל הילדים וההורים, כשלאחרונים אין זמן או פניות רגשית לילדים, והם מפצים על ידי האכלת יתר בממתקים וכיוצא בזה.

ילד עם הורים גרושים. ShutterStock
הילדים משלמים מחיר נפשי ופיזי. ילד בין שני הוריו/ShutterStock

הנתונים על הילדים נלקחו מסקר לאומי שנערך באנגליה ונבדקו בגילאים 9 חודשים, 3 שנים, 5, 7, 11 ו-14. במחקר הנוכחי החוקרים בדקו את כל השנים מלבד 14, שכן החוקרים רצו לראות את ההשפעה בגיל ילדות ולא בגילאי העשרה. הממצאים הראו כי 1 מ-5 ילדים חווה גירושים של הוריו עד שהגיע לגיל 11. המחקר בחן לא רק את הגילאים של הילדים אלא גם את גובהם ומשקלם, כדי לחשב את מדד מסת הגוף (BMI) שלהם.

התוצאות הראו כי ילדים של הורים גרושים עלו במשקל רב יותר ב-24 החודשים שלאחר הפרידה, לעומת ילדים שהוריהם נשארו יחד באותה תקופה. ילדים של הורים גרושים היו בסיכון גבוה יותר לפתח עודף משקל או השמנת יתר תוך 36 חודשים מההפרדה.

לדברי החוקרים הממצאים הוכיחו פעם נוספת שגירושים הם תהליך בעל השפעות לטווח הקצר והארוך. החוקרים מציעים כי בשל העובדה שהמחקר נעצר כשהילדים היו בני 11, הנתונים עשויים להמעיט בערך המלא של העלייה במשקל הילדים לאורך זמן משום שהעלייה במשקל דווקא התחזקה ככל שהזמן עבר מאז ההפרדה. "התערבות מוקדמת יכולה לעזור למנוע, או לפחות להפחית, את התהליך שמוביל כמה ילדים לפתח השמנת יתר לא בריאה", כתבו החוקרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully