פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      כמה שעות בטבע אתם צריכים כדי להרגיש טוב?

      יושבים תחת אור הפלורסנטים מדי יום ויוצאים לים או לפארק רק בסופי שבוע? מחקר מקיף מצא שזה ממש בסדר, כל עוד אתם נמצאים שם לפחות כמה שעות. אז כמה שעות זה טוב? יש לנו תשובה בשבילכם

      מטיילים בפארק הירקון בתל אביב בחג סוכות, 21 בספטמבר 2013 (דרור עינב)
      כמה זמן זה מספיק? אנשים בפארק (צילום: דרור עינב)

      אם אתם מרגישים טוב אחרי שאתם מבלים כמה שעות בטבע, אתם לא סתם מדמיינים, אבל אולי תתפלאו לשמוע שיש זמן מוגדר של שהיה בחוץ שתורם לכם לבריאות.

      מחקר שתוצאותיו התפרסמו בכתב העת המדעי Scientific Reports ביקש מ-20 אלף אנשים בין השנים 2014-2016, לתעד כמה פעמים בשבוע הם יוצאים אל הטבע, במקביל לדיווח על מצב רוחם. הממצאים הראו כי אצל מי ששהה בטבע בין שעה לשעה וחצי בשבוע לא נצפו יתרונות בריאותיים, אבל אצל מי שבילה שעתיים בחוץ כבר נראו שינויים לטובה במצב הרוח ובמצב הבריאות. המחקר אגב לא מצא יתרונות נוספים בשהייה בטבע מעל השעתיים הנכספות.

      עוד בנושא:
      הליכה בטבע עוזרת להתגבר על עייפות בעבודה
      6 סיבות בריאות לאהוב את הקיץ
      נגמר הוויכוח: חורף עדיף על קיץ. לפחות מבחינה רגשית

      ילדים משחקים בחוף הים בזיקים הבוקר, אוגוסט 2014 (רויטרס)
      טוב לילדים ולמבוגרים כאחד. ילדים משחקים בחוף (צילום: רויטרס)

      מתאים לכולם

      "העקביות הדהימה אותנו", אמר מתיו פ. וייט, פסיכולוג בתחום הסביבה בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת אקסטר לניו יורק טיימס. "שעתיים בשבוע היו הסף לגברים ולנשים, למבוגרים וצעירים, לקבוצות אתניות שונות, לאנשים החיים באזורים עשירים או עניים יותר, ואפילו לאנשים החיים במחלות ארוכות טווח", אמר וייט. בנוסף הוא ציין כי על פי הממצאים זה לא היה משנה אם היה מדובר בשעתיים רצופות בטבע או בימים שונים במהלך השבוע.

      "הטבע הוא לא כמו כדור שאתה מקבל מהרופא שלך כי אתה צריך לקחת מינון קטן כל יום", אמר ד"ר וייט, "מה שחשוב הוא שאתה יכול להתאים אותו לתוך אורח החיים שלך". הוא הוסיף כי אומנם לא לכל אחד יש את היתרון של חיים ליד טבע או פארקים בהם יכולים לבקר בכל יום. אבל הם עדיין יכולים לקבל את אותן הטבות על ידי הליכה ארוכה מדי פעם, או טיול לאזור בילוי בסוף השבוע.