וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה זה ממש לא בטוח לשתות אפילו קצת אלכוהול בהריון?

למרות שנשים יודעות שמאוד לא מומלץ לשתות אלכוהול בהריון, רבות עדיין חושבות שכוס יין אחת לא תזיק. מחקר חדש מצא כי שתיית אלכוהול - אפילו בשלבים הכי מוקדמים של ההריון, עלולה לסכן את העובר בצורה משמעותית

אישה בהריון. ShutterStock
תקופה מלאת אתגרים. אישה בהריון/ShutterStock

הריון היא תקופה לא פשוטה ומאתגרת עבור נשים ולצד האתגרים הפיזיים והרגשיים, קיימים איסורים תזונתיים שיכולים להחמיר את המצב. וכן, אנחנו מדברים על אלכוהול. אם חשבתן שכוס יין פה ושם לא יכולה להזיק, מגיע מחקר חדש של אוניברסיטת אוקספורד שמראה כי אפילו קצת אלכוהול יכול לגרום לנזקים לעובר.

המחקר שנערך על חולדות מצא כי צריכת אלכוהול, אפילו בשלב מוקדם - סביב הכניסה להריון, מעלה את הסיכון ללידת עובר במשקל נמוך בכ-17 אחוזים, אבל מעלה את הסיכון גם לבעיות בריאותיות חמורות בהרבה. לטענת החוקרים חשיפה לאלכוהול עלולה לחסום התפתחות של כלי דם חשובים בשיליה שמזינה את העובר.

עוד בנושא:
גם צריכה נמוכה של אלכוהול בהריון גורמת לשינויים בפניו של התינוק
אמהות ואלכוהול: מפסיקות לשתות בהריון, אבל לא לזמן רב
להפסיק לשתות אלכוהול עוד לפני ההיריון

עובר באולטרסאונד. ShutterStock
השיליה מגינה ומזינה את התינוק. עובר שנראה בבדיקת אולטרה סאונד/ShutterStock

במהלך המחקר, בחנו המדענים חולדות, ארבעה ימים לפני שהביציות שלהן הופרו. הם המשיכו לפקח עליהן ועל התפתחות העוברים שלהן עד שנולדו הצאצאים. המדענים ראו שחשיפה לאלכוהול גם בימים המוקדמים של ההריון הפחיתה את צמיחת כלי הדם בשיליה ב-32 אחוזים. הדבר חשוב מאוד שכן בימים המוקדמים של ההריון, השיליה מתפתחת סביב העובר ופיתוח נכון ובריא שלה ושל כלי הדם בה הוא קריטי, שכן מערכת זו של כלי הדם היא זו שמספקת חומרים מזינים וחמצן מהאם לתינוק.

אלכוהול הוא הסיבה השכיחה ביותר לפיגור שכלי ולבעיות התפתחות שניתנות למניעה אצל ילודים. השיליה מאפשרת מעבר חופשי לחלוטין של אלכוהול מהאם לעובר, ורמות האלכוהול המצטברות בדם התינוק זהות לחלוטין לרמות בדם האישה בעת שתיית משקאות המכילים אלכוהול. למרות הפגיעות הקשות וההוראה המפורשת של כל ארגוני הבריאות העולם, מחקר שנערך בבית החולים שניידר בשיתוף ובמימון האגודה למלחמה בסמים ואלכוהול לפני כמה שנים מצא כי 15 אחוזים מהנשים שותות במהלך ההריון למרות האזהרות החמורות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully