וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמהות ואלכוהול: מפסיקות לשתות בהריון, אבל לא לזמן רב

אנליזה אוסטרלית עקבה אחרי נשים וגברים מנעוריהם ועד לסוף שנות ה-30 שלהם ובדקה מה קורה להרגלי השתייה שלהם כשהם הופכים להורים. המסקנות: נשים חוזרות לשתות מהר מדי ולגברים זה בכלל לא מזיז

אלכוהול בהריון. ShutterStock
מפסיקות כשמגלות שהן בהריון, חוזרות לשתות אחרי שנה ומשם רק מגבירות. אישה בהריון וכוס יין/ShutterStock

רוב הנשים מפחיתות באופן משמעותי את צריכת האלכוהול שלהן מרגע שהן מגלות שהן בהריון, אבל האם השינוי הזה באורח החיים ובהרגלי השתייה שלהן עומד במבחן הזמן? זה בדיוק מה שביקשה לגלות אנליזה שסקרה 3 מחקרי עוקבה אוסטרליים. והמסקנות שלה, שפורסמו בכתב העת Drug and Alcohol Dependence, מעלה שהשינוי הזה לא מחזיק מעמד יותר מדי זמן.

המחקר התבסס על נתוניהם של יותר מ-4,000 בני אדם שהשתתפו במחקרים ארוכי טווח, שניים מהם באוסטרליה ואחד נוסף בניו זילנד, בכולם בוצע מעקב אחר הרגלי השתייה של המשתתפים החל מנעוריהם, דרך שנות העשרים לחייהם ועד לשנות השלושים שלהם. מטרתו היתה לבחון באיזה אופן ההורות מגנה על נשים וגברים מפני הרגלים של שתייה מופרזת ובעייתית.

עוד בנושא:
שוקינג: 1 מתוך כל 14 נשים בארה"ב מעשנת בזמן ההריון
יותר נשים מעשנות גראס בהריון והרופאים לא יודעים עד כמה זה מזיק
כמה קפה מותר לשתות בהריון ואיך הוא משפיע על העובר?

יין ריוחה. ShutterStock
15% מאמהות לילדים בני 5 ומעלה דיווחו על שתייה מופרזת. אישה שותה יין/ShutterStock

"רוב האמהות שיש להן ילד מתחת לגיל שנה לוקחות הפוגה מאלכוהול, אבל זה לא מחזיק מעמד הרבה זמן", אומר ד"ר רוהאן בורשמן, פסיכולוג ומי שעמד בראש האנליזה הנוכחית. "רוב האמהות חוזרות להרגלי השתייה שהיו להן לפני שהפכו לאמהות בערך מתי שהצאצא הצעיר ביותר שלהן מגיע לגיל 5", לדבריו.

בורשמן אמר שכ-15 אחוזים מהאמהות שילדן הצעיר ביותר עבר את גיל 5 דיווחו על שתייה מופרזת בטווח של שבוע מהתשאול. "הסיבה שבעטיה נשים נוטות להגביר את צריכת האלכוהול שלהן לאורך 5 השנים שלאחר הלידה, דורשת מחקר נוסף והתעמקות", אמר בורשמן.

עוד באותו נושא

גם צריכה נמוכה של אלכוהול בהריון גורמת לשינויים בפניו של התינוק

לכתבה המלאה

ומה עם הגברים?

באשר להרגלי השתייה של גברים והאופן שבו המעבר להורות משפיע עליהם - המחקר סיפק מעט מאוד מידע. לדברי החוקרים הרגלי השתייה של גברים כמעט ואינם משתנים עקב הפיכתם לאבות. "השילוש המסורתי של חתונה, משכנתא וילדים כבר לא עושה דבר להרגלי השתייה של גברים, בעוד שאצל אמהות הוא עדיין מהווה זרז להפחתה בצריכת האלכוהול - אך היא זמנית בלבד".

לדברי בורשמן, העובדה שנשים מצמצמות מאוד את צריכת האלכוהול שלהן בשנה הראשונה לחיי התינוקות שלהן מוכיחה שהן מסוגלות להתמיד בכך, ויש למצוא דרכים לעודד אותן להמשיך בכך גם לאחר שהילדים גדלים. "הפחתה בצריכת האלכוהול של הורים היא צעד בעל יתרון כפול - זה מיטיב הן עם הילדים והן עם ההורים", אמר בורשמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully