וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 דברים שבאמת יעזרו לשפתיים יבשות וסדוקות

נכון, זה לא מצב חמור ואף אחד עוד לא מת משפתיים יבשות. אבל אלוהים, כמה שזה יכול להיות מעצבן! הנה כמה דברים שבאמת יעזרו לכם עם המטרד הזה

שפתיים יבשות. ShutterStock
אף אחד לא מת מזה, אבל אפשר להשתגע. שפתיים יבשות/ShutterStock

אנחנו מרבות לכתוב כאן על מחקרים רציניים, מחלות חמורות ומצבים רפואיים מסכני חיים. הנה נושא שהוא דווקא ממש זניח ולחלוטין לא מסכן חיים, אבל אוי כמה שהוא יכול להיות מציק ומעצבן - שפתיים יבשות וסדוקות.

יובש בשפתיים נגרם מהתייבשות העור שעוטף את השפתיים ועלול להוביל להתקלפות העור ולסדקים בו, עקב חוסר יכולתן של בלוטות השומן לספק לחות נאותה לאזור. מדובר בתופעה אופיינית במיוחד לעונות מעבר, שנוטות להיות יבשות יותר, ועלול להגרם גם עקב חשיפה מופרזת לשמש והתייבשות כללית של הגוף.

עוד בנושא:
האם בעלי עור כהה מתקמטים פחות?
האישה ששותה זרע בכל בוקר: "העור שלי חלק מתמיד"
למה העור שלנו כל כך יבש עכשיו, ומה עושים עם זה?

הנה 6 צעדים יעילים להתמודדות עם התופעה הלא נעימה הזאת:

שפתון לשפתיים יבשות. ShutterStock
בלי חומרי ריח. שפתון לשפתיים יבשות/ShutterStock

1. הימנעו משפתונים לשפתיים יבשות שמכילים חומרי טעם וריח או אלרגנים
שפתונים לשפתיים יבשות מיועדים להוסיף לחות לעור השפתיים כשזו חסרה באופן טבעי ולמנוע סדקים. אולם, חלק מהמוצרים הללו למעשה מכילים רכיבים שעושים את הפעולה ההפוכה - מייבשים את השפתיים במקום ללחח אותן. מוצרים שמכילים מנטה או אלכוהול הם כאלה שכדאי במיוחד להמנע מהם. שני הרכיבים הללו מייצרים תחושת קירור מרגיעה על השפתיים במגע ראשוני, אך בטווח הארוך הם מייבשים את העור וגורמים ליובש חמור יותר. רכיבים נוספים שמומלץ להמנע מהם הם פנול, קמפור ובאלמים עם תוספי ריח.

2. תמציות צמחים אנטי-דלקתיות
אלוורה הוא צמח עשיר בוויטמינים, מינרלים, נוגדי חמצון ותרכובות אנטי-דלקתיות. כל המרכיבים הללו מרגיעים ומלחחים עור יבש. גם לשמן קוקוס ודבש יש תכונות אנטי-דלקתיות, שמונעות זיהומים ובה בעת הם מספקים לחות לעור.

3. אל תעשנו
עשן טבק עלול לגרות את העור העדין של השפתיים ולייבש אותו. מעשנים מצויים בסיכון גבוה יותר לסבול משפתיים סדוקות ומכאבי חניכיים. וישנן ראיות אנקדוטליות לכך שכאשר אנשים נגמלים מעישון, השפתיים הסדוקות שלהם מחלימות מהר יותר.

עוד באותו נושא

שאלנו רופאי עור מה הסוד שלהם לעור פנים צעיר

לכתבה המלאה
שפתיים יבשות. ShutterStock
מה שלא תעשו, אל תתפתו ללקק את השפתיים. שפתיים סדוקות/ShutterStock

4. שתו הרבה מים
התייבשות כללית היא אחד הגורמים לשפתיים יבשות וסדוקות. כשאתם מיובשים, הגוף מאבד נוזלים והעור מתייבש. הקפדה על שתייה מספקת של נוזלים מונעת את המצב הזה.

5. אל תלקקו!
ליקוק השפתיים בעזרת הלשון בתדירות גבוהה גורמת לשפתיים להתייבש עוד יותר. רוק מתאדה במהירות, ומותיר את השפתיים עוד יותר לאחר מכן. לכן כדאי להתאפק ולעצור את הדחף ללחח את השפתיים היבשות בעזרת הרוק.

6. פילינג
לעתים שפתיים יבשות גורמות לעור להסדק ולהתקלף. כשזה קורה זה עלול להגיע עד זוב דם וכאב. במצב כזה מומלץ למרוח על השפתיים חומר פילינג עדין, ולשפשף אותן בעדינות בעזרת האצבע כדי להסיר עור מתקלף בצורה עדינה ומבוקרת. השלימו את התהליך על ידי מריחה של לחות על השפתיים.

ואם כל אלה לא הועילו ואתם ממשיכים לסבול משפתיים יבשות וסדוקות, ייתכן שמדובר בבעיית עור חמורה יותר שדורשת אבחון וטיפול מקצועי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully