וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בואו לבדוק: האם אתם הורי הליקופטר?

מכירים את ההורים האלה שמרחפים סביב הילדים שלהם כמו הליקופטר, נכונים לזנק ולהתערב בכל מריבה קטנה שמתפתחת בינם לבין ילד אחר, לסדר ולפתור להם כל בעיה ולהסיר כל מכשול מדרכם? בואו לבדוק אם גם אתם כאלה

אמא וילדה מול מחשב במשרד. ShutterStock
מכינים להם את שיעורי הבית? אמא וילדה מול המחשב/ShutterStock

ההורים של היום עושים הכל בשביל הילדים שלהם. הם לומדים את שפת התינוקות כשפה שניה, מקשיבים לפודקאסטים על הורות מקרבת, הולכים לקבוצות הורים ומבלים חצי מהזמן הפנוי שלהם כיד ימינה של הגננת. ויש לזה לא מעט יתרונות, אנחנו מגדלים ילדים שבטוחים שהעולם סובב סביבם, וייתכן שהמידע הזה ישרת אותם בהמשך.

אבל יש הורים שמצליחים להגזים אפילו את ההורות המוגזמת הזו, ופשוט לא נותנים לילדים שלהם מנוח - הם מרחפים סביבם כמו הליקופטר, נכונים לזנק ולהתערב בכל מריבה קטנה שמתפתחת בינם לבין ילד אחר, לסדר ולפתור להם כל בעיה ולהסיר כל מכשול מדרכם. זה עשוי להיראות חיובי, אבל זה ממש לא. לא מעט חוקרים כבר קבעו שהורות הליקופטר (כן, זה כבר שם רשמי) עלולה להשפיע לרעה על הביטחון העצמי ועל רווחתם הרגשית של ילדים, ולגרום להם לגדול להיות מבוגרים שלא יודעים להתמודד עם סיטואציות חברתיות.

בואו לבדוק אם גם אתם מונעים מהילדים שלכם התמודדות עם החיים האמיתיים, ואם התשובה היא כן - הנה כמה כתבות שיעזרו לכם לעשות את זה אחרת.

19 טיפים של פסיכולוגים לגידול ילד עם ביטחון עצמי
אמא אש ואבא אדמה: איזה סגנון הורות הכי מתאים לכם
אנו מכריזים בזאת: כך תגדלו ילדים עצמאיים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully