וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 שבועות במקום 6: רופאים קוראים להקדים את הבדיקה לנשים אחרי לידה

רופאי נשים בארה"ב קוראים לשינויים משמעותיים בטיפול המוצע לנשים לאחר לידה וקוראים להקדים את הבדיקה השגרתית בתום משכב הלידה. "הטיפול ביולדת צריך להיות רציף ומתמשך"

אמא עצובה מחזיקה תינוק. ShutterStock
6 שבועות זה מאוחר מדי. אמא ותינוק/ShutterStock

3 החודשים שלאחר הלידה נקראים גם "הטרימסטר הרביעי" משום שבמובנים פיזיים, רגשיים ופסיכולוגיים רבים מדובר בהמשך ישיר לתקופת ההריון. הגוף עדיין לא חזר לעצמו לגמרי, ההורמונים גועשים ובעיות רפואיות ונפשיות שונות עשויות לצוץ ולהטריד את היולדת.

במשך שנים רבות נשים שוחררו לביתן מבית החולים יממות ספורות לאחר שילדו מבלי שבאמת היה להן מושג לגבי האתגרים הפיזיולוגיים, הרגשיים וגם החברתיים שצפויים לפקוד אותן בחודשים הבאים. כדי לתקן את המצב המעוות הזה הקולג' האמריקאי לגניקולוגיה ומיילדות מפרסם הנחיות חדשות שקוראות לשינוי קיצוני בטיפול הקיים כיום לנשים לאחר לידה.

עוד בנושא:
ממש לא כדאי לעשות מפשעות לפני הלידה - וזו הסיבה
כל הדרכים לקבל כסף על הריון ולידה - מדריך
אנחנו מאוהבים: כריסי טיגן חושפת איך היא נראית אחרי לידה

הנקודה המשמעותית ביותר במסמך שפרסמו, מתייחסת לבדיקה השגרתית אצל רופא הנשים שאותה נהוג לערוך 6 שבועות לאחר הלידה, בתום התקופה המכונה "משכב לידה". לדברי רופאי הנשים מדובר במועד מאוחר מדי ויש להקדים לאלתר את הבדיקות הללו ללא יאוחר משלושה שבועות לאחר הלידה. לדבריהם, הטיפול ביולדת צריך להיות תהליך מתמשך ורציף והקשר בינה ובין הרופא צריך להיבנות בהתאם לצרכים ולכלול מפגשים נוספים, מעקב טלפוני או אפילו בהודעות סמס (גם רופאים יודעים כמה קשה לעתים לצאת מהבית עם ניובורן).

אמא ותינוק. ShutterStock
נשים משוחררות מבית החולים מבלי שיש להן מושג לגבי האתגרים הפיזיים, החברתיים והרגשיים הצפויים להן/ShutterStock

בנוסף, קובעים הרופאים כי לנשים לאחר לידה צריכה להערך בדיקה מקיפה לא יאוחר מ-12 שבועות לאחר הלידה, שבה ישוחחו איתן על מצב הרוח שלהן, בריאותן הנפשית והפיזית, הטיפול בתינוק והזנתו, אמצעי מניעה ותכנון הריונות נוספים, שינה ועייפות, התאוששות פיזית וניהול מחלות כרוניות (במידה שישנן כאלה).

"אני מאמינה שרציפות והמשכיות הטיפול בנשים זה מה שהיה חסר עד כה ברפואת הנשים. אני מקווה שההנחיות החדשות הללו יהוו עבור גופי הבריאות שלד למדיניות חדשה של טיפול ביולדות ויסייעו להם לבצע את השינויים הנחוצים כדי לתת שירות טוב יותר לנשים לאחר לידה וגם לאחר התאוששותן המלאה מהלידה", אמרה ד"ר טמיקה אוגוסט גניקולוגית ושותפה בחיבור מסמך העמדה החדש של הקולג' לגניקולוגיה ומיילדות.

מסמך העמדה מתפרסם זמן קצר לאחר נתונים מדאיגים שחשפו כי מספרן של הנשים האמריקאיות שמוצאות את מותן לאחר לידה מסיבוכים הקשורים להריון וללידה נמצא בעלייה. "אנחנו יודעים גם שלנשים שמתמודדות עם קשיים בהנקה או עם דיכאון לאחר לידה יש סיכויים טובים יותר להתאושש ולהתמודד בהצלחה עם הקשיים אם הן מקבלות עזרה מהר ולא צריכות להמתין חודש וחצי עד לביקור הראשון אצל הרופא שלהן", מוסיפה ד"ר אליסון סטוב, רופאה ומרצה בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת צפון קרוליינה.

היא הוסיפה עוד כי נשים שחוו סיבוכים בהריון כמו רעלת הריון או סוכרת הריונית מצויות בסיכון גבוה יותר לפתח בעיות בריאותיות גם לאחר הלידה, וכי ההנחיות החדשות מתאימות יותר לטיפול בנשים אלו ובמתן כל המידע הנחוץ כדי לשמור על בריאותן ועל בטיחותן. כדי ליישם את ההמלצות החדשות יהיה צורך לשנות את הטיפול ביולדת כך שיכלול שיתוף פעולה בין גורמים שונים: רופאי נשים, רופאי ילדים, יועצות הנקה, רופאי המשפחה ואנשי מקצוע מתחום בריאות הנפש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully