וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממש לא כדאי לעשות מפשעות לפני הלידה - וזו הסיבה

9.10.2018 / 6:56

בין שלל ההכנות שנשים עורכות לקראת הלידה המיוחלת יש גם סוגיה קטנה אבל מאוד מטרידה - להוריד או לא להוריד שיערות במפשעה? רופאה מיילדת נותנת סוף סוף תשובה חד משמעית לשאלה הזאת

אישה בחדר לידה. ShutterStock
באמת שלא אכפת להם מה יש לך שם. אישה בחדר לידה/ShutterStock

ברשימת המשימות וההכנות של נשים לקראת הלידה שלהן יש לא מעט סעיפים. יש את הדברים הגדולים כמו קורס הכנה ללידה, הכנת תיק לבית החולים, קנייה של ציוד ראשוני לתינוק ועוד. אבל יש גם דברים קטנים, ואלה לפעמים מעסיקים את האישה הכורעת ללדת לא פחות. כך למשל, נשים רבות טורחות ללכת קצת לפני הלידה לקוסמטיקאית כדי להסיר את שיער הערווה שלהן בשעווה, או שהן מטפלות כך בעצמן בבית.

זה אולי נראה כמו משהו טפל שאינו צריך להעסיק אישה הכורעת ללדת, ובכל זאת נשים רבות בוחרות להסיר או לעצב את שיער הערווה שלהן לפני הלידה, בין אם מתוך הרגל שלהן, מבוכה מכך שצוות רפואי שמורכב מלא מעט אנשים זרים יראה אותן 'לא מסודרות' ובין אם משום שהן סבורות שהדבר יקל על הטיפול הרפואי בהן בלידה. אבל האמת היא שהעמדה הרפואית היא דווקא נגד הסרת שיער הערווה לפני הלידה.

עוד בנושא:
13 דברים שאת מתה לדעת על לידה, אבל מפחדת לשאול
עצות ממיילדת: כל מה שאת צריכה לדעת לקראת לידה
תסמינים לאחר לידה שאסור לך להתעלם מהם

אישה בהריון. ShutterStock
הסרת השיער מותירה חתכים קטנים שדרכם יכולים לחדור מזהמים. אישה בהריון/ShutterStock

"העצה העדכנית ביותר שלנו ליולדות היא לא לגלח, למרוט או להסיר בשעווה את אזור הערווה לפני הלידה, משום שזה עלול להגדיל את הסיכון לזיהומים, במיוחד אם היולדת תעבור הליך כירורגי כלשהו בסופו של דבר, כמו ניתוח קיסרי למשל", אומרת ד"ר קייט בל, רופאה מיילדת בבריטניה בראיון לאתר המירור.

הסיבה המדוייקת לכך היא שהסרת השיער, בין אם בגילוח או בשעווה, יוצרת חתכים מיקרוסקופיים בעור שדרכם יכולים מזהמים לחדור לגוף. וזה ממש לא סיכון שמישהי שעומדת ללדת תינוק קטן היתה רוצה לקחת.

עוד באותו נושא

זו התנוחה הטובה ביותר להיות בה כשאתן יולדות לראשונה

לכתבה המלאה

מה הצוות הרפואי מעדיף?

בפורומים של אמהות ונשים לפני לידה לא נדיר למצוא פוסטים ושרשורים שעוסקים בשאלה - האם להסיר או לא להסיר את שיער הערווה לפני הלידה והאם הצוות הרפואי מצפה או מעדיף מפשעה גזומה על פני האלטרנטיבה. האמת היא, וד"ר בל מאשרת זאת, שלצוות הרפואי ממש לא משנה איך נראית הערווה שלכן.

מה שחשוב הוא הבטיחות של האם והיילוד ושהיולדת תרגיש כמה שיותר בנוח במהלך הלידה. על פי ממצאיו של מחקר שפורסם בשנת 2015 בכתב העת Journal of Hospital Infection, הישנותם של זיהומים היתה נמוכה משמעותית בקרב יולדות שלא הסירו את שיער הערווה שלהן לעומת יולדות שגילחו אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully