וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם ג'אנק פוד יכול לגרום לדיכאון?

מחקר חדש שנערך על עכברים מצא כי השומן הרווי המצוי במזונות מעובדים רבים, ביניהם הפיצה וההמבורגר האהובים, עלול לזלוג למוח ולגרום לתסמיני דיכאון. הנה עוד סיבה להתחיל לאכול בריא יותר

פיצה עם פפרוני ופטריות. ShutterStock
עתירה בשומן. פיצה/ShutterStock

אם הייתם צריכים עוד סיבה למה פיצה והמבורגר פחות מומלצים מדי יום, מחקר חדש מציע כי השומן הרווי שהם ודומיהם מכילים עלול להיספג במוח ולגרום לדיכאון.

במחקר שהתבצע על ידי אוניברסיטת גלאזגו בסקוטלנד ופורסם בכתב העת Translational Psychiatry נטען כי שומן רווי בעצם נכנס למוח דרך זרם הדם. לטענתם, השומן הרווי משפיע על תפקוד החלק השולט ברגשות שלנו, ההיפותלמוס, ומוביל לעלייה בתסמיני דיכאון. המחקר אומנם בוצע בעכברים, אך המדענים מאמינים כי הממצאים עשויים להסביר את הקשר בין דיכאון להשמנה. למעשה הם טוענים כי השמנת יתר היא גורם נוסף לדיכאון, כשתזונה עתירת שומן היא האשמה.

עוד בנושא:
8 דברים שכדאי לאכול אחרי שתקעתם ג'אנק פוד
יצאנו לטעום: איזה אוכל רחוב הכי משמין
זו הסיבה שאתם לא יכולים להגיד "לא" לפיצה

רופאה מביטה בסריקות מוח. ShutterStock
שומן חודר למוח ועלול לגרום לדיכאון/ShutterStock

החוקרים שעקבו אחרי עכברים שניזונו מתזונה שהכילה 60 אחוזים של שומן רווי ושומן לא רווי, מצאו כי חלק מהשומנים עשו את דרכם למוח דרך זרם הדם. הם מאמינים כי הממצאים שלהם עשויים להשפיע על פיתוח תרופות נוגדות דיכאון חדשות שיהיו מוכוונת לאנשים הסובלים מעודף משקל.

עוד באותו נושא

מחקר: אכילת ג'אנק פוד מורידה את מנת המשכל

לכתבה המלאה

תזונה שמשפיעה על המצב הנפשי

פרופ 'ג'ורג' ביילי, המחבר הראשי של המחקר מאוניברסיטת גלזגו, אמר: "זו הפעם הראשונה שמישהו הבחין בהשפעות הישירות של דיאטה עשירה בשומן על אזורי האיתות של המוח הקשורים לדיכאון". לדבריו, מחקר זה עשוי להתחיל להסביר כיצד ומדוע השמנה קשורה לדיכאון וכיצד ניתן לטפל טוב יותר בחולים במצב זה.

"פעמים רבות אנחנו אוכלים מזונות שמנים כדי לנחם את עצמנו, אבל בטווח הארוך זה ככל הנראה משפיע על מצב הרוח לרעה", הסביר ביילי. "כולנו יודעים כי צמצום בצריכת מזונות שומניים יכול להוביל ליתרונות בריאותיים רבים, אך המחקר שלנו מציע כי זה גם מקדם גישה חיובית ואמושרת יותר". לדבריו, הבנת סוגי השומנים, כגון חומצה פלמיטית שמהווה מרכיב מרכזי בשמן דקלים, ומי מהם עלול להיספג במוח ולהשפיע על אזורי מפתח, תיתן לאנשים מידע נוסף על האופן שבו התזונה שלהם עלולה להשפיע לא רק על בריאותם הפיזית אלא גם על זו הנפשית.

  • עוד באותו נושא:
  • תזונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully