וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרת רבים: כל העולם מבואס, זה לא רק אתם

ההשפעה של המצב הכלכלי והביטחוני ברחבי העולם, יחד עם התגברות תחושות הבדידות גובים מחיר מהנפש שלנו. דו"ח עולמי מקיף מצא כי יותר אנשים מצויים בחרדה ודיכאון מאשר בשנים הקודמות, אבל יש נקודת אור קטנה

דונלד ומלניה טראמפ. Chip Somodevilla, GettyImages
כולם עצובים. מלאניה ודונלד טראמפ (צילום: אימג'בנק GettyImages)/GettyImages, Chip Somodevilla

חשבתם שזה החגים, או שזה מצב די רגיל אצלכם, אבל תחושות העצבות והחרדה שנדבקו אליכם לאחרונה, הם לא רק הבעיה שלכם, אלא נחלת הכלל. סקר חדש שנערך על ידי חברת הסקרים גאלופ ונועד לבדוק את מצב הרוח העולמי הכללי, גילה כי כולנו יותר מבואסים ממה שהיינו פעם.

עוד בנושא:
למה דיכאון גורם לנו להרגיש כל כך עייפים כל הזמן?
יום רע? מחקרים מצאו 7 דרכים יעילות ופשוטות לשפר אותו
המעבדה: מה באמת יחזיר אתכם לאיזון?

הסקר של גאלופ הראה כי אנשים עצובים, כעוסים ומודאגים יותר מאשר אי פעם - מה שיכול להוביל להשלכות עמוקות על הבריאות העולמית. כדי להגיע לממצאים, עורכי הדו"ח העולמי השנתי של 2018 שעוסק במצב הרוח הכללי, ערכו למעלה מ-151 אלף ראיונות עם מבוגרים המתגוררים ביותר מ-140 מדינות. המרואיינים נשאלו בסקר שאלות כמו: איך הם הרגישו ביום קודם לכן, האם הם חייכו או צחקו הרבה, ואם הם מרגישים עצב או כעס?

הם גילו כי מספר האנשים שאמרו כי הם חוו כעס עלה בשני אחוזים לעומת השנה הקודמת, בעוד דאגה ועצב עלו בשיעור של אחוז אחד - שיאים חדשים של כל שלושת הרגשות השליליים.

משאית סיוע הומניטרי מקולומביה לוונצואלה עולה בלהבות, 23 בפברואר 2019. רויטרס
העולם בכאוס וזה משפיע על מצב הרוח והבריאות שלנו. מפגינים בוונצואלה (צילום: רויטרס)/רויטרס

מחקרי עבר ציינו את ההשפעה של רגשות שליליים על הבריאות שלנו - והם קשרו למשל תחושות של כעס עם סיכון מוגבר להתקף לב ושבץ, דאגה כרונית ועצבות כסימנים להפרעות חרדה ודיכאון - שקשורים לסיכון מוגבר למחלות לב. אם אנשים ימשיכו לחוות את הרגשות השליליים האלה במספרים גדולים יותר, האוכלוסייה העולמית תהפוך יותר ויותר לא בריאה - מצב שיש לו תופעות לוואי מטרידות משלו.

אבל כמובן שלא הכל אפור ולמרות התחזית העגומה, יותר מ-7 מתוך 10 אנשים ברחבי העולם דיווחו גם על הרגשה טובה ושביעות רצון. הם גם אמרו שהם "חייכו וצחקו הרבה" יממה לפני הסקר. למרות אתגרי החיים הלא פשוטים ברחבי העולם, דו"ח הרגשות העולמי מציע כי באזורים המאושרים ביותר בעולם (סקנדינביה ודרום אמריקה), קיים סדר עדיפויות של משפחה, עבודה ואיזון בין השניים. אנשים באזורים אלה מתמקדים בהיבטים החיוביים של החיים, והם מחויבים להפוך את החיים מהנים כמה שאפשר ובכל תנאי.

  • עוד באותו נושא:
  • דיכאון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully