וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך נקיון פסח יכול להוריד לכם את הסטרס

אצל רבים מאיתנו החג התקרב מביא עימו לא מעט חרדה ולחץ. בין אם זה החופש של הילדים, המפגשים המשפחתיים, ארוחות החג או אפילו קניית המתנות. מסתבר שדווקא לנקיונות הפסח יש אפקט מרגיע ומיטיב על הלחץ שלפני החג

ניקיון של ספת עור עם מטלית. ShutterStock
עוזר בריכוז ובהפחתת חרדה. נקיון/ShutterStock

שבוע אחרון לפני חג הפסח ולא מעט אנשים נמצאים ממש בימים אלה בקדחת ניקיונות אימתנית שמאיימת להטביע את כולנו בחומרי ניקוי. מלבד המאמץ הפיזי שכרוך בניקיון, מסתבר שיש לו לא מעט יתרונות בריאותיים דווקא לנפש שלכם.

עוד בנושא:
תפתח חלון: בישול וניקיונות מזהמים את האוויר בתוך הבית
כמה קלוריות אפשר לשרוף בניקיונות לפסח?
מאגוזים ועד חומרי ניקוי: כל הסכנות שאורבות לילדים שלכם בחופשת פסח
מתכונים לפסח

אז מה הקשר אתם שואלים? סקר שנערך בארה"ב לאחרונה מצא כי 70 אחוזים מהאמריקאים הודו כי ניקיון מעניק להם תחושת הישג, 61 אחוזים אמרו שהזה מכניס אותם ללחץ ו-54 אחוזים אמרו שזה דווקא גורם להם להירגע. מחקר קטן שפורסם בכתב העת Mindfulness מצא כי שטיפת כלים למשל שנעשית במודע וריכוז הפחיתה עצבנות ב-27 אחוזים ושיפרה ב-25 אחוזים את השאיפות הרוחניות. על פי מחקר שנערך מאוניברסיטת קונטיקט, חרדה זמנית יכולה להוביל לניקוי קפדני יותר. החוקרים תיארו כי אנשים נמשכים להתנהגויות חוזרות ונשנות (כגון ניקיון) בזמנים של לחץ. למה? כי בסופו של יום זה הכול עניין של שליטה.

גבר שוטף כלים. ShutterStock
להיות בשליטה. דבר שוטף כלים/ShutterStock

"אנחנו רוצים להיות מסוגלים לעשות משהו בעת חרדה, ומה שאנחנו באמת רוצים זה להיות בשליטה ולנקוט פעולה", אומרת אלישיה ה. קלארק, פסיכולוגית קלינית, ומחברת הספר "לפצח את החרדה: איך לתת לחרדה לעבוד עבורכם, בחיים, אהבה, ובכל מה שאתם עושים".

לדבריה "חרדה בריאה" (חרדה שאינה מתישה או עומדת בדרכה של האחריות היומיומית) היא רגש נורמלי שיכול להיות מועיל. "זה מעביר את תשומת הלב שלנו לדברים החשובים לנו ביותר. זו למעשה אנרגיה שנוצרת ללא מוצא. חרדה יכולה לגרום הרבה בלבול ותחושות קשות, אבל היא דווקא אמורה להניע אותנו". ללכלוך לדבריה יש השפעה: "אנחנו מסתכלים על הסביבה שלנו בצורה ויזואלית. אם אנחנו מתמודדים עם מחשבות טורדניות וקשות ואז רואים הרבה לכלוך או אבק בבית זה עלול לגרום לנו להרגשה של מחנק ותקיעות".

עוד באותו נושא

ניקיון פסח: ניקוי רעלים מן הפנים אל החוץ

לכתבה המלאה

אי סדר משפיע לנו על המוח

ברמה התת-מודע, חוסר סדר עשוי להיות מקושר עם רגשות שליליים (בלבול, מתח, עצבנות, דאגה), ואילו מרחב נקי יותר מקושר עם רגשות חיוביים (אושר, רגוע, תחושה של רווחה). תפיסה זו הוכחה גם במחקר שפורסם ב -2010 ומצא כי נשים שהתגוררו בבית מבולגן הראו רמות גבוהות יותר של קורטיזול - הורמון הלחץ. חוקרים רבים מעידים כי חוסר השלמות והבלגן גורמים ללחץ והסחת דעת אצל רבים המתמודדים עם בעיות שונות בחיים. זו הסיבה אגב שתמיד מומלץ לסדר ולנקות את הבית אם אתם רוצים למכור או להשכיר אותו.

בנוסף, ניקוי הבית יכול להיות דרך פשוטה לעשות פעילות גופנית קלה, לשמור על קצב הלב, לאפשר לגוף לשחרר אנדורפינים, ועל הדרך להפחית חרדה - כל זאת בעשר דקות ביום.



.

  • עוד באותו נושא:
  • נקיון
  • פסח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully