וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבר שהתחתן עם מי שתרמה לו כליה לפני עשור, זקוק לכליה חדשה

בגיל 19, קייל היה זקוק להשתלת כליה, אבל אף אחד מבני משפחתו וקרוביו לא התאים. צ'לסי שהתוודעה לסיפורו החליטה לנסות ולעזור, ובאופן מפתיע היא התאימה כתורמת. הסיפור שלהם נגמר כמו באגדות, אבל כמעט עשור לאחר מכן - העלילה מסתבכת

חתונה. ShutterStock
סיפור אהבה מהאגדות/ShutterStock

החיפוש הראשון של קייל פרוליך אחרי תרומת כליה הסתיים בהתאהבות וחתונה. ב-2010, צ'לסי קלייר החליטה לתרום את הכליה שלה לקייל - אדם שלא פגשה מעולם ולא הכירה - אחרי ששמעה מחבר משותף שהוא זקוק לעזרה. המפגשים הרבים של השניים בכל התקופה שלפני ההשתלה עשו את שלהם והם החלו לצאת אחרי שההשתלה עברה בהצלחה. שלוש שנים לאחר מכן, כשקייל כבר בריא, הם התחתנו. הסיפור שלהם עשה הרבה כותרות בעיתונים באותה תקופה, וכעת הם חוזרים לכותרות, בנסיבות פחות משמחות. קייל זקוק לכליה חדשה.

עוד בנושא:
לתת את הכליה שלך לזר מוחלט
למה יש כל כך הרבה השתלות כליה?
כל מה שרציתם לדעת על השתלות בישראל

אף אחד לא התאים לתרומה

"עשינו זאת לפני כן. חייבים להישאר אופטימיים", אמר קייל בן ה-28 על חיפוש הכליה השניה שלו. "אני לא דואג לגבי זה, אני מאמין שזה יקרה כשזה יקרה". בגיל 19 כשהבין שהוא חייב לקבל תרומת כליה עקב מחלת ילדות הוא החל לחפש בקרב בני משפחה וחברים, אבל העובדה שיש לו סוג דם O הקשתה עליו למצוא התאמה. "היו כל כך הרבה אנשים שאמרו לי שהם רצו לעשות את זה", הוא אמר, "אבל זה היה מאכזב כי אף אחד לא התאים". ואז הגיעה צ'לסי. וככל שהיא שמעה יותר על מצבו של קייל, כך היא רצתה יותר לעזור.

"אבא שלי היה זקוק להשתלת מח עצם ב-2006 אבל הוא מת לפני שזה קרה", סיפרה צ'לסי, בת ה-31. "כשנודע לי על קייל, זה היה קצת כמו המצב שלנו. הייתה לי הרגשה שאולי אני יכולה להיות זאת שתעזור". כיום, קייל וצ'לסי הם הורים לילד בן שש, ומגדלים יחד גם את בתה של צ'לסי, בת 12, ממערכת יחסים קודמת. "כשמישהו מציל את החיים שלך, אתה רוצה שהוא יהיה בחיים שלך לנצח", אמר קייל.

אבל כמעט עשר שנים לאחר מכן, כאמור, הם מצאו את עצמם במקום שבו התחילו: בחיפוש אחר כליה לקייל, שעבר התקף של דלקת ריאות שהחלישה את המערכת החיסונית שלו, החמירה את מצבו וגרמה לו אי ספיקת כליות. "זה בהחלט שונה מהפעם הראשונה, כשהיה צעיר ולא היו לו ילדים. זה מפחיד", הודתה צ'לסי.

צריך להמתין שנים

ד"ר טים טאבר, הנפרולוג שמטפל קייל במרכז הרפואי האוניברסיטאי באינדיאנה, אומר שזה לא נדיר שמושתלי כליה נזקקים להשתלה שנייה, או אפילו שלישית. אבל הכליה של קייל כשלה מוקדם מהצפוי. טאבר אומר שהם יתחילו בחיפוש אחר תורם, אם כי זה עלול להיות קשה, שכן קייל כבר יודע שרוב יקיריו אינם מתאימים. האופציה הכי הגיונית לדבריו, תהיה השתלה צולבת - מעין חילופי זוגות שנעשים במקרים של חוסר התאמה בסוג הדם ובסיווג הרקמות בין התורם למטופל והצלבה בין זוגות של תורמים ומקבלים, שבני הזוג אינם מתאימים בסוג הדם או בסיווג הרקמות אך מתאימים לבני זוג אחרים.

למעלה ממאה אלף אמריקאים מחכים לתרומת כליה ונמצאים במאגר הלאומי להשתלות והזמן הממוצע להמתנה להשתלה עומד על בין 3 ל-6 שנים - וזה זמן שלקייל אין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully