פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      5 דברים שלא כדאי לכם לאכול אם אתם מנסים לפתח שרירים

      ניסיתם פעם לרוץ עם משקולת שמחוברת לגב? זה בדיוק מה שאתם עושים כשאתם "קורעים" את עצמכם באימונים מפרכים במכון הכושר, אבל בסוף מכניסים לגוף מאכלים שהורסים את כל מה שבניתם ומחזירים אתכם לאחור

      גבר אוכל אחרי אימון (ShutterStock)
      חשוב לדעת מה לאכול, אבל גם מה לא לאכול. גבר שרירי אוכל אחרי אימון (צילום: shutterstock)

      אז אתם בטח יודעים, כמו כולם, שטונה, ביצים קשות ותוספי חלבון יעזרו לכם לפתח את השרירים. רק חבל שזה לא באמת יעזור אם לא תהיו מודעים גם למאכלים שמחבלים בניסיונות שלכם לחטב את הגוף. לפעמים, גם מאכלים שנתפסים תמימים או אפילו בריאים ביותר, עלולים להסב הרבה יותר נזק מתועלת לתהליך הזה. אז בואו נכיר אותם כדי לוודא ששום דבר לא יעכב אתכם בדרך למטרה שאתם עובדים כל כך קשה בשבילה:

      עוד בנושא:
      כך תתנו לגוף את האנרגיה שהוא צריך לאימון
      מסתבר שעדיף לכם לרוץ על קיבה ריקה. הנה כל הסיבות
      הפעולה הפשוטה לפני השינה שתעזור לפתח את השרירים בלילה

      1. פחמימות מעובדות
      לצד חלבונים, פחמימות הן רכיבים חיוניים שאי אפשר לפתח את הגוף בלעדיהן. אחרי שקוראים את המידע הזה בכתבות בתחום, רבים מתמלאים לפתע באושר בלתי מוסבר ומדמיינים את עצמם "יורדים" על חטיפים עתירי פחמימות ועל עוד המון דברים שהם עצרו את עצמם מלאכול - עד עכשיו. אז סליחה שאנחנו מכבים את ההתלהבות, אבל בהיבט הזה חשוב להבחין בין פחמימות מורכבות ואיכותיות, לבין פחמימות מעובדות ופשוטות - אלו שאפשר למצוא במזונות תעשייתיים ומעובדים.

      תהליך העיבוד של הפחמימות גורם לאובדן של חומרים מזינים וחיוניים המצויים בהם, כמו סיבים תזונתיים, מינרלים וויטמינים. לכן, הפחמימות המעובדות נחשבות פחות איכותיות, מתעכלות מהר יותר וגם נוטות יותר להפוך לשומן בתהליך העיכול, במקום שיופנו לסיוע בבניית השריר. העיכול המהיר של הפחמימות האלו גם מעלה את רמת הסוכר בדם ועלול לגרום להתקפי רעב פתאומיים בשלב מאוחר יותר של היום, שיגרמו לכם לנשנש יותר פחמימות בהמשך.

      אז אכן חשוב שתאכלו פחמימות לפני ואחרי האימון - אבל חשוב לתת עדיפות לשיבולת שועל, ולדגנים מלאים שנחשבים מזינים ובריאים יותר.

      חסה (ShutterStock)
      בריאה מאוד, אבל ממלאת את הבטן. חסה (צילום: shutterstock)

      2. עלים ירוקים
      לא, אנחנו לא טוענים שעלים ירוקים יפגעו לכם בבריאות. למעשה, הם נכללים במאכלים הבריאים ביותר שתוכלו להכניס לגוף שלכם, אבל לאנשים שרוצים לפתח את הגוף הם עלולים לגרום יותר נזק מתועלת. עלים כמו חסה או סלרי ממלאים את הבטן, מה שמקשה עליכם לאכול דברים אחרים, אך מכילים ערך קלורי נמוך ביותר, שלא תורם לפיתוח השרירים או להעלאת רמת האנרגיה בגוף.
      נכון, יש לעלים האלו המון יתרונות אחרים, אבל יהיה חכם יותר לאכול ברוקולי או שעועית, שמכילים יותר חומרים חיוניים שתורמים לפיתוח הגוף.

      3. מיצי פירות
      מיץ תפוזים נתפס כתוספת בריאותית ואיכותית לתפריט, שמחזקת את הגוף ומרחיקה מחלות. אז יש באמונה הזאת מן האמת, מיצי פירות אכן מכילים כמויות גבוהות של ויטמינים, אך גם כמויות גבוהות של פחמימות שבשיעורים גדולים עלולות להזיק לפיתוח השרירים. בנוסף, כשאתם שותים מיץ סחוט במקום לאכול את הפרי עצמו - אתם מוותרים על הסיבים שמהווים גורם חיוני ביותר בהפחתת אחוזי השומן בגוף, תהליך שנחשב קריטי לחיטוב ועיצוב הגוף.

      אם אתם קונים מיצים תעשייתיים, הנזק אפילו גדול יותר, מכיוון שהחומרים המשמרים פוגעים גם הם בתהליך פיתוח הגוף.

      פסטרמה הודו (ShutterStock)
      מעובדת, מעובדת, מעובדת. פסטרמה (צילום: shutterstock)

      4. בשר מעובד
      חלבונים הם הרכיבים החשובים ביותר לפיתוח השרירים, אך גם אותם חשוב לדעת איך לצרוך כדי להועיל לגוף. אמנם הרבה יותר קל לאכול כמויות של פסטרמה במקום להכין דג טרי על מחבת, אבל בשרים מעובדים כמו פסטרמה, נקניקים והמבורגרים קנויים, מכילים כמויות גבוהות של כולסטרול וחומרים משמרים, אשר נחשבים לגורמים שדווקא מזיקים לתהליך הזה.

      החומרים האלו עלולים לגרום לאגירת נוזלים, לעלייה במסת השומן ולקושי בפיתוח ובעיצוב השרירים. לכן, עדיף להחליף את הבשר המעובד בגרסאות בריאות יותר - בדגש על עוף או דגים טריים.

      5. חלב מלא או תחליפי חלב
      חלב מלא הוא חלב שלא עבר תהליך הימגון (הפיכתו לאחיד) או שינוי של אחוזי השומן. הוא נחשב טבעי יותר - גם בטעם וגם בהרכב, אך זו הסיבה שהוא גם מכיל כמויות גבוהות של קלוריות שיגרמו לכם לעלות באחוזי השומן. גם חלב קוקוס מכיל הרבה שומן ופחות חלבון, בעוד שחלב שקדים אמנם מכיל שיעור נמוך של שומן, אך גם של חלבון. אם אתם לא שותים חלב פרה, התחליף הטוב ביותר מבחינת רמות החלבון והשומן הוא חלב סויה.