וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמא לחמישה תרמה את הרחם שלה לאישה שלא הצליחה ללדת

בת ה-39 מארה"ב שהתמודדה גם היא בעבר עם בעיות פוריות במשך שנים החליטה לתרום את רחמה עבור אישה אחרת שלא הצליחה ללדת. "בעיות פוריות, מלבד המובנים הפיזיים, כוללות גם השפעות פסיכולוגיות וחברתיות שפוגעות באופן קשה. אם אני יכולה לעזור לאדם אחר, אעשה זאת", אמרה

אם חשבתם שפונדקאיות הן אלטרואיסטיות חכו שתשמעו את הסיפור הבא. אמא לחמישה מארה"ב, החליטה לתרום את הרחם שלה עבור אישה שנאבקת בבעיות פוריות שנים ולא מצליחה להרות. הסיפור פורסם בתוכנית הטלוויזיה good morning America.

אפריל ליין בת ה-39 נאבקה גם היא עם בעיות פוריות שונות במהלך השנים והביאה בכל זאת לאוויר העולם חמישה ילדים בשבע שנים. בשל כך היא החליטה לעזור לאישה אחרת להרות. "בעיות פוריות, מלבד האספקטים הפיזיים, כוללות גם השפעות פסיכולוגיות וחברתיות שפוגעות בנו באופן קשה", אמרה לין. " אם אני יכולה לעזור לאדם אחר, אני אעשה זאת".

עוד בנושא:
האם בקרוב נראה השתלות רחם גם בישראל?
לראשונה: ילדים נולדו לאמם מרחם סבתם

השתלת הרחם הראשונה בהיסטוריה, 2012, אוניברסיטת גוטברג בשוודיה. AP
השתלתם הרחם הראשונה בעולם באוניברסיטת גוטברג בשוודיה 2012/AP

לין שמתגוררת בפרבר ליד בוסטון ועובדת בחברת ביו טק, אימצה יחד עם בעלה את בנה הבכור לאחר שבמשך ארבע שנים היא ובעלה ניסו להיכנס להריון ללא הצלחה. הרופאים שפגשו אמרו שמדובר בבעיית פוריות שאינם יכולים להסביר ובמשך שנים הם ניסו להרות באמצעות הפריות חוץ גופיות. זמן קצר אחרי האימוץ לין נכנסה להריון עם בנה שקטן ב-13 חודשים מאחיו הבכור. הם המשיכו לנסות להיכנס להריון לאחר מכן ואחרי עשרה סבבים של הפריות לין נקלטה עם זוג תאומות. אחרי שנה לין נכנסה להריון באופן לא צפוי וילדה את בתה החמישית.

במהלך כל השנים האלה לין עזרה בתפעול קבוצות תמיכה לנשים שמתמודדות עם בעיות פוריות ואף הקימה קרן שתעזור לנשים לממן טיפולי פוריות. כך היא שמעה על השתלות רחם שנעשות במרכז הרפואי ביילור שבדלאס. "בעלי ואני הרגשנו שהשלמנו את הקמת המשפחה שלנו, אבל רצינו לעזור לאחרים להקים את המשפחה שלהם", אמרה. "מהר מאוד אחרי שקיבלתי את הטלפון שאני מתאימה להשתלה ידענו שנעשה את זה".

לין נסעה מביתה לדלאס כמה וכמה פעמים לפני ההשתלה והכל על זמנה וחשבונה הפרטי. בסוף התהליך היא הפכה לחלק מ-15 השתלות הרחם המוצלחות שנערכו במרכז הרפואי שנחשב מוביל בתחום. "הסיפור שלה הוא פשוט לא יאמן בגלל שהיא התמודדה עם בעיות פוריות בעצמה והחליטה לעזור לאישה אחרת על ידי תרומת רחם", אמרה הרופאה שניתחה אותה, ד"ר ליזה ג'והנסון שנחשבת לחלוצה בתחומה. "היא מכירה את המאבקים מקרוב ומה הנשים האלה עוברות".

"רק עכשיו כאמא לחמישה אני יכולה להגיד שאני פוסט טראומטית אחרי החוויה שעברנו במשך השנים. עדיין, גם כאמא לחמישה, כשאני רואה אישה עם בטן הריונית, זה כמו מכה בבטן", לין סיפרה. "אם אני יכולה לעזור למשפחה אחת - זה יהיה כמו מעין ריפוי בשבילי, גם במחיר של ניתוח לא פשוט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully