וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולכים לשירותים הרבה בלילה? זו יכולה להיות הסיבה

שנת לילה טובה היא אחד הדברים הכי חשובים לבריאות הפיזית והנפשית שלנו, אבל מה קורה כשפתאום אתם מוצאים את עצמכם מתעוררים כמה פעמים בלילה כדי ללכת לשירותים? יש כמה סיבות לכך ובכולן ניתן לטפל

גבר משתין. ShutterStock
זהירות שלא ליפול. גבר בשירותים/ShutterStock

קשה לומר מה זה נורמלי או לתת מספרים מדויקים כשאנחנו מדברים על יציאות של אנשים, אבל בשביל זה יש ממוצעים וסטטיסטיקות. ואם להאמין להן - אדם ממוצע משתין כשבע פעמים ביום, זאת במידה שהוא שתה כשתי כוסות מים (משהו בסביבות 500 מ"ל) כך שהשלפוחית שלו מלאה. בלילה רוב האנשים לא יקומו לשירותים מפני שפחות שתן מופרש מהכליות בשעות אלה, אבל יש כאלה שיקומו, ויותר מפעם אחת. הנה כמה סיבות בריאותיות לכך:

עוד בנושא:
6 סיבות שיגרמו לשתן שלכם להריח מוזר
מה גרם לשתן של האיש הזה להפוך סגול?
איך מתמודדים עם הבעיה שנשים מתביישות לטפל בה?

שלפוחית קטנה
יש שתי סיבות עיקריות שאתם קמים הרבה בלילה כדי להשתין: הראשונה היא שיש לכם שלפוחית קטנה ולא יכולה להחזיק הרבה נוזלים והשנה היא שהגוף שלכם מייצר הרבה שתן. כך או כך, אם נדמה לכם שזו הסיבה, יכול להיות שאתם פשוט שותים יותר מים לפני השינה וכדאי שתפחיתו.

יותר מדי מלח
חוקרי מאוניברסיטת נגאסקי ביפן מצאו כי לצריכה מוגברת של מלח יש השעה על כמות הפעמים שאתם קמים בלילה לשירותים. הם מצאו במחקרם שנערך בשנת 2017 כי מבוגרים שהפחיתו את צריכת המלח שלהם, הפחיתו גם את מספר ההתעוררויות שלהם בלילה.

זיהום
דלקת בשלפוחית השתן יכולה בקלות לגרום לכם ללכת לשירותים מספר פעמים ביום ובלילה, כשלמעשה מדובר בעיקר על תחושה של צורך במתן שתן ולא הכרח. דלקת בשלפוחית השתן מלווה פעמים רבות בחום ובכאבים במתן שתן והיא דורשת טיפול אנטיביוטי שמונע החמרה שלה.

שינה, מזרנים, מנדלבוים. ShutterStock
תנו לישון בשקט. אישה ישנה/ShutterStock

גיל ומין
ככל שאנחנו מתבגרים הרבה מאוד דברים משתנים בגוף שלנו - ולא לטובה. אחד השינויים קשור ביכולת של הגוף שלנו להחזיק נוזלים, במקביל לכך שהגוף שלנו מייצר פחות הורמונים אנטי-דיורטיים, נוגדי השתנה. בנוסף, לגברים שסובלים מבלוטת ערמונית מוגדלת ונשים שעוברות את גיל המעבר יש סיכוי גדול יותר לקום לשירותים מספר פעמים במהלך הלילה. נשים גם סובלות מרצפת אגן חלשה יותר לאחר לידה כך שיש סיכוי שיקומו יותר בלילה לשירותים.

תרופות
קיימות תרופות מסוימות שגורמות לגוף להתמלא בנוזלים והן נחשבות כתרופות משתנות. תרופות ללחץ דם, תרופות לאי ספיקת לב ואפילו תוספי תזונה כמו סידן עלולים לגרום לנוטלים אותם להשתנה מרובה - גם בלילה. מי שסובל מתופעה זו ונוטל תרופות משתנות מומלץ שיקח את הכדורים שלו בבוקר ולא לפני השינה.

הטלת שתן לילית
הסיבה הכי נפוצה שגורמת לאנשים לקום מספר רב של פעמים במשך הלילה לשירותים היא הטלת שתן לילית - נוקטוריה. מדובר על תופעה די שכיחה בגיל מבוגר, בה אנשים קמים במהלך הלילה פעם אחת כדי להטיל את מימיהם. הנוקטוריה יכולה להיגרם מחסימה בדרכי השתן או בעקבות שלפוחית רגיזה ואפילו הפרעות שינה והיא פוגעת בכחמישים אחוזים מהמבוגרים מעל גיל 60 ועלולה להוביל לפציעות בגילאים אלה.

  • עוד באותו נושא:
  • שתן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully