וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם פיפה מידלטון לא חסינה לתופעת "ישבן האמהות"

בחתונה המלכותית של אחותה הישבן שלה גנב את ההצגה, כעת הוא שוב בכותרות ובנסיבות פחות מחמיאות. הצהובונים הבריטיים הפכו אותו לדוגמה של תופעת "ישבן האמהות" הבלתי נמנעת

פיפה מידלטון בחתונת הנסיך וויליאם וקייט מידלטון, 29 אפריל 2011. GettyImages
ימי התהילה שלו ושלה. פיפה מידלטון והישבן בחתונה המלכותית של וויליאם וקייט/GettyImages

לפני שמונה שנים הוא גנב את ההצגה בחתונה המלכותית של אחותה, אבל תמונות פפראצי שפורסמו לאחרונה בצהובונים בבריטניה ממחישות שגם פיפה מידלטון לא חסינה לתופעה שמשנה לתמיד את המראה של ישבנן של נשים, לאחר שהן הופכות לאמהות.

באנגלית קוראים לזה Mom Bum, ומסתבר שזו תופעה רווחת. מידלטון, שילדה לפני 5 חודשים את בנה הבכור ארתור, נראית נהדר, ללא ספק. אבל תמונות פרופיל של ישבנה לפני ואחרי ההריון שהוצבו זו לצד זו בצהובונים הבריטיים (שעידון אינו הצד החזק שלהם) מדגימות את התופעה היטב. הישבן שלה, שלפני 8 שנים נראה חצוף ואפרסקי בשמלת השושבינה הלבנה שלה נראה היום שטוח יותר.

עוד בנושא:
תסמינים לאחר לידה שאסור לך להתעלם מהם
למה יש לכם חצ'קונים על התחת?
אל תתפסו תחת: למה כדאי לכם לשמור מרחק מהכיסא

הורמונים, שינויים ביציבה, עלייה וירידה במשקל והלידה עצמה כולם מהווים גורמים תורמים ל'ישבן האמהות', וגם האחוריים המתוחזקים ביותר לא חסינים מפניו.

פיפה מידלטון חתונה מלכותית הנסיכה יוג'יני. רויטרס
מחתונה לחתונה, הוא השתנה. פיפה מידלטון בהריון מתקדם בחתונה המלכותית של הארי ומייגן/רויטרס

הגורם ההורמונלי
אחד ההורמונים שמופרשים ביתר שאת בזמן ההריון הוא הורמון הרלקסין, שהוא האשם העיקרי בצניחת הישבן. תפקידו של הרלקסין הוא להכין את צוואר הרחם ואת האגן ללידה. הוא מופרש על ידי השיליה והשחלות והוא גורם להרפיה של שרירים וגידים לקראת מעבר התינוק בתעלת הלידה, אבל הוא פועל באופן חסר הבחנה ומשפיע על כל השרירים בגוף - כולל שרירי הישבן.

הגורם הרצפתי
מצבה של רצפת האגן, שהיא הבסיס השרירי של אזור הבטן, משפיע גם על מראה הישבן. נשיאת משקלו של העובר במהלך ההריון מחליש את רצפת האגן. כדי שהישבן יהיה גבוה וזקור ולא מתדלדל, כל השרירים חייבים להיות מהודקים ובמתח שריר גבוה.

עוד באותו נושא

אמא, למה יש לך אף כל כך גדול? הריון ולידה משנים את הפנים לצמיתות

לכתבה המלאה
גיף מאם ג'ינס. Giphy
גיף מאם ג'ינס/Giphy

הגורם השומני
התנודות ההורמונליות בהריון משפיעות ומשנות גם את הרכב השומן ואת ריכוזיו בגוף. בזמן ההריון רמת האסטרוגן המופרשת בגוף גבוהה מאוד והיא גורמת להצטברות של ריכוזי שומן שנחוץ לגוף לקראת הלידה ותקופת ההנקה. מדובר בשומן שונה מזה שנוצר על ידי תאי השומן הרגילים של הגוף, שלרוב מצטברים באזור הירכיים, השדיים, הישבן והבטן. כל הנשים, גם נשים רזות מאוד, אמורות להעלות במשקלן ובכמות השומן בגופן במהלך ההריון. לאחר הלידה רמת האסטרוגן יורדת ומאגרי השומן מתדלדלים, אך השומן שנותר בגוף הוא 'רך' יותר מהשומן של לפני ההריון.

ישבן שטוח. ShutterStock
גם האחוריים המתוחזקים ביותר לא חסינים מפניו. ישבן האמהות/ShutterStock

גורם הגיל
ההזדקנות משפיעה גם היא על מתח השרירים והעור, והריון עלול להאיץ את התהליכים הללו. אישה שתעבור הריון בשנות ה-20 לחייה אולי תסיים אותו עם נזק פחות חמור לישבנה, אבל ככל שהגיל עולה גם ההשפעה על הישבן (ושאר הגוף) תהיה ברורה יותר.

ירידה מהירה במשקל
נשים שיורדות במשקל מהר מאוד לאחר הלידה עלולות לסבול ממראה ישבן מדולדל יותר. עדיף לרדת במשקל בצורה מאוזנת ומדורגת לאורך זמן, זה גם בריא יותר וגם מאפשר לעור ולטונוס השרירים להדביק את הקצב של הירידה בהיקפים ולהתכווץ בחזרה למימדים מצומצמים יותר, אחרת מתקבל מראה רפוי.

יציבה
במהלך ההריון, ככל שהבטן גדלה היציבה משתנה. העומס הנוסף על הגב גורם לנשים לשנות את היציבה שלהן בניסיון לאזן את מרכז הכובד המשתנה שלהן, ולהבליט קדימה את האגן. בעמידה כזאת אחד משרירי הישבן המרכזיים אינו פעיל והוא עלול להיחלש ולאבד מנפחו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully