וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה יש לכם חצ'קונים על התחת?

27.9.2018 / 10:05

יש דברים שהם פשוט מביכים מכדי להעלות בפני רופא המשפחה, ואחרים שהם פשוט לא רציניים מספיק בשביל שנקבע עבורם תור לרופא מומחה. הנושא הזה הוא גם וגם, ובדיוק בשביל זה אנחנו כאן

בחורה בביקיני. ShutterStock
פצעונים על הישבן זה עניין די נפוץ, מסתבר/ShutterStock

יש נושאים שרוב האנשים מובכים מכדי להעלות אותם בפני הרופא שלהם. ויש נושאים שלא מספיק מפריעים כדי לקבוע במיוחד עבורם תור אצל רופא. הנושא הבא הוא שילוב של השניים: חצ'קונים על הישבן. תסכימו איתנו שזה לא מטרד כל כך בלתי נסבל עד שתרוצו בגינו עד למרפאה ומצד שני, זה גם לא ממש משהו שתמיד זורם להעלות בפני הרופא במהלך בדיקה שגרתית או כשהגעתם אליו כדי לקבל ימי מחלה. אז מה בכל זאת אפשר לעשות איתם?

"פצעונים שמופיעים על פני הישבן הם למעשה עניין די נפוץ", מרגיעה רופאת העור ד"ר אנג'לי מאטו בראיון לאתר Refinery29, הם נגרמים לרוב ממצב בשם פוליקוליטיס, במסגרתו גירוי, זיהום או חסימה של זקיקי השיער גורמים לפריחה גבשושית על העור.

עוד בנושא:
זו הסיבה שממש לא כדאי לפוצץ חצ'קונים
בין גועל לסיפוק: למה אנחנו כל כך אוהבים לפוצץ חצ'קונים?
איך תולעים מגיעות לטוסיק שלנו, ואיך נפטרים מהן?

אילוסטרציה - גרדת. ShutterStock
אופייניים לגברים ולנשים באותה המידה/ShutterStock

לדברי ד"ר מאטו מדובר בתופעה שאופיינית לנשים ולגברים באותה מידה. למעשה, החצ'קונים הללו יכולים להופיע בכל מקום בגוף שבו קיימים זקיקי שיער, אבל היות שהישבן שלכם נושא ברוב את הנטל (ליטרלי) של אורח החיים היושבני, זקיקי השיער שעליו נוטים להפוך מגורים ומודלקים בשיעור גבוה יותר ביחס לזקיקים במקומות אחרים בגוף.

אם אתם נוהגים להתאמן בקביעות, דעו שגם הבדים הסינתטיים הצמודים שמהם עשויים רוב בגדי הספורט לא עוזרים לעניין, משום שהם גורמים להצטברות של זיעה סביב זקיקי השיער. לכן, אם אתם נוטים לסבול מהחצ'קונים האלה, חשוב במיוחד לבחור בבגדי אימון מבדים נושמים ומנדפי זיעה.

עוד באותו נושא

זו הסיבה שיש לכם נקודות אדומות על העור

לכתבה המלאה

איך מונעים אותם?

כדי למנוע את הופעתם של החצ'קונים המעצבנים האלה, ד"ר מאטו ממליצה להשתמש בסבון עדין "כמה שיותר טבעי וללא בישום" ולהשתמש בו בזמן המקלחת כדי לנקות את העור באזור הישבן. הימנעו ממריחת מוצרים על בסיס שמן באזור זה, משום שהם עלולים לגרום לחיידקים להכנס לנקבוביות ולהתקע שם. כמו כן, הקפידו להתרחץ מדי לאחר אימון, אל תחלקו מגבות עם אחרים ואל תעברו על הפצעונים עם סכין גילוח.

איך נפטרים מהם?

אם החברים המעיקים האלה כבר הפגינו נוכחות על הישבן שלכם, רחצו את העור באזור עם סבון מחטא כדי להפטר מהחיידקים. אם הם גם מגורים או מגרדים, נסו להניח עליהם קומפרס של מים חמים. לדברי ד"ר מאטו, גם משחות שנועדו לטיפול מקומי באקנה יכולות לסייע בהפחתת הדלקתיות של הפצעים. אם בחלוף מספר שבועות אתם לא מבחינים בשיפור במצב הפצעונים, פנו לרופא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully