וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה הסוד לחיים הארוכים של האישה המבוגרת בעולם?

קנה טנקה קיבלה בשבוע שעבר תעודה מספר שיאי גינס על היותה האישה הכי מבוגרת בעולם. בגיל 116 היא לא מוותרת על שוקולד, מתעוררת בשש בבוקר ויש לה תחביב אחד חשוב מאוד

קאנה טנקה. רויטרס
קמה בכל בוקר בשעה שש. קנה טנקה/רויטרס

מסתבר שלא רק שהיפנים גרים במדינה הכי מגניבה בעולם, הם גם חיים הרבה מאוד שנים. בפעם השלישית ברצף, שיא גינס לאישה הכי זקנה בעולם ניתן ליפנית בת 116 שחיה בבית אבות בעיר הולדתה פוקואוקה באי קיושו. אז מה הסוד של היפנים, ושלה בפרט?

קנה טנקה, שקיבלה כאמור את הפרס החודש כשהיא לצד בני משפחתה וחברי קהילתה, נולדה ב-2 לינואר 1903, השביעית בין שמונה ילדים. טנקה התחתנה עם בעלה כשהיא בת 19 והביאה איתו לעולם ארבעה ילדים. לאחר כמה שנים אימצו ילד נוסף. השניים התפרנסו ממכר ממתקים, סטיקי רייס ואטריות אודון. טנקה מספרת שהיא קמה בשש בבוקר כל יום ואוהבת לשחק משחקי לוח ולפתור בעיות מתמטיות.

עוד בנושא:
הדרך המדעית להרגיש טוב יותר תוך חודש
9 הרגלים שהופכים אתכם לזקנים יותר
להישאר בריא בגיל השלישי

במהלך הטקס בו ניתנה לטנקה תעודה מטעם ספר השיאים של גינס, היא קיבלה גם חבילת שוקולד, אותה אכלה מיד על פי דיווחים ברשתות. ובעוד טנקה קיבלה את התואר האישה הכי מבוגרת בעולם, המקבילה הגברית שלה נמצאת עדיין בחקירה, זאת לאחר שמזאסו נונקה היפני מת בינואר השנה כשהוא בן 113.

עשרות אלפים מעל גיל מאה

היפנים כאמור מככבים ברשימות של המדינות שבהן חיים הכי הרבה שנים ובמדינת האי יש כ-70 אלף בני אדם שחצו את גיל מאה ובשנת 2017 נרשמו מעל שני מיליון בני אדם שחצו את גיל 90. למרות שהתזונה שלהם משתנה ומספר מקרי ההשמנה עולים בהתמדה, המאכלים היפנים עדיין מבוססים על אורז, דגים, ירקות ומאכלים נוספים שדלים בשומן כמו מיסו ואצות. בנוסף, התרבות היפנית מכבדת ומעריכה מבוגרים ולכן הם נשארים מעורבים בחברה ועוסקים בפעילות גופנית, גם בשנות ה-80 שלהם.

  • עוד באותו נושא:
  • יפן
  • זקנה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully