וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כאבי בטן אחרי סקס? 13 סיבות אפשריות

סקס אמור להיות כיף ונעים, אז אם אחרי כל מגע מיני את סובלת מכאבי בטן כדאי מאוד לברר מה מקור הבעיה ולטפל בה. זו תופעה די שכיחה שהגורמים לה מגוונים מאוד, הנה הרשימה שכדאי להכיר

כאב בטן. ShutterStock
הסיבות לכאבים לאחר יחסי מין יכולות להיות מגוונות. כאבי בטן/ShutterStock

סקס אמור להיות נעים ומהנה לכל הצדדים המעורבים וזה יכול להיות ממש מבאס אם כל מגע מיני, גם מהנה, מסתיים בכאב מעיק. מסתבר שיש לא מעט נשים שחוות כאבי בטן לאחר יחסי מין. הסיבות לכך יכולות להיות מגוונות וכך גם חומרתן. אם גם את סובלת מהבעיה הזאת, אולי תמצאי את הסיבה לכך ברשימה הזאת.

עוד בנושא:
7 דברים מדהימים שסקס עושה לגוף שלכם
השיננית צדקה: צחצוח שיניים פעמיים ביום מונע אימפוטנציה
זו הנקודה שתעניק לכן את האורגזמות החזקות ביותר שחוויתן

הריון
יש נשים שהריון עלול לגרום להן לכאבי בטן לאחר יחסי מין, אז אם התחלת לסבול מכאבים כאלה לאחרונה, כדאי לעשות בדיקת הריון בתור צעד ראשון. הכאבים עלולים לנבוע מהריון חוץ רחמי, מצב בו הביצית המופרית משתרשת מחוץ לרחם, או שהם עלולים להעיד על תחילתה של הפלה טבעית.

אנדומטריוזיס
כאבי בטן לאחר סקס הם אחד מהתסמינים הנפוצים של אנדומטריוזיס - מחלה שפוגעת באחת מכל 10 נשים בגיל הפוריות. אנדומטריוזיס הוא מצב רפואי שגורם לתאים של רקמת הרחם לגדול ללא בקרה באזורים אחרים בגוף, למשל בשחלות ובאזורים אחרים בבטן ובאגן. תסמינים נוספים שאופייניים למחלה הם כאבי מחזור חמורים ובעיות פוריות. אם את חושדת שאת סובלת מהמחלה, פני לרופא המתמחה בטיפול ובאבחון שלה, משום שמדובר במצב רפואי שפעמים רבות מאובחן באיחור על חשבון סבלן של החולות.

בדיקת הריון. ShutterStock
המקור לכאבים עלול להיות הריון מחוץ לרחם. בדיקת הריון/ShutterStock

אדנומיוזיס
מצב רפואי דומה לאנדומטריוזיס, שגורם לכאבי בטן בעקבות גדילה של רירית הרחם אל תוך השריר. לאחר יחסי מין הסובלות מאדנומיוזיס עלולות לחוש כאבי בטן והתכווצויות. טיפול באמצעי מניעה הורמונליים עשוי להקל על התסמינים, כמו גם כריתת רחם (במקרים שבהם אין תכנון לילדים נוספים).

התקן תוך רחמי שזז ממקומו
התקן תוך רחמי שניתק ממקומו בדופן העליונה של הרחם או שמראש לא הותקן כראוי עלול לגרום לכאבי בטן לאחר סקס. כאב שמקורו בהתקן שזז ממקומו ירגיש כמו לחץ בטני או דקירות כאב. בדיקה נרתיקית אצל רופא/ת הנשים או אולטרסאונד יוכלו לברר את הבעיה, אם ההתקן אכן זז ממקומו, יש להוציאו.

שרירנים (מיומות) ברחם
גידולים שפירים של רקמת הרחם, שכאשר מגיעים לגודל מסויים עלולים בהחלט לגרום לכאבים בזמן או לאחר קיום יחסי מין. הטיפולים האפשריים הם תרופות ללא מרשם לשיכוך כאבים, אמצעי מניעה הורמונליים וניתוחים להסרת השרירנים בלבד או הרחם בשלמותו.

כיווץ יתר של שרירי רצפת האגן
כיווץ יתר של שרירי רצפת האגן (או: היפרטוניה של רצפת האגן) היא מצב שבו השרירים בנרתיק מכווצים יתר על המידה, ועקב כך יחסי מין מלווים בכאב. סטרס עלול להחמיר מאוד את המצב, ולכן הטיפולים להיפרטוניה של רצפת האגן נוגעים פעמים רבות לקשר של גוף-נפש, כמו מדיטציה, תרגילי נשימה והרפיה וטיפול פסיכולוגי קוגניטיבי-התנהגותי (CBT).

עוד באותו נושא

במקום תרופות? מסתבר שסקס יכול להוריד את לחץ הדם

לכתבה המלאה
אישה ממתינה לבדיקה גניקולוגית. ShutterStock
לפעמים הבעיה היא פיזיולוגית ולפעמים פסיכולוגית. בדיקה גניקולוגית/ShutterStock

מחלה דלקתית של האגן
אם הבחנת בכאב פתאומי באזור הבטן התחתונה והאגן, ריח לא נעים מהנרתיק, או דימום וכאבים בזמן קיום יחסי מין זה עלול להעיד על מצב דלקתי. יחסי מין נוטים להחמיר את התסמינים ולגרום להופעת כאב עמום בבטן התחתונה. במצב כזה יש לפנות לבדיקת רופא ולקבל טיפול, שכן מדובר בזיהום שלא יחלוף מעצמו ועלול אף להחמיר. הטיפול יעשה לרוב בעזרת אנטיביוטיקה.

ציסטה בשחלה
ציסטות בשחלות הן למעשה שקים מלאים בנוזל שנוצרים בתוך השחלה, במקרים רבים הן יכולות להופיע ללא סימפטומים וללא כאב ולרוב הן אינן מזיקות. אולם, לחלק מהנשים הן יגרמו לכאבים בבטן ולאי נוחות בעת פעולות מעיים, נפיחות בבטן, כאבי אגן לפני ובזמן מחזור, כאבים ביחסי מין, כאבי גב תחתון, בחילות והקאות, כאבים חדים באגן, חולשה וסחרחורות. אמנם מדובר ברשימת תסמינים מאוד לא סימפטית, אך היא רלוונטית רק לכ-8 אחוזים מהנשים, הרוב המוחלט כאמור לא ירגישו בתסמינים גם אם יש להן ציסטות.

דלקת בדרכי השתן
דלקת בדרכי השתן עלולה לגרום לתסמינים כמו צריבה וכאבים במרכז הבטן, בין השאר גם בזמן או לאחר קיום יחסי מין. נשים שיש להן נטייה לדלקות חוזרות בדרכי השתן עשויות לחוות את התסמינים במיוחד לאחר מגע מיני ובעיקר לאחר מגע מיני תכוף. היות שמדובר בדלקת שמקורה בזיהום חיידקי יש לפנות לרופא כדי לקבל טיפול אנטיביוטי עבורה.

אישה מחזיקה בדיקת שתן. ShutterStock
נשים עם נטייה לדלקות חוזרות בדרכי השתן מועדות לסבול מכאבים לאחר יחסי מין. בדיקת שתן/ShutterStock

דיספרוניה
דיספרוניה הוא שם כללי לכאבים בפתח הנרתיק או בעומק האגן, שלעתים מקרינים או נחווים על ידי הסובלת ככאבי בטן. הגורמים לכאב יכולים להיות גם פיזיים וגם פסיכולוגיים, ויש להתייעץ עם בעלי מקצוע כדי לנסות להבין את מקורם ולהתאים להם טיפול.

חדירה עמוקה
לפעמים הסיבה לכאבי בטן שמופיעים לאחר יחסי מין היא לא יותר מחדירה עמוקה. כשצוואר הרחם והרחם חווים חיכוך וזעזוע שוב ושוב במהלך הסקס ההדף נספג ברקמות האגן המקיפות אותם. כאב כזה אמור לחלוף מעצמו, אך ניתן גם לקחת משכך כאבים פשוט אם הוא מציק. במידה שמדובר בבעיה שחוזרת על עצמה כדאי לשוחח עם הפרטנר ולהתאים את עוצמת ועומק החדירה כדי לחסוך אי נוחות עתידית.

וiלוודיניה
וולוודיניה היא תסמונת של כאבים כרוניים בפות ובפתח הנרתיק, הנוטים להחמיר בחדירה ובזמן קיום יחסי מין. הסיבה לתסמונת אינה ידועה והטיפול לרוב משלב גם טיפול התנהגותי ופסיכולוגי לצד סיכוך ופיזיותרפיה של רצפת האגן.

פציעות וקרעים
חתכים או קרעים ברקמת הנרתיק, שלעתים נגרמים בזמן קיום יחסי המין עצמם עלולים להוות מקור לכאבי בטן לאחר יחסי מין. כדי למנוע פציעות כאלה, יש להקפיד להשתמש בחומרי סיכה במידת הצורך ובמיוחד במצבים של יובש בנרתיק או שימוש בצעצועי ואביזרי מין. במקרה של חתכים או קרעים עלול להופיע גם דימום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully