וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לצאת להפסקת צהריים ולחזור עם עור צעיר ובוהק

יפעת סני

6.3.2019 / 15:02

פעם טיפולים אסתטיים לעור היו עניין למעושרות, ודרשו לא רק כסף אלא גם זמן יקר להתאוששות. אבל הבשורה החדשה בתחום העור היא "טיפולי הפסקת הצהריים", שמאפשרים חזרה מהירה למשרד ללא סימנים מסגירים על העור

ד"ר סגל מיכאל סבסטיאן. ShutterStock
הרבה יותר נגיש. אישה מזריקה חומר מילוי/ShutterStock

עד לפני כמה שנים, הזרקות בוטוקס או חומצה היאלורונית נשמעו כמו מדע בדיוני. תוך זמן קצר הם הפכו לעניין שבשגרה בעיקר עבור נשים ללא מגבלות תקציב או זמן התאוששות (כי אי אפשר ללכת למשמרת בעבודה עם סימני הזרקה על העור). כעת נראה שגם הגבול הזה נפרץ וכי האפשרות להצעיר את מראה העור פתוחה בפני הרבה מאוד נשים. מגיעים לרופא, מזריקים, ויוצאים אחרי רבע שעה עם קצת פחות קמטים וקצת יותר לחיים.

בכנס IMCAS לחידושים בתחום הרפואה האסתטית, שנערך בחודש שעבר בפריז, נאספו רופאי עור, כירורגים פלסטיים, קוסמטיקאיות וחברות מובילות לייצור חומרי מילוי וטכנולוגיה רפואית מכל העולם, ופרסו את החידושים שישלטו בתחום בשנת 2020. הנה כמה מהבולטים שבהם:

עוד בנושא:
למה כולם התחילו לשתות אבקת קולגן?
8 דברים שאסור למרוח על חצ'קונים (ו-2 שיכולים לעזור)
קים קרדשיאן ובר רפאלי צדקו: הטיפול בקמטים שבאמת עובד

לגרום לעור לעבוד בעצמו

כאמור, אחד החידושים המהותיים ביותר בתחום הוא האפשרות להגיע לטיפול קצר, להזריק ולצאת בתחושה אחרת. אחד החומרים המסקרנים שהוצג בכנס הוא Profhilo - חומצה היאלורונית של חברת IBSA השווייצרית. לא מדובר כאן בחומר מילוי "פשוט" לקמטים, אלא בחומר מיוחד הגורם לעור להמשיך לעבוד גם לאחר ההזרקה. הזרקות Profhilo נותנות לעור מראה צעיר ורענן יותר בזכות החומצה ההיאלורונית שבו, והן גם גורמות לעור להגביר את ייצור סיבי הקולגן והאלסטין - אותם רכיבים חיוניים לעור שיורדים בכמותם ברמה משמעותית לאחר גיל 30. בכך מושג מראה צעיר יותר, וטבעי, לאורך זמן.

טניה פיראזיני, מנכ"ל IBSA פארמה, אומרת כי "ברגע שיוצאים ממשרד הרופא, אף אחד לא חושב שעשיתם משהו, אבל המטופלת מתחילה להרגיש ולהיראות טוב יותר, זה מרגיש שאיכות העור מתחילה להשתפר. זה לא דרמטי ולא מיידי, אבל יש הבדל. אנשים יחשבו שאת נראית טוב כי ישנת יותר, ולא כי הזרקת".

אישה מנקה את עור הפנים. ShutterStock
"אנשים יחשבו שאת נראית טוב כי ישנת יותר, ולא כי הזרקת". אישה מביטה במראה/ShutterStock

הטיפול המדובר מתאים לנשים בתחילת שנות ה-30 שרוצות להימנע מנפחים מיותרים בפנים ולשמור על מראה טבעי. "אתה לא מוסיף לגוף, אלא מפעיל מחדש את האיכויות שלו", אומרת פיראזיני. יתרון משמעותי של הטיפול הוא שיטת ההזרקה הייחודית הנקראת BAP המאפשרת, בשונה מהזרקות אחרות, הזרקה לחמש נקודות בלבד בפנים ובעשר נקודות בלבד לטיפול בצוואר.

להעלים את הקמטים מבלי להעלים את הבעות הפנים

כולם מכירים את המראה הקפוא של נשים לאחר טיפולי הזרקה להעלמת קמטים (בעיקר בוטוקס), אבל החומרים הקיימים היום בשוק משנים את התמונה ומאפשרים לטפל גם בקמטים באזורים דינמיים ומלאי הבעה.

חומר המילוי HYDROBOOSTER, גם הוא מבית חברת IBSA , מאפשר שתי פעולות - החזרת הלחות והגמישות לעור מצד אחד, ומהצד השני מתיחה וטיפול בקמטים באזורים דינמיים ובקמטי הבעה בפנים (סביב הפה, סביב העיניים והמצח). החומר עשוי מפורמולה ייחודית של חומצה היאלורונית, הסופחת מולקולות מים בכמות גדולה ובכך גורמת להעלאת רמות הלחות והגמישות בעור ומעניקה לו אפקט מתיחה טבעי, ומטפלת בקמטי ההבעה בפנים בלי להשפיע על ההבעה עצמה.

הסוד הוא בשילוב

מלבד טיפול בסימני הגיל בפנים, חלק חשוב נוסף לו ניתן מקום של כבוד בכנס IMCAS הוא עולם טיפולי הגוף - שאיבת שומן, הקפאת שומן, הצרת היקפים ועוד. "בשנים האחרונות יש ירידה בכל הנושא של ניתוחים, אנשים מעדיפים לדחות אותם ככל האפשר או למצוא פתרון לא ניתוחי, ולכן כל הנושא של אסתטיקה רפואית לא פולשנית או פולשנית במידה - שמבוצע בתוך הקליניקה ללא הרדמה מלאה - גדל מאוד", מסביר עופר ג'רסי, מנכ"ל מדיקל נובה, את התפתחות תחום המכשירים לעיצוב הגוף, "אנשים רוצים להיראות טוב אבל להמשיך בשגרת החיים שלהם, ופה הטכנולוגיות נכנסות".

לדברי ג'רסי, הבשורה הגדולה של תחום זה היא בשילובי מכשירים וטכנולוגיות שמאפשרים להגיע לתוצאות טובות יותר. הוא מסביר כי אם, לדוגמה, אישה רוצה לטפל כיום בקמטים באזור הצוואר, היא כבר לא חייבת לבצע ניתוח, אלא יכולה להיעזר בשילוב של טכנולוגיות לתוצאה מצוינת - לייזר שמחמם את העור וגורם לו לייצר אלסטין וקולגן, חומרי מילוי להעלמת הקמטים, גלי רדיו למיצוק העור ועוד. פנייה לרופא עור שעובד עם מכשור שמשלב טכנולוגיות שונות, מאפשרת להגיע לתוצאה מצוינת, בזמן קצר.

אישה מנסה לסגור ג'ינס על בטן שמנה. ShutterStock
יש כבר הרבה יותר מפתרון אחד. בטן שמנמנה/ShutterStock

"היום הפתרונות הם פתרונות משולבים", אומר גם ליאור דיין מנכ"ל חברת alma, ומדגים: "רופא שמגיעה אליו מישהי אחרי לידה שיש לה גם שומן, גם עור לא אחיד ברמת הגמישות, וגם סימני מתיחה - יכול לטפל בכל הבעיות במכשיר אחד, תחנת עבודה אחת שמשלבת כמה טכנולוגיות - אולטרסאונד, גלי רדיו ועוד. והיום על כל זה גם אפשר להוסיף חומרים".

השילוב של חומרי המילוי עם הטכנולוגיות לעיצוב הגוף נחשב לחידוש. "עד לפני שנתיים השילוב בין חומרים ואנרגיה היה נחשב טאבו", מסביר דיין, "חשבו שהאנרגיה מפרקת את החומרים. אבל היום יש המון מחקרים שמראים שהערך המצרפי של שני הטיפולים משפר את התוצאה הסופית".

להמשיך את הטיפול גם בבית

מכיוון שתחום ההזרקות והמילויים מיועד היום לשכבת ביניים רחבה יותר ולא רק לנשים שיכולות להשקיע בזה המון זמן וכסף, החברות השונות מפתחות גם מוצרים לשימוש ביתי המשמרים ומשפרים את מראה ההזרקות. אחד מן המוצרים הללו הוא מייק אפ סטרילי בשם Viscoderm cover up המתאים לשימוש לאחר טיפולים אסתטיים, שבעבר לא ניתן היה להתאפר אחריהם במשך כמה ימים. המייק אפ מאפשר להמשיך בשגרת היום מבלי שאיש ידע שנעשתה עבודה על העור. "זה מוצר בסיס עם צבע, המכיל חומצה הילראונית ויש בו גם אלמנטים ספציפיים, כמו ארניקה ופפטידים, אשר עוזרים אחרי טיפולים", מסבירה פיראזיני, "אבל החלק החשוב ביותר הוא שמדובר במוצר סטרילי, כך שאפשר לשים אותו מיד אחרי ההזרקות".

חידוש נוסף הוא סרום Profhilo - סרום חומצה הילראונית שמטרתו העיקרית היא לשמור על תוצאות ההזרקה. הוא מכיל חומצה הילראונית בשני גדלים ומיצוי של סוג ספציפי של מרווה המונע תהליכי הזדקנות והתחמצנות של התא. הסרום אמור להיטיב עם אדמומיות בעור, להעלים קמטוטים ולשמר את האלסטיות של העור והצוואר.

אחת הבעיות לאחר הזרקות בפנים ובצוואר היא סימנים אדומים על פני העור, שעדיין ייתכנו בטיפולים מסוימים. אחד הפתרונות לכך הוא מסיכת בד טיפולית בשם VISCODERM Hydrogel Patch, שפותחה במיוחד לשימוש לאחר טיפולים דרמואסטיים ומתאימה גם לטיפול פנים "בזק" לפני אירוע. המסיכה מבוססת על טכנולוגיית הידרוג'ל ומכילה רכיבים פעילים ומעניקה לחות מרוכזת להרגעה של העור.

הכותבת הייתה אורחת חברת מדיקל נובה בכנס IMCAS בפריז

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully