וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קים קרדשיאן ובר רפאלי צדקו: הטיפול בקמטים שבאמת עובד

3.5.2018 / 7:50

'טיפול הערפד', שבו שואבים דם מפרידים ממנו את הפלזמה ואז מורחים ומזריקים אותה בחזרה אל עור הפנים, באמת מעלים קמטים ומשווה לעור מראה צעיר יותר - כך קבעו חוקרים שבחנו 22 מחקרים בנושא

צילום מסך

בווידאו: תודו שהפנים שלה נראים מעולה

טיפול היופי הביזארי, שהפך לחלק משגרת היופי של כמה מהסלבס המובילות בעולם וזכה לכינוי המלחיץ "טיפול ערפד" מקבל בימים אלה חיזוק מדעי משמעותי, עם פרסומה של מטה-אנליזה של כמה עשרות מחקרים שממנה עולה המסקנה - זה באמת עובד.

שמו האמיתי של טיפול הערפד הוא טיפול בפלזמה עתירת טסיות (platelet-rich plasma או: PRP בקיצור), ובמסגרתו משתמשים בדמה של המטופלת, מפרידים ממנו את הפלזמה ואז מזריקים ומורחים אותה בחזרה על פניה של המטופלת. המטרה היא להצעיר את העור, לשוות לו מראה זוהר ולמנוע הופעת קמטים וסימני הזדקנות.

עוד בנושא:
טיפול פינים: למה קייט בלאנשט מורחת עורלות של תינוקות קוריאניים על הפנים?
מאחורי המסכה: מסכות היופי שכדאי להיזהר מהן
למה פתאום כולן רוצות לשים חומצה על הפנים?

בין המפורסמות שנודע כי ביצעו אותו ניתן למנות את קים קרדשיאן, שצולמה במהלך טיפול כזה במסגרת תכנית הריאליטי שלה בשנת 2013, אחותה הגדולה קורטני קרדשיאן, השחקן הבריטי רופרט אוורט והדוגמנית בר רפאלי, שגם בחשבון האינסטגרם שלה הופיעה תמונה עם פנים מרוחות בדם ועל פי הפרסומים היא נוהגת לעבור אותו בקביעות. לא בטוח שגיבוי מדעי נותן לטיפול הזה יותר רוח גבית מפוסט אחד של קים קרדשיאן ברשתות החברתיות, אבל הוא בטח לא יזיק.

יעיל גם כטיפול בהתקרחות

הסקירה המדעית שפורסמה לאחרונה ניתחה מחדש 22 מחקרים שעסקו בטיפולי PRP והוביל אותה ד"ר אלקסיס הייזן, מנתח פלסטי במחלקה לכירורגיה פלסטית במרכז הרפואי של אוניברסיטת לנגון בניו יורק, יחד עם כמה מעמיתיו.

14 מהמחקרים עסקו בשימוש ב-PRP להצערת עור הפנים. בכולם התקבלו תוצאות חיוביות שסייעו ונמצא שהטיפול הפחית את הקמטים בעור. 6 מחקרים נוספים בחנו לעומק את יעילות הטיפול במקרים של התקרחות, וגם בהם דווח על תוצאות מעודדות בהקשר של צמיחה מחדש של שיערות. שני המחקרים הנותרים גילו שטיפולי PRP יעילים גם בטיפול בצלקות אקנה. את ממצאי הסקירה שלהם פרסמו ד"ר הייזן ועמיתיו בכתב העת של האיגוד האמריקאי לכירורגיה פלסטית.

עם זאת, הרופאים החוקרים סייגו את ממצאיהם משום שבחלק מהמחקרים לא סופק מידע מספיק מפורט על האופן שבו נעשו ההכנות לטיפול ה-PRP ובהתאם לכך, קראו לקיומם של מחקרים נוספים ומקיפים יותר. הם קבעו גם כי למרות שהתוצאות זקוקות לאישוש נוסף, הם יכולים לקבוע כי מדובר בהליך בטוח למדי עם שיעור סיבוכים נמוך.

אם פתחתם כבר גוגל כדי לחפש את הקליניקה הקרובה לביתכם שמעניקה את הטיפול האפקטיבי הזה, יש לנו שני פרטים נוספים שכדאי לדעת לפני שמתחילים. הראשון, הוא שלא מדובר בטיפול פנים מהזן המפנק, כי אם בטיפול כואב למדי. אם צפיתם בפרק של "משפחת קרדשיאן" שבו מתועדת קים עוברת אותו, אתם אולי זוכרים שהיא די סבלה במהלכו ואף הצהירה מאוחר יותר שהיא לא תעשה את זה שוב לעולם. הדבר השני שכדאי לדעת זה שהטיפול הזה כואב גם בכיס ומחירו נע סביב ה-5,000 ¤ לטיפול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully