וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה המשמעות של החריצים בציפורניים שלכם?

זה אולי נראה לכם חסר משמעות, ויש מצב שאתם צודקים, אבל לפסים הבולטים בציפורניים עשויה להיות משמעות בריאותית. הנה כמה הסברים חשובים שאתם צריכים להכיר על החריצים בציפורניים שלכם

ציפורניים. ShutterStock
מה המשמעות של החריצים בציפורניים?/ShutterStock

ציפורניים נראות לרבים איתנו כמו חלק לא ממש חשוב בגוף. הן גדלות, אנחנו גוזרים אותן או צובעים בלק, אבל בזה זה נגמר. אבל הציפורניים הרבה יותר משמעותיות ממה שאתם חושבים - בעיקר כי הן יכולות לחשוף מחלות או מצבים רפואיים, וכן לעיתים גם לחריצים, או תלמים אם אתם מתעקשים, יש משמעות בריאותית.

עוד בנושא:
כוססים ציפורניים? כך אתם הורסים לעצמכם את הבריאות
איכס: מה חי לנו מתחת לציפורניים?
בהונות מסוכנות: האם הפדיקור מסכן את הבריאות?

חריצים אנכיים
חריצים אנכיים שנמתחים מבסיס הציפורן עד הקצה השני שלה נחשבים שכיחים ביותר והם מתרחשים בקרב 20 אחוזים מהאנשים. ברוב המקרים מדובר בסימן של התבגרות בלבד. מכיוון שציפורניים עשויות מקרטין - חלבון שמצוי גם בשערות שלנו ובעור - הן נוטות להתייבש ממש כמותם, ולאבד מהלחות והברק שלהן, מה שיוצר את החריצים המדוברים.

ובכל זאת, במקרה ואתם מבחינים בשינוי משמעותי בציפורנים שלכם, כמו שינוי בצבע או הפצלות של הציפורן, מומלץ שתיגשו לרופא המשפחה שלכם. הסיבה לכך היא שהשינויים האלה יכולים להצביע על אנמיה, בעיות בכלי דם ואפילו דלקת מפרקים. חריץ אחד למשל באמצע הציפורן יכול להצביע על חסרים תזונתיים כמו חומצה פולית או חלבון.

חריצים רוחביים
במקרה של חריצים רוחביים על הציפורן, שנחשבים נדירים יותר, המצב נהיה שונה. המצב שידוע בשם Beau's lines נגרם מעצירה בגדילה של הציפורן ופגיעה בצמיחה שלה בבסיס. לעיתים המצב הזה נותר מטראומה שנגרמה לציפורן כמו מכה חזקה, אך במקרים אחרים התופעה נגרמת עקב מחלות שונות. חריצים אלה יכולים להעיד על מחלת עור כמו אקזמה, פסוריאזיס או זיהום בבסיס הציפורניים שהופך את העור נפוח ואדום.

אבל זה לא הכל. פסים רוחביים שכאלה עלולים להעיד על מחלות כרוניות חמורות יותר כמו תת פעילות או פעילות יתר של בלוטת התריס. אם התופעה מתרחשת לא רק בציפורן אחת אלא ברובן זה עלול להעיד על בעיות בלב, בכבד או בכליות, כמו גם על זיהומים חמורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully