וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהפוך את אמריקה לגדולה? איך עצר טראמפ את שיעור הילודה בארה"ב

לפוליטיקה יש השפעה גם על תחומים סמויים יותר בחיינו. מחקר חדש מגלה שהתנגדותו הנחרצת של דונלד טראמפ לאמצעי מניעה מסובסדים גרמה לנשים רבות בארה"ב למהר ולהצטייד בהתקנים תוך רחמיים במספרים שטרם נראו קודם לכן

רויטרס

בסרטון: האמריקאיות רצות לרופא הנשים בגלל הנשיא טראמפ

בחירתו של דונלד טראמפ לנשיא ארה"ב התחילה כמה וכמה טרנדים, כמו למשל הבחירה העיקשת בגוון עור שזוף או שיתופי פעולה משפחתיים גם בפוליטיקה. אבל כעת מסתבר שהניסיונות להפוך את אמריקה לגדולה שוב לא ממש צלחו. מחקר חדש שפורסם ב-JAMA Internal Medicine מצביע על כך שהביקוש לאמצעי מניעה ארוכי טווח עלה בכמעט 22 אחוזים בשבועות שלאחר ניצחונו של טראמפ לעומת תקופה מקבילה בשנה שקדמה לה.

נשים רבות כתבו בשלהי שנת 2016 ברשתות החברתיות על החשש שהחופש להחליט על פוריותן יפגע תחת הנשיא הנבחר, שהביע תמיכה במדיניות נגד הפלות והציע לבטל את רפורמת הבריאות של אובמה. לכן, הן עודדו נשים אחרות להשתמש באמצעי מניעה ארוכי טווח כמו התקנים תוך רחמיים.

עוד בנושא:
זה אמצעי המניעה הכי יעיל, אז למה נשים מפחדות להשתמש בו?
למה יותר ויותר נשים מוותרות על קונדומים וגלולות?
האמריקאיות רצות לרופא הנשים בגלל הנשיא החדש

התקן תוך רחמי. ShutterStock
גולשות קראו לחברותיהן לרוץ לרופא הנשים ולבחור באמצעי היעיל בעקבות תוצאות הבחירות. התקן תוך רחמי/ShutterStock

הניתוח החדש מצביע על הקשר שבין חשש זה ובין העליה בהיקף המכירות של התקנים תוך רחמיים. המחקר התבסס על נתונים של למעלה מ-3 מיליון נשים אמריקאיות בעלות ביטוח בריאות בגילאים 18 עד 45. החוקרים בדקו כמה נשים בחרו להשתמש באמצעי המניעה במשך 30 ימי עסקים לפני ואחרי תאריך ה-8 בנובמבר 2015, וכמה בחרו בהליך בתקופה המקבילה, סביב יום הבחירות לנשיאות, שנערכו בדיוק שנה אחר כך.

בשנת 2015, הנתונים היו יציבים: לפני ואחרי חודש נובמבר כ-13 נשים מתוך כל מאה אלף בחרו בכל יום לעבור פרוצדורה ארוכת טווח למניעת הריון. בשנת 2016, לעומת זאת, השיעור עלה בכמעט 22 אחוזים לאחר 8 בנובמבר (יום הבחירות) מכמות של 13 נשים לכל מאה אלף מדי שנרשמה ביום שלפני הבחירות, עד ל-16 נשים מתוך מאה אלף.

דונלד טראמפ מחבק תינוקות. סטייסי סקוט, AP
הוציאאת החשק. דונלד טראמפ מחבק תינוקות/AP, סטייסי סקוט

גם ארגונים נוספים בארה"ב דיווחו על עליה חדה בבחירתן של נשים להשקיע באמצעי מניעה ארוך טווח בימים שלאחר ניצחונו של המיליארדר השנוי במחלוקת. כך למשל ארגון שמקדם הורות מתוכננת חשף שמספר הפניות אליו גדל ב-900 אחוזים לאחר שנודעו תוצאות הבחירות.

התקנים תוך רחמיים הורמונליים, שיעילים במניעת הריון עד 12 שנים, הפכו בשנים האחרונות לאמצעי מניעה נפוצה יותר מבעבר, ככל הנראה בשל הפחתת עלויות ההליך, חינוך מוגבר על יעילותם הרבה והעובדה שהוא מסייע להקלת דימום וסתי כבד. יותר מ-200 מיליון נשים ברחבי העולם משתמשות בו, מה שהופך אותו לאמצעי המניעה הנפוץ ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully