וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לילדות כואב פחות? מחקר מגלה שמבוגרים נוטים להקל בכאב של ילדות בהשוואה לילדים

חוקרים מצאו שהיחס שהסביבה מעניקה לבנות לאחר שחוו כאב שונה מזה שניתן לבנים, גם אם מדובר באירועים זהים. האם גם צוותים רפואיים נוטים להקל בבעיותיהן הבריאותיות של ילדות?

בדיקת דם לתינוק. ShutterStock
תפיסות סטריאוטיפיות שגויות על כך שבנים רגועים יותר מילדות עדיין משפיעות עלינו. בדיקת כאב לתינוק/ShutterStock

לא כולם יודו בזה אבל מבוגרים עלולים לזלזל בכאב שילדות מדווחות עליו לעומת תחושות דומות שילדים מעידים עליהן, כך עולה ממחקר שפורסם לאחרונה במגזין הפסיכולוגיה Journal of Pediatric Psychology בו בחנו החוקרים את התגובות של הנבדקים לבנים ובנות שהיו נתונים במצוקה.

צוות הפסיכולוגים מאוניברסיטאות ייל וג'ורג'יה הציגו ל-264 גברים ונשים בגילאים 18-75 סרטון וידיאו בו הוצג ילד בן חמש, שחזותו החיצונית לא העידה באופן ברור על מגדר מסוים. באחד מקטעי הסרטון צולם רופא שבמהלך בדיקה שגרתית דקר את אצבעו של הילד.

עוד בנושא:
מחקר: כבר בגיל שש, ילדות חושבות שהן פחות חכמות מבנים
איך בונים דימוי גוף בריא אצל ילדים?
7 משפטים שכדאי להגיד לילדים כדי שהם יגדלו להיות מבוגרים מאושרים

בסוף הצפייה בסרטון, נאמר לקבוצה אחת של משתתפים ששמו של הילד הוא סמואל, בעוד שלקבוצה השנייה נאמר ששמה סמנתה. הם התבקשו לדרג את רמת הכאב שחשו "הילד" או "הילדה" בסרטון בסולם שהתחיל מ-0 (ללא כאב) עד 100 (כאב חמור). המשתתפים דירגו את כאבו של סמואל ב-50.42, ואת הכאב של סמנתה ב-45.90, למרות שמדובר באותו הילד שהציג את אותה תגובה.

אמא מנשקת ילד בוכה. ShutterStock
האם היחס המוטה משפיע על טיפול רפואי ופסיכולוגי שמקבלים ילדים לעומת ילדות? ילד בוכה/ShutterStock

"סטריאוטיפים מגדריים, כמו למשל ההנחה שבנים יותר רגועים וילדות רגשניות יותר, עלולים להביא לשינוי באופן שבו מבוגרים מתייחסים לכאבם של ילדים וילדות. לתופעות שראינו במחקר עלולות להיות השלכות חשובות על אבחון וטיפול רפואי", סיכמו החוקרים את הממצאים וקיוו שהם יובילו למחקר נוסף של ההשפעה הפוטנציאלית של הטיות מגדריות בהערכת הכאב ובטיפול שניתן לבני המגדר השונים.

לא מדובר בפעם הראשונה שבה מתועדת תגובה שנוטה להקל בכאבן של ילדות לעומת כאבם של ילדים. למעשה, מחקר דומה שערכה החוקרת לינדסי כהן מאוניברסיטת ג'ורג'יה בשנת 2014 בהיקף מצומצם יותר הניב תוצאות דומות. החוקרת הציגה סיטואציה דומה לנשים שעוסקות במקצועות הסיעוד ופסיכולוגיה. דירוג מידת כאבו של ילד זכתה לציון גבוה יותר מזה שזכתה לו ילדה על ידי נשות המקצוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully