פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      נפוחים? 6 סימנים לכך שאתם לא אוכלים מספיק חלבון

      כמו בכל תחום, גם בענייני תזונה ובריאות יש אופנות. רוב האנשים משלבים בתפריט כמויות מאוזנות של פחמימות, שומנים וחלבונים. הבעיה מתחילה כשבחירה בדיאטה טבעונית, חוסר מודעות או כאשר סיבות בריאותיות מקשות על צריכה מספקת של חלבון. איך יודעים מתי עברנו את הגבול?

      טופו (ShutterStock)
      בלעדיו תחושו רעבים, חלשים ועצבניים יותר. טופו עשיר בחלבון (צלום: ShutterStock)

      חלבון נחשב לאחד המרכיבים הכי חשובים בתזונה שלנו. הוא מסייע בבניית רקמות השריר בגוף, בחיזוק המערכת החיסונית וגם בייצור כדוריות דם אדומות. מי שבוחר בתזונה טבעונית, קשישים שסובלים מתת תזונה או מי שלא מקפיד על גיוון בצלחת שלו עלול להגיע למצב שבו כמות החלבון שהוא צורך אינה מספקת.

      מי שמקפיד על פיתוח הגוף ושגרת אימונים קבועה חייב לצרוך יותר חלבון מהרגיל. כמות החלבון היומית המומלצת למתאמנים היא 1.4-2 גרם/ ק"ג משקל גוף (או 10-35 אחוזים מסך הקלוריות היומיות). בזמן אימון כוח מופעל עומס מכאני על השריר, וכתוצאה מכך מתרחש מעין הרס שלו. לאחר האימון (בטווח של כ-48 שעות לאחריו) מתקיימת בנייה מחודשת של השריר, בהיקף שמכסה את האובדן ואף יותר מזה - מגדיל את מסת השריר. לשם הבנייה המחודשת הזו דרושים מספר אבני בניין חיוניות כמו החלבונים שיסייעו לשרירי הגוף הדואבים להתחזק.

      עוד בנושא:
      בחנו את עצמכם: כמה אתם באמת יודעים על חלבונים?
      מהם תחליפי הבשר הכי עשירים בחלבון, והאם הם בריאים לכם?
      עושים שריר: מיתוסים ועובדות על חלבונים ופעילות גופנית

      הגוף הוא מכונה משומנת שיודעת לאותת לנו על חוסר וקושי שתוקף אותו ולכן גם כשהוא זקוק לכמות גדולה יותר של חומצות אמינו ניתן לזהות את הסימנים הבאים. אל תתעלמו מהם והקפידו למלא את הצלחת בשלל מזונות שיספקו לכם עוד ממנו.