וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האישה הזאת ממש לא יודעת איך לוקחים תרופות

אישה בשנות ה-40 לחייה נטלה באישון לילה תרופות לשיכוך כאבים, ולאחר 17 ימים בהן סבלה מכאבים לא ברורים הרופאים מצאו אותן בגרונה כשהן עדיין ארוזות באריזת הפלסטיק. למרבה הפלא, היא שרדה כדי לספר

אילוסטרציה - כדורים תרופות. ShutterStock
למרבה המזל, למרות שהם נתקעו בגרונה האלמונית הצליחה לאכול ולנשום כרגיל. חפיסת כדורים/ShutterStock

אנחנו לא רוצים להיות שיפוטיים, אבל לפעמים יש מקרים שגורמים לנו לאבד אמון באנושות. סיפורים כמו זה של אישה אלמונית מצפון אירלנד, שנאלצה ללכת לבית החולים ארבע פעמים אחרי שהיא בלעה חפיסה שלמה מפלסטיק של גלולות מרשם ארוזות שנתקעו בגרונה, שוברים גם אותנו.

נדרשו לרופאים יותר משבועיים כדי להבין מה הייתה הבעיה של האישה שנראתה להם בריאה לחלוטין אך התלוננה שוב ושוב על אי נוחות ועל קושי לבלוע. צילומי רנטגן ובדיקות אחרות לא הראו אינדיקציה לשום דבר בוושט שלה, אבל היא המשיכה לחזור לבית החולים במשך שלושה שבועות. רק אחרי סדרת בדיקות חוזרות ולילות ארוכים בהם בילתה האלמונית בת ה-40 בבית החולים, גילו הרופאים חבילה של תרופות בגרונה.

עוד בנושא:
אוסטרלי אחד אכל חשופית ו-8 שנים לאחר מכן זה הרג אותו
איש אחד נטל בקבוק שלם של ויאגרה. זה מה שקרה לו
אישה פיתחה מצב רפואי נדיר: לא מסוגלת לשמוע גברים

חפיסת כדורים שנתקעה בגרונה של אישה אירית. BMJ Case Reports, צילום מסך
"לא היה לי מושג שבלעתי אותן!". החפיסה שחסמה את גרונה של האלמונית/צילום מסך, BMJ Case Reports

היא סיפרה שנטלה באישון לילה משככי כאבים מסוג טרמדול, אבל לא זכרה שבלעה את כל אריזת הפלסטיק יחד איתם. "לא היה לי מושג שבלעתי את זה!", שחזרה בראיון בכתב העת BMJ Case Reports, "פחדתי מאוד במשך שלושה שבועות, ולא יכולתי להאמין כשראיתי את התמונה".

למרות שחתיכת הפלסטיק הייתה תקועה בגרונה במשך יותר משבועיים, היא הצליחה לבלוע מזון, לשתות מים ולנשום כרגיל. כשהרופאים בחנו אותה לא היו לה בעיות להזיז את הצוואר ולא זוהו ראיות לשום דבר יוצא דופן בצילומי הרנטגן.

לאחר ביקורה הראשון בבית החולים הרופאים סברו שהיא פצעה את גרונה תוך כדי בליעת טבליות בשימוש רגיל והמליצו לה לחזור אם לא יהיה שיפור בימים שלמחרת. לאחר שלושה ימים היא אושפזה בבית החולים ובילתה במשך יומיים במחלקה כשהיא מטופלת בסטרואידים ובמשככי כאבים.

עוד באותו נושא

שנה תחת: לא תאמינו איזה דברים הגיעו לתוך ישבנים ב-2018

לכתבה המלאה
אישה עם כאב גרון. ShutterStock
במקרים בהם יש חשש לבליעת עצם זר עדיף לבצע סריקת CT. אישה סובלת מכאב בגרונה/ShutterStock

חמישה ימים לאחר מכן עברה בדיקת בליעת בריום, שבמהלכה שתתה נוזל שמכיל מתכת ומאפשר לאתר באמצעות צילומי רנטגן בעיות במערכת העיכול, אבל היא עדיין לא סיפקה רמזים על מה שהאישה עוללה לעצמה.

מצלמה זעירה שהוכנסה לגרונה גילתה סוף סוף את הסיבה המוזרה רק לאחר 17 ימים, "היא בלעה את טבליות הטרמדול שלה בחפיסה המקורית, והיא נתקעה בחלקו העליון של הוושט שלה" כתב הרופא שבדק אותה ד"ר דיויד מק'קורי. האלמונית עברה הליך להוצאת העצם הזר, שעבר בהצלחה ללא אירועים מיוחדים והיא שוחררה לאחר תקופת השגחה.

ד"ר מק'קורי הוסיף שהמקרה המוזר הסתיים למרבה המזל ללא פגיעה או אובדן בנפש אך במקרים בהם עצם זר נתקע בגרון מדובר ב"סיכון משמעותי" שעלול להסתיים במחלה או במוות בשל נזק לרקמות הוושט והמליץ לבצע סריקת CT שעשויה להיות מדויקת יותר מבדיקת הבריום הישנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully