וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צמאים כל הזמן? 5 סיבות אפשריות שיכולות להסביר את זה

סובלים מצמא כל הזמן? מסתובבים עם פה יבש וגרון ניחר? יכול להיות שפשוט לא שתיתם מספיק מים, או שזאת אחת מהסיבות האחרות שמופיעות כאן ברשימה. כך תדעו מתי זו סיבה לדאגה

חמש עובדות על מים/מערכת וואלה!

בסרטון: 5 עובדות על מים

זה אולי נשמע פחות אופייני לחורף, אבל יש אנשים שמרגישים צמא כל הזמן, לכל אורך עונות השנה. צמא הוא לרוב לא סיבה מיוחדת לדאגה, אבל במקרים מסויימים הוא עלול להיות סימן לבעיה בריאותית אחרת. הנה חמש סיבות אפשריות שעלולות לגרום לצמא:

עוד בנושא:
זה מה שקורה לגוף כשלא שותים מספיק מים
למה אסור לכם לשתות יותר מדי מים כשאתם חולים?
האם באמת צריך לשתות 8 כוסות מים ביום?

1. לא שתיתם מספיק מים

אוקיי, אנחנו יודעים שבשביל ההסבר הזה אתם לא צריכים רופא ובטח לא אותנו - זה ההסבר ההגיוני הראשון שקופץ לראש. ובכל זאת, רבים מאיתנו עדיין לא שותים מספיק מים מדי יום. כדאי לדעת גם שהגוף של כל אחד מאיתנו הוא אחר, ולכן חלקנו זקוקים ליותר מים מאחרים. אנשים שמתאמנים בתדירות גבוהה או שחיים במקומות עם אקלים יבש, למשל, זקוקים בדרך כלל ליותר מים. רוצים לדעת אם אתם שותים מספיק? שימו לב לצבע השתן שלכם, הוא יתן לכם אינדיקציה שוטפת במהלך היום לגבי משק הנוזלים בגופכם.

עוד באותו נושא

זה מה שיקרה לגוף שלכם כשתשתו מספיק מים

לכתבה המלאה
אישה שותה מבקבוק מים  אחרי אימון. ShutterStock
אנשים שמתאמנים בתדירות גבוהה זקוקים ליותר נוזלים. אישה שותה אחרי אימון/ShutterStock

2. הרגלי תזונה

הדיאטה הקטוגנית, שהפכה מאוד פופולרית בשנתיים האחרונות, מחייבת קיצוץ מאסיבי של צריכת הפחמימות וזה עלול לגרום לכל מיני תופעות לוואי, אחת מהן היא צמא מוגבר. הסיבה לכך היא שפחמימות אוגרות בתוכן יותר נוזלים מאשר חלבונים ושומן.

3. בעיות בבלוטת התריס

ההשפעות של יתר פעילות של בלוטת התריס עלולות להשתנות מאדם לאדם, לכן צמא מוגבר לכשעצמו אינו מהווה עדיין סיבה לדאגה, אבל אם לצד הצמא אתם חווים גם ירידה במשקל, רעד בידיים, תשישות, חרדה, מחזורים קלים יותר ועוד, כדאי לבדוק את תפקוד בלוטת התריס.

אישה שותה כוס מים. ShutterStock
יובש בפה? אולי זו תופעת לוואי של תרופה שאתם נוטלים/ShutterStock

4. סוכרת

סוכרת והתייבשות עלולות להיות דומות לעתים. במצב של התייבשות, הגוף מנסה לשמר כמה שיותר נוזלים, ואילו במצבי סוכרת הסוכר נמצא בעודף ומחייב השתנה תכופה. אם אתם חווים צמא מוגבר לצד השתנות תכופות וטשטוש ראייה, זה שילוב מדאיג שיש מקום להעלות אותו בפני רופא המשפחה שלכם.

5. תופעות לוואי של תרופות

ברשימת תופעות הלוואי של תכשירים תרופתיים רבים, ביניהם: נוגדי דיכאון, תרופות להורדת לחץ דם וגם תרופות לאלרגיות תוכלו למצוא השתנה תכופה ויובש בפה. בכל מקרה, אם אתם חווים תופעת לוואי כזאת, מומלץ להתייעץ עם הרופא המטפל שלכם, כדי לוודא שזה תקין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully