וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש הזה נעקץ על ידי עכביש ואיבד את היכולת להשתין

לפעמים קורים לנו דברים שהם אפילו גרועים יותר ממוות. גם הגבר שבסך הכל יצא לטייל בחצר ביתו הבין את זה בדרך הקשה. הוא הובהל לבית החולים אחרי עקיצת עכביש, אבל לא בגלל הנסיבות שאתם חושבים עליהן

עכביש מסוג אלמנה שחורה. ShutterStock
ביקור מקריפ בגינה. עכביש מסוג אלמנה שחורה/ShutterStock

יש מגוון סיבות שבגללן לא כדאי להיעקץ על ידי עכביש מסוג אלמנה שחורה. חוסר היכולת להטיל שתן היא לא אחת מהן. אבל זה בדיוק מה שקרה לגבר בן 50 שיצא לטייל בחצר ביתו שבקנדה. לאחר שהעכביש עקץ אותו ברגלו הוא פיתח מצב שנקרא אצירת שתן חריפה, כלומר, הוא לא הצליח להשתין למרות ששלפוחית השתן שלו הייתה מלאה.

הגבר האלמוני, שפרטיו לא פורסמו כשהמקרה התפרסם לפני מספר שבועות בכתב העת הרפואי הקנדי לרפואה דחופה, לא מיהר להתרגש לאחר העקיצה. זאת משום שעכבישים מסוכנים נחשבים לנדירים באזור בו הוא חי בגלל האקלים הקר. כשעתיים לאחר שסילק מרגלו בשלווה את מה שהוא חשב לחרק רגיל, הוא חש בה כאב עז.

עוד בנושא:
אני רק שאלה: איך מזהים עקיצה מסוכנת?
אוסטרלי אחד אכל חשופית ו-8 שנים לאחר מכן זה הרג אותו
רופאים הוציאו תולעת באורך שני מטרים מפיו של מטופל

גבר משתין. ShutterStock
זה ממש לא נעים להעקץ על ידי אלמנה שחורה, במיוחד לשלפוחית השתן. גבר עושה פיפי/ShutterStock

למחרת בבוקר, הכאב ברגלו היה כה חמור עד שהוא גרם לו להתכווצויות בבטן שדרשו בדיקה בחדר המיון. הרופאים בבית החולים "אוטאווה" בעיר ויקטוריה חשבו שכאב הבטן שלו נגרם בגלל אבנים בכליות ושעקיצת העכביש היא רק אירוע מקרי ולכן הוא נשלח לביתו.

קורבן העקיצה האומלל חזר שוב לחדר המיון פעם נוספת באותו היום לאחר שכאב הבטן שלו החמיר. הרופא שטיפל בו, ד"ר מתיו קארר, הבחין שהוא סובל מכאבים רבים, הזיע בכבדות, שני עפעפיו היו נפוחים, לחץ הדם שלו היה גבוה מאוד ובדיקת CT הראתה שהשלפוחית חסומה כמעט לחלוטין.

עוד באותו נושא

האיש הזה השתעל ממש חזק וזה מה שיצא ממנו

לכתבה המלאה
מערכת השתן. ShutterStock
אצירת שתן היא מצב חירום רפואי שמחייב התערבות מידית. שלפוחית שתן/ShutterStock

האיש המשיך להתלונן בפניו רופאיו על העקיצה, אך כשבדקו את עורו הם לא מצאו עדות לנשיכה או לפריחה. למרות זאת, הרופאים הבינו שהזוחל התמים הוא למעשה עכביש מסוג אלמנה שחורה שבחר להופיע דווקא בחצר הבית והוא האחראי להשלכות הלא נעימות.

הארס של אלמנה שחורה נחשב לרעיל ביותר והוא עלול לגרום לתסמונת רפואית שידועה בשם אצירת שתן (Latrodectism). הרעלים המצויים בארס מכילים אנזימים שמשבשים את פעילות המוליכים העצביים בגוף. ככל הנראה, אחד מהם, שמכונה אצטילכולין, גורם לאצירת שתן וחסימת השלפוחית.

ד"ר קארר מנה סיבה נוספת לעקיצה שהסתבכה. בגילו של האלמוני סובלים חלק מהגברים משלפוחית מוגדלת ולכן השילוב הביא לחוסר היכולת להשתין. הקורבן האומלל אושפז במשך יומיים כדי שרופאים יוכלו להכניס קטטר שינקז את השתן מהשלפוחית וירפה את הכאב העז שתקף אותו עד שבסופו של התהליך הוא שב לביתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully