וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחש חמוץ-מתוק: הסופרת של 'טרופותי' מאוכזבת מהורים

24.12.2018 / 7:38

הורה בהה באייפון, מבסוט לו מתמיד, ראתה אותו ג'וליה דונלדסון ובאה להוריד - סופרת הילדים הבריטית המצליחה מדוכאת מהורים שמקדישים יותר תשומת לב לטלפון הנייד שלהם מאשר לילדיהם

ג'וליה דונלדסון סופרת ילדים בריטית. GettyImages
אתם מדכאים אותה. ג'וליה דונלדסון/GettyImages

הורה בהה באייפון, מבסוט לו מתמיד, ראתה אותו ג'וליה דונלדסון ובאה להוריד - סופרת הילדים הבריטית המצליחה, שאחראית בין השאר לסיפורים הפופולריים: טרופותי, לקוף יש בעיה, זוג, טרמפ על מטאטא ועוד, התבטאה לאחרונה באופן פומבי על האכזבה שהיא חשה מהורים, שמבלים יותר מדי מזמנם שקועים בסמארטפון שלהם. לדבריה, מדובר בתופעה "מדכאת".

לדברי דונלדסון, הורים צריכים להקדיש יותר תשומת לב לילדים שלהם במציאות הדיגיטלית של ימינו. הסופרת התראיינה לתחנת הרדיו של הטיימס ואמרה כי פעמים רבות, מבוגרים נשאבים הרבה יותר למכשירים הניידים שלהם מאשר בני הדור הצעיר, למרות שהדעה הרווחת היא שהבעיה היא הפוכה. "אני די פסימית לגבי המצב עם מבוגרים והאופן שבו הם כל הזמן מחוברים לטלפונים הניידים שלהם. שואלים אותי הרבה אם אני חושבת שילדים מבלים יותר מדי זמן מול מסכים, אבל כשאני רואה הורים זה הרבה יותר מדכדך אותי".

עוד בנושא:
אבא, סיפור: איך בוחרים לילדים ספר טוב?
אלימות, אפליה וגזענות: מבט מפוכח על שירי הילדים
מי ילד זבל? סיפור לא מנומס על ילדים לא מנומסים

ספסל בלונדון מעוטר בדמויות מספריה של ג'וליה דונלדסון באיור אקסל שפלר. ShutterStock
כבר לא רואים כמעט אנשים קוראים במרחב הציבורי. ספסל לונדוני מעוטר בדמויות שאייר אקסל שפלר עבור ספריה של דונלדסון/ShutterStock

"לעתים קרובות אני רואה הורה עם ילדו, והילד מנסה לתפוס את תשומת הלב של ההורה בזמן שההורה פשוט גולל עוד ועוד בפייסבוק. זה נורא מדכא אותי", הוסיפה דונלדסון.

עוד סוגיה שמטרידה את הסופרת היא העובדה שכבר פחות ופחות רואים אנשים קוראים ספרים אמיתיים במרחב הציבורי. "אי אפשר באמת לקרוא יותר מדי ספרים על המסך הקטנטן של הנייד, כבר לא רואים כמעט אנשים קוראים ספר בזמן הנסיעה ברכבת התחתית. עצוב לי שלא רואים יותר אנשים קוראים", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully