וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה אנחנו לא שומעים כמעט על סרטן בלב?

14.12.2018 / 6:42

יש דבר כזה אבל הוא כל כך נדיר עד שסביר להניח שאפילו הרופא שלכם לא נתקל בו. למה המכונה שבזכותה הגוף ממשיך לעבוד לא רגישה כמו איברים אחרים לגידולים סרטניים? מומחים מספקים תשובה מפתיעה

תא סרטן. ShutterStock
מסתבר שמה שהופך אותו לרגיש למחלות והתקפי לב דווקא מגן על הלב מפני גידולים סרטניים. תאי סרטן/ShutterStock

לא נעים לנו להיות אלה שמציבים בפניכם את האמת המטרידה הזו אבל כל איבר בגוף שלנו חשוף לתאים לא תקינים שתוקפים את הרקמות הבריאות. כך נוצרים למשל גידולי סרטן בריאות, במוח, בשד ובערמונית. אבל מסתבר שיש חלק אחד בגוף שבו הסרטן ממעט לתקוף - הלב שלנו. מחלות לב הן אמנם אחד הגורמים המובילים למוות, אבל רק לעיתים רחוקות צוותים רפואיים מטפלים בחולים שלקו בסרטן בלב. הסיבה לכך מעניינת במיוחד.

"סרטן הלב קיים אבל הוא פשוט נדיר. הוא תוקף 'רק' 50 אנשים מתוך מיליון, אומר ד"ר סלים הייק מבית החולים לבריאות הלב וכלי הדם של אוניברסיטת מישיגן, המתמחה בקרדיו-אונקולוגיה. "כדי לשים את זה בפרספקטיבה צריך להוסיף שאחת מכל שמונה נשים תחלה בסרטן השד", הוא מוסיף.

עוד בנושא:
האם אתם יודעים מה גורם למחלת הסרטן? לפי הסקר הזה לא ממש
10 סימנים שעלולים להעיד שיש לכם סרטן
הגובה כן קובע: אנשים גבוהים חולים יותר בסרטן

לב אילוסטרציה. ShutterStock
סרטן בלב תוקף רק 50 אנשים מתוך מיליון. הדמיה של לב אנושי/ShutterStock

סרטן בלב נדיר יותר בגלל הדרך שבה סרטן גדל ומתפשט. תאי סרטן גדלים ומתחלקים במהירות תוך התעלמות מאותות שמורים להם למות. בסופו של דבר מוטציות של התאים האלה יוצרות גידול סרטני.

"באופן אירוני, הגורמים שהופכים את הלב לפגיע כל כך להתקפי לב ומחלות הם אלה שהופכים אותו לפחות פגיע לסרטן", מסביר ד"ר האייק, "רוב תאי שריר הלב, הידועים גם בשם מיוציטים, לא יכולים להתחלק ולגדול. התאים האלה מאורגנים כל כך ומתמחים בתפקודם, שיש להם מנגנונים רבים ומחסומים שלא מאפשרים להם להתחדש במהירות רבה". הסיבה האחרונה היא זו שמקשה על מי שלקו באירועי לב להשתקם, אבל גם מונעת ממוטציות סרטניות להתקיים. סיבה נוספת שמגנה על הלב שלנו היא העובדה שהוא מוגן יותר מגורמי סיכון סביבתיים כמו למשל זיהום אוויר, קרינה או עשן סיגריות.

רובם המכריע של גידולים סרטניים בלב הם גידולים שפירים שכדאי להסיר כדי למנוע מהם לחסום את זרימת הדם. סרטן בלב יכול להגיע מגידולים אחרים כמו מלנומה, לוקמיה, לימפומה, סרטן ריאות, השד או הוושט. "כמעט 10 אחוזים ממקרי הסרטן הקטלניים מתפשטים אל הלב דרך זרם הדם", טוען ד"ר האייק. במקרים נדירים של סרטן לב, הסימפטומים דומים לאלה של מחלות לב אחרות: כאבים בחזה, דפיקות לב מואצות וקוצר נשימה, עייפות וירידה במשקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully