וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתגרדים? כל הסימנים שיש לכם פשפשים במיטה

6.12.2018 / 12:34

אף אחד לא רוצה לחשוב על פשפשים קטנים שמתרוצצים במזרון שלו, אבל לפעמים פשוט אין ברירה. אם אתם מתגרדים בלי הפסקה, מתעצלים לכבס את הסדינים ואוגרים כריות ישנות שירשתם מסבתא - הגיע הזמן ששתכירו את סימני האזהרה, ואת האופן לטפל בהם

פשפש. ShutterStock
זה לא קורה רק בחדרים מלוכלכים. פשפש שנוהג לחיות בחדרי שינה/ShutterStock

אלו מסוג הנושאים שכולם מעדיפים להדחיק, אבל הדחקה לא תמנע מכם לקום בבוקר עם המון עקיצות קטנות ומגרדות. ובשביל זה אנחנו כאן. פשפשים הם חרקים מוצצי דם שיכולים לחיות בסדקים במיטה ובסדינים, ונוהגים לזחול החוצה בלילות כדי לנשוך אתכם במקומות בהם עורכם חשוף. זה נשמע מאוד מקריפ, מלבד סימני נשיכה אדומים ומגרדים על גבי העור, הם בדרך כלל לא מסוכנים. במקרים חמורים יותר, העקיצות יכולות לגרום לפריחה או לשלפוחיות מלאות בנוזל מוגלתי.

עוד בנושא:
האם מיטות של שימפנזים מלוכלכות יותר משל בני אדם? התשובה מפתיעה
בין הסדינים: לא תאמינו כמה מזוהמים המצעים שלכם
בואו לגלות כמה אתם מגעילים ביחס לשאר בני האדם?

בניגוד לרושם לפיו הם יכולים לשגשג רק בחדרי שינה ממש מלוכלכים, פשפשים יכולים להגיע כמעט לכל חדר שינה חמים או להתנחל באריגים שלא נוקו לאחרונה. כן, אנחנו לגמרי מתכוונים לכרית המקרמה של סבתא שהנחתם בסלון באביב של שנת תשע"ו.

עקיצות על העור. ShutterStock
לרוב, העקיצות לא מסוכנות לבריאותכם. גבר שננשך על ידי פשפשים/ShutterStock

גם משרד הבריאות הבריטי (NHS) נדרש לסוגיה ואיגד מספר סימנים שיעזרו לכם לדעת אם המיטה שלכם שורצת ביצורים הקטנים. ראשית, התחילו בבחינת החרכים ברהיטים. חפשו ביצים לבנות זעירות בסדקים של המיטה או המזרן. הכי קל להשתמש בפנס כדי למצוא אותם.

כתמים שחורים זעירים על גבי המזרן הם סימן נוסף להימצאותם של הפשפשים על יצועכם. הסימנים האלה הם למעשה צואה יבשה שלהם. כל הטוב הזה לא מפסיק שם, ואם מצאתם פקעות חומות קטנטנות שהפשפשים משילים בזמן שהם גדלים, הבחנתם בכתמי דם על הסדינים או שיש ריח טחוב לא נעים בחדר השינה, כנראה שהגיע הזמן לפעול נגד התופעה המבאסת.

מאחר שהנשיכות על גבי העור יכולות לגרד ממש, כדאי שתמרחו עליהן משחות אנטיהיסטמיניות נגד עקיצות שאפשר להשיג ללא מרשם ויכולות מאוד להקל על הגרד. אם השריטות לא חולפות כעבור כמה ימים ובמקום מתפתח זיהום, פנו לרופא לטובת המשך טיפול.

עוד באותו נושא

מה קורה כשלא מכבסים את הפיג'מה?

לכתבה המלאה
גבר מסיר כיסוי מזרן. ShutterStock
אם מרוב כתמים כבר לא רואים את המזרן, הגיע הזמן להחליפו. דבר מחליף כיסוי מזרן/ShutterStock

כדי שהבעיה לא תחזור על עצמה צריך לנקות ביסודיות את חדר השינה לעיתים קרובות. השתמשו בשואב אבק כדי לשלוף את כל הפשפשים מהמזרן והחרכים בבסיס המיטה ובשידות שסמוכות אליה. הקפידו לאטום היטב את שקית האבק כדי למנוע מהם להתפשט לחדרים אחרים. אם תחליטו להדביר את הבית, זה יכול בהחלט למנוע מהם לחזור.

גם המזרן והסדינים שלכם זקוקים לרענון. הרתיחו את המצעים, הסדינים והפיג'מות שלא כיבסתם יותר מדי זמן בטמפרטורה גבוהה (כ-60 מעלות) ורצוי לקנח גם בייבוש אינטנסיבי במייבש למשך 30 דקות. כיסוי פלסטיק שיחצוץ בין המיטה לסדינים עשוי גם הוא למנוע מהפשפשים להצטרף אליכם לבינג' הלילה לפני השינה, ואם הכתמים על גבי המזרן כבר יוצרים חברבורות גדולות, הגיע הזמן להתחדש באחד חדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully