וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רטוב גם מתחת למעיל: איך מתגברים על הזעת יתר בחורף?

מערכת וואלה! NEWS בחסות מדיסון פארמה, מדיסון פארמה

4.12.2018 / 8:25

החורף כבר כאן אך יש מי שלא זוכה ליהנות ממזג האוויר הקריר ועדיין סובל מהזעת יתר גם מתחת למעיל. למה התופעה הלא נעימה הזו לא עוברת גם כשהטמפרטורות יורדות, והאם יש פתרונות יעילים להפסקת ההזעה בימים אלה?

אישה מזיעה. ShutterStock
מנגנון ההזעה עובד במלוא המרץ גם בחורף. אישה מזיעה/ShutterStock

בקיץ הישראלי הלוהט כולם מזיעים, יש מי שיותר ויש מי שפחות. אבל למרות שהחורף כבר הגיע יש אנשים שמזיעים יותר מהשאר גם בלי קשר לטמפרטורה בחוץ. "גם בימים גשומים וקרים הם מזיעים מתחת למעיל ולסוודר וצריכים להחליף גרביים ספוגות בזיעה מדי כמה שעות", מסביר הפלסטיקאי ד"ר יוסי ברגר, "הזעת היתר בבתי השחי, בידיים וברגליים לא חולפת גם כשעונות השנה מתחלפות. כשסובלים מהזעת יתר, מנגנון ההזעה ממשיך לעבוד במלוא המרץ למרות שלא חם בכלל בחוץ". ד"ר ברגר מסביר שכשל במנגנוני הזיעה גורם לבלוטות הזיעה להפריש נוזלים בכמות גדולה לטובת קירור הגוף גם כשהמעלות בחוץ צונחות.

איך מתגברים על הזעת יתר?

הזעת יתר נחשבת לבעיה אסתטית לא נעימה אך קיימים מספר פתרונות להתגבר עליה. אחד הפתרונות הוותיקים הוא ניתוח כירורגי בו חותכים העצב שמפעיל את בלוטות הזיעה. הניתוח מספק פתרון קבוע וחד פעמי, אך חסרון אפשרי שלו היא הזעה מפצה. "מרכז הבקרה של הגוף מבין שמשהו השתנה ואינו מאפשר הזעה באזור מסוים שהפך לחסום", מפרט ד"ר ברגר, "ולכן הוא נותן פקודה להזיע יותר באזורים אחרים".

פתרון אחר הוא טיפול מקומי שלא מצריך הרדמה כללית אלא מספק מענה נקודתי בעזרת זריקות של חומר ממשפחת הבוטוליניום. בטיפול זה משתמשים באותו החומר בו תעשיית האסתטיקה משתמשת להזרקה בעור הפנים כדי לשוות לו מראה יפה יותר. "הזריקה חוסמת את הפקודה שמגיעה מקצות העצבים אל בלוטות ההזעה ומפחיתה השיעור של כמעט 90 אחוזים את כמות ההזעה", טוען הפלסטיקאי הוותיק.

sheen-shitof

עוד באותו נושא

המלחמה בכתמי הזיעה - כך תעשו את זה בשלושה צעדים

מערכת וואלה! NEWS בחסות מדיסון פארמה
כתמי זיעה על חולצה. ShutterStock
"הטיפולים שקיימים היום יכולים לשנות לחלוטין את איכות החיים". גבר מזיע/ShutterStock

חשוב לציין, שבניגוד לניתוח הכירורגי שמספק מענה קבוע לבעיה, הזריקות יעילות רק לשלושה חודשים עד חצי שנה, ולכן מי שסובל מהזעת יתר גם בחורף יצטרך להזריק את החומר יותר מפעם בשנה. כמו כן, ההזרקות מתאימות במיוחד למי שסובל מהזעה בבית השחי בזכות העובדה שהעור שם דק ולא מרגישים בכאב. "הזרקה בכפות הידיים והרגליים, שם העור עבה יותר, כואבת יותר ומצריכה יותר זריקות בשטח הפנים, אבל למעשה בטיפול הזה אין הזעה מפצה ושיעור היעילות שלו גבוה מאוד בהליך קצר ומהיר".

מלבד שני טיפולים אלו קיימים פתרונות נוספים, בהם דיאודורנטים שמכילים רכיבים רפואיים פעילים שמטפלים בבעיה, ניתוחים דמויי שאיבת שומן להריסה של בלוטות הזיעה בבתי שחי. מכשיר שעשוי לפתור את הבעיה באמצעות שימוש ביונים חשמליים, וישנם גם מכשירים שעושים שימוש בטכנולוגיה של גלי רדיו.

"הטיפולים שקיימים היום יכולים לשנות לחלוטין את איכות החיים", מסביר ד"ר ברגר. "יש אנשים שעובדים עם הידיים וההזעה המוגברת גורמת להם לבעיות רבות. אני מכיר לא מעט אנשים שסובלים מהזעת יתר בכפות הרגליים והם נזקקים להחליף גרביים כל כמה שעות רק בגלל הבעיה במנגנון ההזעה. זה קשה. אפשר היום לטפל בהזעה גם באזורים שנחשבים יותר עדינים כמו המצח והקרקפת. מגוון הפתרונות רחב וניתן להתאימו לכל אחד לפי הצורך".

בואו לבדוק האם ייתכן שאתם סובלים מהזעת יתר

תוכן המאמר הינו כללי ואינו בא להחליף התייעצות עם הרופא המטפל

מומלץ לבצע המשך בירור המצב הרפואי ולפנות הרופא המטפל. לרשימת רופאים לאבחון וייעוץ לחצו כאן

ד"ר יוסי ברגר הוא מומחה לכירורגיה פלסטית מחיפה

מערכת וואלה! NEWS בחסות מדיסון פארמה, מדיסון פארמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully