וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תתפלאי, גם לו יש את הימים הבעייתים של החודש

אסתי סדקה

27.11.2018 / 14:39

אין סיכוי שלא שמת לב לזה שיש תקופות שבהן הוא לא רוצה לעשות סקס, הוא חושד שכבר לא מעריכים אותו והוא מתחמק מכל משימה קטנה שהוא צריך לבצע. נשמע לך מוכר? מסתבר שגם גברים סובלים ממעין מחזור חודשי. למה זה קורה ואיך תוכלו לצאת מהם בשלום?

אילוסטרציה. ShutterStock
ירידת ערכי הטסטסטורון בגופם, גורמת לגברים להרגיש עצובים, מדוכאים וחרדים יותר. גבר עצוב/ShutterStock

אחת לחודש הוא יכול להפעיל נגדך את נשק יום הדין ולהגיד לך שהוא לא רוצה לריב כי את במחזור ואי אפשר לדבר איתך. אז מסתבר שאת לגמרי יכולה להחזיר לו, כי גם גברים סובלים מסוג של מחזור. אין מצב שלא שמת לב שהוא חווה שינויים מוזרים במצב הרוח "בזמן מסוים בחודש" בדיוק כפי ששינויים הורמונליים משפיעים עליך בזמן הווסת. לא, אנחנו אמנם לא מדברים על התכווצויות או על כאב בחלל הבטן, אלא על הימים הנפיצים האלה ששניכם מרגישים בהם, אבל לא יודעים להגדיר מה עובר עליו.

עוד בנושא:
הסיבה הביולוגית שבגללה נשים לא יכולות לסבול גבר חולה
גם האדם הקדמון שכב במערה עם שפעת וחשב שהוא הולך למות
התסמונת המוזרה שתוקפת גברים לאחר אורגזמה

תסמונת הזכר העוין (או IMS) היא מצב התנהגותי שנגרם בגלל שינוי הורמונלי ומתבטא בעצבנות, דיכאון, עצב וירידה בכושר המיני. נשמע לך מוכר? "תסמונת הזכר העוין בלתי נמנעת והיא וקשורה לשינויים ביוכימיים, תנודות הורמונליות, מתח ואובדן זהות גברית", מסביר הפסיכולוג ג'אד דיאמונד, שחקר את התופעה במשך 40 שנים במחקר שכלל מעל 1000 גברים. דיאמונד סבור שהמעגל ההורמונלי של הזכר משתנה באופן דומה למחזור הנשי ולכן גם הוא יתנהג אחרת בימים מסוימים.

אישה מחזיקה שתי ידיים על אזור המפשעה שלה. ShutterStock
הוא לא יסבול מגודש בחזה, רעב מוגבר וכאבי בטן כמוך, אבל רצוי לתת לו קצת יותר מרחב. אישה במחזור/ShutterStock

מחקר נוסף הצביע כבר לפני שני עשורים על כך שתסמיני IMS ניכרים במיוחד בימים בהם גברים סובלים מירידת ערכי טסטוסטרון עונתית. החוקרים מצאו שלאחר עונת ההזדווגות, כשהטסטוסטרון נמוך, זכרים הופכים באופן פתאומי לנסערים וחמקמקים. "גברים סובלים ממצב רוח שלילי בעקבות נסיגה של אנדרוגנים, ומדובר בתופעה בולטת בקרב יונקים נוספים", אמר ג'רלד לינקולן, ראש היחידה למדעי ההתנהגות במרכז למחקר ביולוגי באדינבורו.

עוד באותו נושא

נשים הרבה יותר מלוכלכות במיטה מגברים (אבל לא כמו שאתם חושבים)

לכתבה המלאה
זוג במיטה, בחורה בוכה. ShutterStock
את לא הסיבה שבגללה הוא לא רוצה סקס, אלה ההורמונים. זוג מתוסכל במיטה/ShutterStock

גם אם הוא לא מאמין לך שהוא סובל מהתסמונת, בימים המועדים לפורענות כדאי שתשימי לב לסימנים המקדימים כדי שתוכלו לצלוח אותם בשלום. אם הוא עייף מאוד ולא מוכן לבצע משימות יומיומיות כמו ללכת לסופרמרקט או למלא דלק במכונית, אם לא מתחשק לו לעשות סקס והוא משחרר אמירות שמצביעות על תחושת ערך עצמי נמוך, כדאי שתנשמי עמוק ותביני שיש לך מה לעשות כדי לצמצם את ההשפעות שלה עליו.

רמת הטסטוסטרון קשורה ללחץ. ככל שהמתח גדול יותר, כך רמת הטסטוסטרון תרד, מסביר דיימונד. לכן שווה לתת לו זמן להיות לבד ולהוריד מעט את רמת האינטנסיביות של הקשר. בנוסף, גם משקל הוא פקטור משמעותי שיקבע אם הוא ירגיש ביתר שאת את הימים הלחוצים של החודש. ככל שיש לאדם יותר שומן, כך יהיה לו יותר אסטרוגן, כלומר לגברים שמנים יהיה פחות טסטוסטרון ויותר אסטרוגן וכתוצאה מערכים נמוכים אלה הוא יעצבן אותך יותר. אז קחי אוויר ותרחיקי ממנו את הגלידה, עדיף שתשמרי אותה לעצמך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully