פיקוד העורף הגל השקט

הגדרת ישובים להתרעה
      הגדרת צליל התרעה

      נושאים חמים

      זה אפילו מרזה: 7 סיבות בריאות לאכול אגסים

      מתבאסים על אגסים? אוקיי, אין להם את יחסי הציבור הכי טובים, אבל הם יכולים לתרום המון לבריאות שלכם - החל מסיוע בירידה במשקל ועד שמירה על בריאות הלב והעצמות. לעזאזל, הם אפילו עוזרים להתאושש מהנגאובר

      אגס (ShutterStock)
      יש להם הרבה מה להציע. אגסים (צילום: shutterstock)

      בתקופה זו של השנה יש לא מעט אנשים שמחמיצים פנים אל מול היצע הפירות על מדפי הסופרים והשווקים. אחרי השפע העסיסי והצבעוני של הקיץ, שכולל אבטיחים, שזיפים, אפרסקים וענבים, ההיצע הסתווי-חורפי שכולל בעיקר פירות הדר ובננות עלול להראות מאכזב במבט ראשון. אלא שלפירות החורף יש לא מעט להציע, גם בטעם ובמיוחד בכל מה שקשור ליתרונות בריאותיים.

      כולנו יודעים היטב עד כמה חשובה תרומתם של פירות ההדר למשל, לצריכת ויטמין C - רכיב תזונתי שמפורסם במיוחד בתרומתו לחיזוק המערכת החיסונית והרחקת איומי שפעת ומחלות חורף אחרות. והבננה היא פצצת אנרגיה צהובה עם תכולת מינרלים מרשימה - במיוחד אשלגן - שהופכת אותה לחטיף מבוקש לפני/אחרי אימון בכל ימות השנה.

      עוד בנושא:
      סיבה מפתיעה להתחיל לשתות מיץ אגסים
      כמה ירקות ופירות צריך לאכול ביום, ואיזה הכי מומלצים?
      סתיו ישראלי: 6 ירקות ופירות שכדאי לאכול דווקא עכשיו

      אבל הפרי שכמעט אף פעם לא מקבל את אור הזרקורים הוא האגס. וחבל, כי יש לו המון מה להציע חוץ מלהיות אלטרנטיבה אקזוטית לתפוח. מקורו של האגס מפרס והוא מניב פרי החל משלהי הקיץ ועד לסתיו המאוחר, מה שאומר שעכשיו זה בדיוק הזמן ליהנות ממנו ומשלל היתרונות הבריאותיים שהוא טומן בחובו. הנה כמה מהם: