וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיבה מפתיעה להתחיל לשתות מיץ אגסים

5.8.2015 / 7:13

כבר שנים שאנשים מנסים למצוא תרופה יעילה נגד הנגאובר. כעת מחקר חדש מגלה כי התשובה פשוטה במיוחד - כוס פרי אגסים. למה זה יעיל ואילו משקאות נוספים יעזרו לשרוד לילה של שתייה מופרזת

מיץ אגסים. ShutterStock
מיץ אגסים/ShutterStock

הרבה מים, קפה, ארוחת בוקר שמנונית או שלוק וודקה - אלו רק חלק מהדרכים המקובלות להעביר את ההנגאובר (חמרמורת, בעברית) שמגיע אחרי ערב של שתייה מוגזמת. אבל מסתבר שיש דרך חדשה וטעימה כדי לנצח את הבחילה וכאבי הראש - מיץ אגסים.

על פי חוקרים אוסטרלים, בנוסף ליתרונות הבריאותיים של אגסים, הכוללים שפע של אשלגן וסיבים תזונתיים, הם גם יכולים להפחית את ההשפעות המזיקות של אלכוהול. המלכוד היחיד: אתם צריכים לשתות את מיץ האגסים לפני שאתם מתחילים להשתכר.

האנגאובר. ShutterStock
הוא כנראה לא שמע על המחקר החדש/ShutterStock

החוקרים מצאו כי אגסים מכילים חומרים אנטי-דלקתיים שמצליחים לסייע בפירוקו של האלכוהול בגוף. השפעותיו על האלכוהול כאמור התקיימו כאשר המיץ נמצא במערכת מראש ולא לאחר מכן. אף שהחוקרים עדיין בוחנים את הפרטים שמאחורי הגילוי – כמו מה המנגנון שהאגסים מפעילים, ובאיזו מידה הם מועילים - הם משוכנעים בשלב זה כי תכונות הריפוי של מיץ האגסים קיימות. החוקרים האוסטרליים ישחררו את התוצאות המלאות של הניסוי בעוד כחודשיים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

כשאתם באמת שיכורים - מים

בוודאי לא תופתעו לדעת שזה לא המחקר הראשון שמחפש תרופה פשוטה וזמינה לסבל שמתלווה לשתייה לשוכרה. בשנת 2013 חוקרים בחנו 57 משקאות פופולריים, והגיעו למסקנה כי המשקה היעיל ביותר לטיפול בחמרמורת הוא ספרייט. לטענת החוקרים, הסיבה לכך היא שספרייט מכיל חומרים שונים המסייעים לגוף לפרק את האלכוהול, ובכך מקלים על ההתמודדות של הגוף.

למרות העובדה שהמחקרים האלו עשויים להיות יעילים, שתיית מים היא עדיין הדבר הכי חשוב שתוכלו לעשות למען עצמכם כשאתם שותים. המים ימנעו מהגוף להתייבש, וגם אם ערבבתם משקאות, יש סיכוי טוב שהם יצילו אתכם. ההמלצה היא לשתות שתי כוסות מים על כל כוס אלכוהול שהכנסתם לגוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully