וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפייה ביותר משעתיים ו-12 דקות ביום של טלוויזיה עלולה לסכן את החיים שלכם

21.11.2018 / 7:25

בטטות כורסה צריכות לחשב מסלול מחדש מפני שמחקר סקוטי גילה שצפייה בטלוויזיה ליותר משעתיים ביום עשויה לגרום למחלות לב וכלי דם וגם למוות מוקדם. ראו הוזהרתם

חמש עובדות על טלוויזיה/מערכת אסור לפספס

למרתון הלילי של נרקוס ובית הנייר יש מחיר. צפייה בטלוויזיה ליותר משעתיים ו-12 דקות ביום עשויה לגרום למוות מוקדם. כשההרגל המסוכן נמשך שעות על גבי שעות ומשלב הרגלים גרועים כמו עישון, שתיית אלכוהול ודיאטה לא מאוזנת הסיכוי ללקות במחלות לב ולמות בגיל צעיר עולה.

התוצאות המפחידות התגלו בעקבות מחקר מקיף שנערך בסקוטלנד ובחן את ההשפעה של הרגלי הצפייה בטלוויזיה על בריאותם של כמעט 329 אלף משתתפים בני 40 עד 69. החוקרים בחנו כמה מהם צפו בטלוויזיה במשך ארבע שעות או יותר בשעות היום או הלילה המאוחרות. הם גילו שאלה ששומרים על אורח חיים בריא צפו בטלוויזיה שעתיים ו-12 דקות ביום.

עוד בנושא:
אחת ולתמיד: האם באמת אסור לשבת קרוב לטלוויזיה?
כנראה שהילדים שלכם יצאו בסדר גמור למרות שהם רואים מלא טלוויזיה
מחקר ישראלי: סמארטפון לפני השינה גורם להפרעות קשב ביום למחרת

החוקרים מאוניברסיטת גלזגו בחנו גם את מספר השעות שהמשתתפים ישנו מדי לילה - האם לנו פחות משבע שעות או יותר מתשע שעות ביממה - בשל העובדה שיותר מדי שינה או מעט מדי שינה קשורים למצב בריאותי ירוד ועלולים להוביל לתוחלת חיים קצרה יותר. הם כללו גם גורמים רלוונטיים אחרים על חיי המשתתפים כמו השמנה, פעילות גופנית, עישון, שתייה ודיאטה.

מפסיקה לעשן. ShutterStock
אם במהלך הצפייה בטלוויזיה משלבים עישון ואכילת מזונות מזיקים, הסיכון גדל. אישה מעשנת/ShutterStock

מלבד ההשפעות המשמעותיות על הבריאות, החוקרים גילו גם שאנשים מרקע סוציו-אקונומי נמוך "צפויים לסבול מנזק רב כמו מחלות לב וכלי דם בשל סגנון חיים לא בריא", הרבה יותר מאחרים בשל צפייה מרובה בטלוויזיה. "סגנון חיים בעייתי נובע מגורמים שניתן לשנות", סיכמו החוקרים.

"מדובר במחקר ראשון שמדגיש את הסיכון הלא-פרופורציונלי שנגרם לבריאותן של קבוצות סוציו-אקונומיות מקופחות יותר בגלל אורח חיים לקוי", אומרת פרנסס מאייר, החוקרת הראשית בצוות. "אם הקשר בין צפייה מרובה בטלוויזיה, עישון והשמנה סיבתי, ראוי לייחד מדיניות שתשפר את סגנון החיים של חברי קבוצות אלו כדי להוביל לשיפור משמעותי במצבם הבריאותי".

עוד באותו נושא

כל הסימנים המוקדמים לכך שהלב שלכם לא עומד בעומס

לכתבה המלאה
גיף צפייה בטלוויזיה. Giphy
צפייה מוגזמת בטלוויזיה, שעשויים להוביל לעודף משקל ותחלואה ב-12 סוגי סרטן/Giphy

התגובות למחקר לא איחרו לבוא. ד"ר ג'יווטה מיטרו, מהקרן העולמית לחקר הסרטן הדגישה את חשיבותן של התוצאות: "אי השוויון בבריאות בין האזורים המקופחים לעשירים יותר כפי שנמצאו במחקר זה הוא קריאת השכמה. גם מחקר שלנו זיהה קשר בין אורח חיים לא בריא לסוגים שונים של סרטן - כמו למשל צפייה מוגזמת בטלוויזיה, שעשויים להוביל לעודף משקל ותחלואה ב-12 סוגי סרטן. לכן, מוטלת האחריות על ממשלות לאפשר לכל אחד לבצע בחירות בריאות יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully