וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נטיות הפוכות: הליכה לאחור תשפר לכם את הזיכרון לטווח הקצר

24.11.2018 / 11:06

אף אחד לא יודע למה אבל צעידה לאחור יכולה לגרום לכם לשלוף יותר מידע מהזיכרון. האם נמצאה הדרך הכי יעילה ללמוד למבחני סוף השנה באוניברסיטה?

לאן לצעוד?. ShutterStock
קדימה או אחורה? זאת השאלה. איש מתלבט לאן ללכת/ShutterStock

אם מצאתם את עצמכם משננים חומר למבחן בעזרת שיטות שונות ומשונות כמו דקלום מול מראה או הדבקת פתקיות במקלחת כדאי שתשקלו להתחיל ללכת לאחור. זאת מפני שמחקר חדש שנערך בבריטניה קבע שצעידה בכיוון ההפוך, כלומר הליכת ירח כמו בימים הטובים של מייקל ג'קסון, יכולה לשפר את הביצועים שלכם במבחני זיכרון.

חוקרים מאוניברסיטת רוהמפטון שבלונדון ביקשו מ-114 נבדקים לצפות בסרטון בו נגנב תיק מעוברת אורח. לאחר הצפייה בסרטון, המשתתפים חולקו לשלוש קבוצות - קבוצה אחת הלכה קדימה תוך כדי מענה על שאלות שקשורות לסרטון, בקבוצה השנייה הנשאלים צעדו אחורה וחברי הקבוצה השלישית עמדו במקום תוך שענו על השאלון. כל שלוש הקבוצות נשאלו 20 שאלות זהות על האירועים בסרטון, ונמצא שקבוצת ההליכה לאחור ענתה נכון על יותר שאלות בהשוואה לאלה שצעדו קדימה או עמדו במקום.

עוד בנושא:
תתפלאו, זה מה שרמות סוכר גבוהות עושות לזיכרון שלכם
8 דברים מדהימים שלא ידעתם על זיכרון
זיכרון שווא: איך אנחנו זוכרים דברים שבכלל לא קרו לנו?

אישה הולכת. ShutterStock
יתרונות: זיכרון משופר. חסרונות: בחילה. הליכה לאחור/ShutterStock

תוצאות דומות התגלו גם בחמש וריאציות אחרות של הניסוי. מבחן אחר התנהל באותו האופן אבל בדק כמה מילים יכלו המתנדבים לזכור מרשימה. בבדיקות אחרות המשתתפים התבקשו לדמיין שהם נעים קדימה או אחורה, או שצפו בסרטונים שצולמו ברכבת ויצרו את הרושם של תנועה קדימה או אחורה. בכל התרחישים, חברי הקבוצה שצעדה הפוך או דמיינו תנועה לאחור ענו יותר תשובות נכונות.

עוד באותו נושא

שמש נצחית בראש צלול: חוקרים הצליחו למחוק זיכרונות רעים

לכתבה המלאה
מייקל ג'קסון מוקטן, ת'רילר. יח"צ,
היה הראשון לזהות כמה הליכת ירח מועילה לנו. מייקל ג'קסון בקליפ של "מותחן"/יח"צ

צוות החוקרים סבור שהתוצאות מעידות על כך שקשר בין המושגים 'זמן' ו-'חלל 'הכרחי לאופן שבו המוח שלנו יוצר זיכרונות, אך עדיין לא ברור מדוע תנועה, אמיתית או מדומה, משפרת את הגישה שלנו לזיכרון. החוקרים מקווים להמשיך לבחון במחקרי המשך את התופעה לעומק ולהבין כיצד אפשר לרתום אותה לטובתנו.

אם אתם חוששים מבחילה או סחרחורת שהצעידה ההפוכה תגרום לכם אולי תשמחו לגלות שיש דרכים מהנות יותר ללמוד חומר למבחן סוף שנה. חוקרים מאוניברסיטת אקסטר שבאנגליה מצאו במחקר שנערך בשנה שעברה שנחקרים ששתו מעט אלכוהול אחרי ששיננו מידע, זכרו אותו טוב יותר בהשוואה למי שלא שתו מהטיפה המרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully