וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלכוהול ותחתונים: הטרנד הפיני שיעזור לכם לנצח את הסטרס

15.11.2018 / 16:46

הפינים נחשבים בעיני רבים לאנשים הרגועים ביותר בעולם ומחקרים מראים כי מערכת החינוך שלהם היא השלווה בעולם. הסוד שלהם, כך מתברר, פשוט בהרבה מכל טיפ אחר שאי פעם תקראו בנושא - ואין מצב שלא תצליחו ליישם אותו

יין. ShutterStock
זה כנראה טיפ הבריאות הכי קל שפרסמנו. אישה שותה יין במיטה/ShutterStock

ישראל, יום חמישי 16:00. עוד פקק באיילון, צפירות, קללות ופעימות לב שהולכות ומתגברות בכל דקה שעוברת ללא תזוזה. עכשיו תדמיינו מה קורה בדיוק באותה השעה בכבישי פינלנד הקרה, שעל פי כמה מחקרים מהשנים האחרונות נחשבת לאחת המדינות השלוות והרגועות ביותר בעולם. כנראה ששם, גם בפקקים העמוסים ביותר, לא תשמעו צפירות ואיחולים לבביים כמו אצלנו.

עוד בנושא:
דור שלם בסטרס: למה הצעירים של היום הרבה יותר לחוצים?
חוקרים מבטיחים: כך "תתכנתו" את המוח להתגבר על סטרס ב-4 צעדים
מתח גבוה: 8 סימנים מוזרים שמעידים שאתם בסטרס

מתברר שיש לנו לא מעט מה ללמוד מהפינים בהיבט של התמודדות נכונה עם סטרס, בייחוד אחרי שה-OECD קבע כי הילדים במדינה נהנים ממערכת החינוך הרגועה והיעילה בעולם. אז נכון, לא יהיה פשוט לאמץ הרגלים תרבותיים שהתקבעו במשך מאות שנים, אך בהחלט אפשר להתחיל מהכלי הפיני הפשוט ביותר להירגעות. כמה פשוט? אנחנו בספק אם תצליחו לנחש.

בשנים האחרונות, טרנד פיני בשם Pantsdrunk למלחמה בסטרס כבש לבבות רבים ברחבי העולם ולגמרי אפשר להבין למה. כפי שהשם מרמז, מדובר בדרך חיים שמציעה פתרון יצירתי להתגברות על לחצים ומתחים - לשבת לבד בבית בתחתונים ולשתות אלכוהול.

למעשה, בשפה הפינית יש את המילה Kalsarikann שהפירוש שלה הוא "לשתות אלכוהול לבד בבית בתחתונים". עצם קיומה של המילה הזאת בשפה הפינית ממחיש עד כמה מדובר בחלק בלתי נפרד מהתרבות במדינה.

עוד באותו נושא

על הקצה: 7 סימנים שאתם באזור המסוכן של הסטרס

לכתבה המלאה

המדיטציה של הנורדים

בשנים האחרונות יותר ויותר מחקרים מהללים את המדיטציה לאור תרומתה המדהימה להפחתת סטרס וחרדה ולהתמודדות טובה יותר עם תחושות שליליות. השיטה הזאת, באופן דומה, נועדה לאפשר לאדם להתחבר לעצמו, להתרכז ב"כאן ועכשיו" - אבל גם ליהנות מהטיפה המרה באותה ההזדמנות.

אם אתם חושבים שמדובר בהלצה או בשיגעון חולף, חשוב שתדעו שהפינים דווקא לוקחים את ה- Pantsdrunk די ברצינות. למעשה, בקמפיין של משרד החוץ הפיני להצגת התרבות של המדינה לעולם, יצרו כמה אימוג'ים מתוך המנהגים הפינים, שאחד מהם, ניחשתם נכון, הוא של אדם בתחתונים ששותה בירה.

למעשה, המדינות הסקנדינביות כבר המציאו כמה שיטות יצירתיות שמסייעות להפחית לחץ וחרדה. על השיטה השבדית, שמעודדת אותנו ליצור גן עדן פרטי בתוך הבית שישמש מפלט מהצרות שבחוץ, כבר סיפרנו לכם בעבר. גם לנורווגיה יש את השיטה שלהם שנקראת "לגום" שדוגלת בשמירה על סדר וניקיון כדי להעצים את הנפש.

חשוב לזכור כי שלוש המדינות האלו נחשבות דוגמה ומופת לשלווה וסדר. אז אולי שווה ללמוד מהן דבר או שניים ולאמץ כמה מהמנהגים שבהן - בייחוד אם מדובר במנהגים כל כך מהנים כמו זה של הפינים.

ומה אומרים על כך המחקרים?

ה- Kalsarikänn הוא לכאורה הרגל פשוט ויומיומי, כזה שאין צורך ללמוד אותו במחקרים גדולים. עם זאת, על האופן שבו אלכוהול משפיע על הגוף והנפש, נערכו לא מעט מחקרים בעבר ואפשר ללמוד מהם על הערך האמיתי של השיטה הזאת.

חלק מהמחקרים מצאו כי צריכת אלכוהול במידה יכולה בהחלט לסייע להפחית לחץ ולשפר את המצב הנפשי. עם זאת, התמכרות לאלכוהול יוצרת בדיוק את האפקט ההפוך ועלולה להחמיר את המצב הנפשי ולגרום לתלות שיהיה קשה להשתחרר ממנה.

בנוסף, בניגוד למה שחושבים, צריכת אלכוהול לפני השינה לא באמת מסייעת לישון יותר טוב. ההרגל הזה גורם לשינה לא רציפה ומשובשת, כמו גם לתחושת עייפות מוגברת ביום שאחרי. לכן, גם אם אתם מאמצים את השיטה וגם אם לא - חשוב, כמו בכל דבר בחיים, למצוא את האיזון הנכון לכם ולא להגזים או להגיע למצב של שיכרון בכל ערב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully