וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סובלים מקשקשים? מדענים גילו תרופה טבעית ועתיקה לתופעה

23.11.2018 / 8:33

האם גם לכם השמפו המיוחד לא הצליח לפתור את הבעיה המביכה, שנגרמת מתאי עור מתים על הקרקפת? מדענים מצאו שיטת עתיקה, שכללה שתיית תה מיוחד. מוכנים לנסות?

INSTAGRAM/ MADINA SHRIENZADA

קשקשים היא תופעה שנגרמת כתוצאה מתאי עור מתים על הקרקפת. הם יוצרים פגם לא אסתטי, במיוחד לאנשים עם שיער כהה. מי מאיתנו שסובל מקשקשים בשיער נוהג מן הסתם להשתמש בשמפו מיוחד או בשאר מוצרים מודרניים בניסיון לטפל בתופעה המציקה על הפדחת, אבל מדענים גילו תרופה עתיקה שעשויה לפתור את הבעיה.

חוקרים בריטיים גילו כי אנשים שהיו אובססיביים לניקיון בימי הביניים השתמשו בפתרון טבעי יותר: הם היו מכינים לעצמם תה מצמח השרך. על פי דיווח בטיימס, תאים של שרך מסוג אספלניום טריכומניות נמצאו בשיניים של שלדים מהמאות ה-9 וה-10. הצמח גדל על קרקע סלעית ברחבי העולם ונראה שהשימוש בו היה מעט את תמותת תאי העור בקרקפת

עוד ב"אסור לפספס"
השיטה המפתיעה - והמסריחה - להיפטר מקוץ באצבע בקלות
נמצאה סיבה מדעית בגללה קים קרדשיאן וג'יי לו מבליטות את הישבן
מה קרה לזוג שאכל רק פירות במשך שלוש שנים ולא ציחצח שיניים כבר שנתיים?

קשקשים בשיער. ShutterStock
מה אוחנה היה אומר על זה? קשקשים/ShutterStock

להערכתם, השרך לא היה חלק מהתזונה של אותם אנשים, אלא בעיקר שימש כתרופה: עדויות כתובות מאותה תקופה מראות שעלי השרך שימשו כתרופה לטיפול בקשקשים, כמו גם לאבנים בכליות - אולם זו הפעם הראשונה שאכן נמצאה הוכחה פיזית לטענות אלה.

על פי החוקרים מאוניברסיטת מאיורקה בספרד, שבדקו את השלדים שנאספו בתי קברות עתיקים, "האנשים נהגו להשרות את הצמח (טרי או יבש) במים חמים, ולשתות אותו כמו תה - ככל הרנאה עם תופסת טעמי תפוז או עם סוכר/דבש". אלנה פלורין, ממנהלות המחקר, אמרה: "השרכים האלה היו בשימוש של מרפאים בצמחים, מנתחים, רופאים ועוד מרפאים המשך מאות שנים ברחבי אירופה, אולם עד כה היו לנו רק עדויות כתובות שתיארו כיצד השתמשו בהם".

* כמובן שאין לראות בכתבה זו המלצה מכל סוג שהוא לנסות לטפל בקשקשים בצורה זו, או בכלל לנסות לשתות שרכים - אם אינך מומחה בתחום צמחי המרפא.

שרך ירוק. בנין ודיור
טעים? שרך/בנין ודיור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully