וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמצאה סיבה מדעית בגללה קים קרדשיאן וג'יי לו מבליטות את הישבן

4.11.2018 / 0:06

מחקר מצא שגברים ונשים מוצאים בקשת של הגב התחתון דבר מאוד אטרקטיבי, בדומה לחולדות שמאותתות כך על נכונותן להזדווגות

וידאו: Splashnews, עריכה: רן צימט

בסרטון - ג'יי לו, קים קרדישאן וביונסה כבר מכירות את הסוד

הירכיים לא משקרות: מחקר מדעי מצא שגברים - ונשים - נמשכים לגב קשתי. בני האדם, כמו בעלי החיים, תוכנתו ביולוגית להימשך לחלק הגב התחתון המעוקם - וזו כנראה הסיבה שנשים כמו קים קרדשיאן, ג'ניפר לופז וטיילור סוויפט מבליטות ישבן ומעקמות גב בכל פעם שמצלמים אותן.

מדענים מאוניברסיטת מינו שבפורטוגל השתמשו במודלים תלת ממדיים ובטכנולוגיית מעקב אחר עיניים כדי לבחון כיצד שינויים קלים בתנוחת הגוף של האישה משפיעים על תפיסת האטרקטיביות שלה בפני אחרים. החוקרים יצרו שישה מודלים תלת ממדיים של חלק גופה העליון של האישה, כשהנחקרים יכלו לצפות בה מקדימה, מאחורה ומפרופיל. כל אחת משש הנשים הופיעה בתנוחה מעט שונה, כשצורת הגב הופכת קשתית יותר ויותר תוך שמירה על זווית גוף נורמלית (כי קשת גדולה מדי עלולה ליצור עיוות).

המודלים הוצגו בפני 82 סטודנטים לתואר ראשון - שילוב של גברים ונשים. משתתפי המחקר התבקשו לדרג את מידת האטרקטיביות של כל אישה - וגברים ונשים כאחד דירגו את הנשים עם הגב המקושת יותר כאטרקטיביות יותר.

עוד בבריאות:

"זה עשוי להסביר מדוע נשים לובשות נעלי עקב גבוהות - ומדוע עקב גבוה מגדיל את האטרקטיביות שלהן", הסביר החוקר פריד פז'והי בהודעה לעיתונות, "הגדלת הקשת הגבית מגבירה את התפיסה שלנו על מידת האטרקטיביות".

טכנולוגיית מעקב העין הראתה שהן הגברים והן הנשים התמקדו בחלק האחורי של כל אישה לפרקי זמן ארוכים יותר מאשר בחלק הקדמי. גברים נטו להתמקד בירכיים, בעוד שהנשים נטו להתמקד במותניים. העקומה בעמוד השדרה המאפשרת לגב התחתון להיכנס פנימה לכיוון הבטן נקראת תנוחה לורדוטית.

מחקרים קודמים הראו כיצד האזור הזה מאותת אצל בעלי חיים על נכונותם להזדווג. הנתונים תקפים כלפי מגוון רחב של בעלי חיים, כולל חולדות, חזירי ים, כבשים, חתולים, חמוסים וקופים. במחקר האחרון, שפורסם השבוע בכתב העת "אבולוציה מדעית פסיכולוגית", עולה כי האות האבולוציוני עשוי להשפיע גם על ההתנהגות האנושית. "תפיסת האטרקטיביות ותשומת הלב החזותית לאזור הירכיים מלמדת כי לורדוזיס או 'הקשתת הגב' עשויה לסמן את תפיסת האטרקטיביות של הנקבה האנושית או את הנכונות לחיזורה", הוסיף פז'והי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully