וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחייב רופאים לדווח למטופלים כמה שעות ישנו? כמחצית מהציבור תומך

4.11.2018 / 14:10

45 אחוזים מהישראלים תומכים בחוק שיחייב רופאים לגילוי נאות של מספר שעות השינה או העבודה שצבר ברצף לפני שטיפל בהם - כך עולה מסקר חדש. נשים נוטות יותר מגברים לשאול את הרופא כמה שעות עבד ברצף

רופאה עייפה. ShutterStock
אחת הסוגיות הבוערות שעמן מתמודדת מערכת הבריאות. רופאה עייפה/ShutterStock

45 אחוזים מכלל הציבור היו תומכים בחוק שמחייב את הרופא לעדכן מטופל במספר שעות שינה או עבודה שצבר ברצף לפני שטיפל בהם, כך עולה מסקר שנערך בקרב מדגם מייצג של האוכלוסייה (500 איש) באמצעות מכון המחקר ZETATOOLS. שאלת אורך המשמרות והתורנויות של רופאים בבתי החולים בישראל, לצד עומס העבודה והמחסור בתקנים שהולך ומחמיר בשנים האחרונות, היא אחת הסוגיות הבוערות שעמן מתמודדת מערכת הבריאות בישראל.

על פי הסקר, שהוזמן על ידי עמותת חסדי נעמי, נראה שנשים תומכות בחוק כזה בשיעור גבוה יותר מגברים - 51 אחוזים מהנשים הביעו תמיכה בהצעה, בהשוואה ל-39 אחוזים מהגברים. עוד עולה מהסקר של חסדי נעמי ש-85 אחוזים מהמשיבים מעולם לא טרחו לשאול את הרופא כמה שעות עבד ברצף לפני שטיפל בהם. רק 15 אחוזים מהנשאלים השיבו כי שאלו שאלה זו או דומה את הרופא שטיפל בהם, ורובם היו נשים.

עוד בנושא:
דמעות של מתמחים: האם המערכת שוברת גם אותם?
מה באמת קורה בבתי החולים הפרטיים?
"בישראל רפואה ברמה הגבוהה בעולם, אבל המערכת גרועה"

רופא מנתח עם מסיכת רופאים. ShutterStock
בבתי חולים פרטיים קיים פחות לחץ על הצוות. כירורג/ShutterStock

בנוסף עולה מהסקר של חסדי נעמי ש-45 אחוזים מתושבי ירושלים תומכים בהצעת חוק שתחייב את הרופא המטפל לעדכן את מהטופל כמה שעות ישן או עבד ברצף לפני הטיפול. לשם השוואה, בחיפה עמדה התמיכה על 41 אחוזים, בצפון ובדרום 40 אחוזים ובשרון ובתל אביב 52 אחוזים ציינו כך.

מבוגרים בגילאי 50+ מתנגדים יותר לחוק כזה בהשוואה לקבוצות גיל אחרות. בקרב צעירים עד גיל 29 שיעור התמיכה בחוק כזה הוא הגבוה ביותר בהשוואה לקבוצות גיל אחרות. בעלי השכלה אקדמית תומכים בשיעור גבוה יותר בחוק כזה בהשוואה לבעלי רמות השכלה אחרות.

מעמותת חסדי נעמי נמסר שיש לחייב רופאים לגילוי נאות שכזה. בעמותה ציינו שבעוד שבעלי ההכנסה הגבוהה יכולים להרשות לעצמם טיפולים פרטיים, ובתוך כך גם ניתוחים, בבתי חולים פרטיים שם ניתן להניח שקיים פחות לחץ על הצוות, מי שלא יכול להרשות לעצמו גישה לרפואה הפרטית אלו הם העניים יותר בקרב האוכלוסייה. "מדובר בזרקור נוסף בזירה הרפואית שהפערים בין עשירים לעניים באים לידי ביטוי" אמרו בחסדי נעמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully