וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לילה טוסט: 5 נשנושים ליליים בריאים שלא יהרסו לכם את השינה

6.11.2018 / 16:04

כולם יודעים שיותר בריא להפסיק לאכול שעתיים לפני השינה, אבל לפעמים ממש צריך איזה משהו שיסגור פינה וישקיט רעב קטן שלא נעים ללכת איתו למיטה. 5 האפשרויות האלה הן הבחירה הכי טובה עבורכם

דיאטה בזמן שינה/וואלה

בסרטון: לרזות מתוך שינה - יש דבר כזה?

בעולם אידיאלי, כולנו היינו מתיישבים לאכול ארוחת ערב בריאה, מגוונת ומאוזנת כשעתיים-שלוש לפני שאנחנו הולכים לישון ולא מנשנשים. אבל העולם אינו אידיאלי, וגם אלה מאיתנו שעוד מגרדים את הכוחות לארגן ארוחת ערב ראויה לשמה מוצאים את עצמם בסוף תוקעים גם שטויות על הספה מול הטלוויזיה.

אבל אפשר גם לעשות את זה אחרת. אם במקום לנשנש חטיפים או ממתקים, תאכלו משהו בריא וקל, שלא יכביד על הקיבה שלכם, לא ישבש את השינה שלכם ולא יחרב את הגזרה שלכם. הנה 5 אפשרויות טובות לנשנוש לילי לפני השינה.

עוד בנושא:
לילה טוב ובתאבון: 8 מאכלים שיעזרו לכם לישון טוב יותר
4 מיתוסים על אוכל שהגיע הזמן לבחון מחדש
שעה אחר שעה: כך תבנו את התפריט הבריא ביותר לגוף שלכם

קוטג'

גבינת קוטג'. עומר מירון
השפעה חיובית על קצב חילוף החומרים. קוטג'/עומר מירון

במחקר שנערך לאחרונה באוניברסיטת פלורידה, אכלו המשתתפים גבינת קוטג' חצי שעה-שעה לפני שעת השינה שלהם. קוטג' מכיל מעט פחמימות והרבה חלבון, ולכן, מצאו החוקרים, שהיתה לו השפעה חיובית על קצב חילוף החומרים של הנסיינים והוא שיפר גם את התאוששות השרירים שלהם (מפעילות גופנית). כדאי לדעת עוד שקצב העיכול של גבינת קוטג' בגוף הוא איטי יחסית, ומשמעות הדבר היא שטריפטופן וחומצות אמינו נוספות ישתחררו בהדרגה לאורך שעות הלילה ולא בבת אחת, דבר שעשוי לשפר במעט את איכות השינה.

קרקרים עם חומוס

חומוס וקרקרים. ShutterStock
תנו לזה צ'אנס עם קרקרים. חומוס/ShutterStock

קרקרים מדגנים מלאים עם ממרח חומוס הם אופציה קלילה להכנה ששווה לשקול כחטיף לילי. גרגרי חומוס מכילים את חומצת האמינו טריפטופן, שאותה ממיר הגוף לסרוטונין ולאחר מכן למלטונין. בנוסף, החומוס מכיל סיבים תזונתיים וחלבון, והפחמימות שמקורן בקרקר יעזרו לכם להרדם בקלות עם תחושת שובע טובה ולא מכבידה.

פופקורן

פופקורן. ShutterStock
רק לא זה של המיקרו. פופקורן/ShutterStock

נשארתם ערים עד מאוחר וטחנתם סדרות בנטפליקס? תשמחו לשמוע שזה ממש בסדר ללוות את הגילטי פלז'ר הזה עם קערת פופקורן. רק תקפידו להכין את הפופקורן בצורה הכי בריאה שניתן, וזה אומר להמנע מהסוגים התעשייתיים שמגיעים בשקיות למיקרו ומכילים הרבה תוספות לא בריאות כמו כמויות גדולות של נתרן, חמאה ותוספים מלאכותיים.

יוגורט

יוגורט עם פירות יער. ShutterStock
מכיל שני רכיבים תזונתיים חיוניים. יוגורט/ShutterStock

אנחנו לא מדברים על מעדנים ממותקים בטעמי פירות או אחרים, כי אלה מכילים הרבה יותר מדי סוכר ממה שבריא לכם לצרוך לפני השינה (או בכלל). אבל יוגורט לבן או יוגורט יווני יכולים בהחלט להוות בחירה לילית ראויה. היוגורט מכיל סידן וחלבון - שני רכיבים תזונתיים חיוניים, והוא גם משביע מאוד. העדיפו יוגורט בעל אחוזי שומן נמוכים ושמכיל חיידקים פרו-ביוטיים, כדי להעצים את היתרונות הבריאותיים ולחזק גם את מערכת העיכול.

גזר גמדי

גזר גמדי. ShutterStock
יותר טוב מצ'יפס? גזר גמדי/ShutterStock

גזר הוא מקור מצויין לסיבים תזונתיים, ויטמין A ואשלגן, וחוץ מזה הוא קטן, חמוד וקראנצ'י מה שאומר שכיף לנשנש אותו מול הטלוויזיה והוא יכול להיות תחליף טוב כשהחשק שלכם מנסה להסיט אתכם לכיוונים קצת פחות בריאים כמו חטיפי צ'יפס. בנוסף, גזרים מכילים אלפא-קארוטן, שחוקרים סבורים שיש לו השפעה חיובית על השינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully