וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הסלט הזה מזרז לידה? הילארי דאף חושבת שכן

26.10.2018 / 7:44

אם עברת את השבוע ה-40 להריונך ושום פתרון יצירתי לא מקרב את בואה של החסידה, אולי כדאי שתקראי את הסיפור הבא. נשות לוס אנג'לס מצאו זרז משעשע לצירים: סלט ירוק מפורסם שיכול לשלוח אותך תוך 4 שעות לחדר לידה

אין ספק שלסחוב בטן ענקית אחרי חודש תשיעי יכול להיות מאוד מבאס ולפעמים הרעיונות לזירוז לידה שאת שומעת יכולים להיות יצירתיים במיוחד. אנחנו מניחים שלו היינו מבטיחים לך שאכילת סלט תוביל אותך תוך ארבע שעות לחדר הלידה, כנראה שלא היית מאמינה לנו. מסתבר שנשות לוס אנג'לס מוכנות לנסות גם את זה.

כבר 31 שנים שסלט ירוק שמכינים בקיוטי פיצה קפה בלוס אנג'לס זוכה ליחסי ציבור מצוינים בקרב נשים הרות שבטוחות שהוא יכול לזרז לידה. לאחרונה, עלה המקום שוב לכותרות לאחר שהשחקנית והזמרת הילארי דאף הגיעה למקום כשכרסה בין שיניה, כדי לבדוק את אמיתות השמועה.

עוד בנושא:
צו פינוי לתינוק: כל מה שצריך לדעת על זירוז לידה
האם זירוז לידה מעלה את הסיכון לאוטיזם? הדעות חלוקות
מה ההבדל בין צירים אמיתיים למדומים?

אישה בהריון. ShutterStock
האם סלט שמכיל שמן רקפות יגרום סוף סוף לצירים להתחיל? אישה בהריון/ShutterStock

למרות שהסלט מכיל מרכיבים פשוטים יחסית כמו חסה רומית, גרגר הנחלים, אגוזי מלך וגבינת גורגונזולה, קארי לאדו בעלת בית הקפה טוענת שסוד קסמו הוא בתערובת העשבים הסודית שמתווספת לרוטב הוויניגרט. את התמהיל הסודי היא לא מוכנה להסגיר כנראה כדי שלא לעצור את זרם הנשים המיואשות שמגיעות אל המסעדה.

על פי הדיווחים, מדי יום פוקדות את בית הקפה כ-15 נשים לפני לידה שמקפידות לחנות בקרבת מקום שמא ירידת המים תתחיל עוד בטרם יקבלו את החשבון.

המיתוס סביב הסלט התחיל בשנת 1987, כשאם לעתיד בשבוע ה-40 להריונה חשה לבית החולים לאחר שטעמה מהרוטב הסודי. חברים של בן זוגה שעבדו בתעשיית הטלוויזיה פרסמו את הסיפור במהדורת החדשות היומית ואת התגובות הנלהבות, אולי נלהבות מדי, גם הם לא צפו. עשרות הריוניות החלו לפקוד את המקום והיו כאלה שהזמינו בקבוקים של הרוטב לטובת גמיעת "שוטים" ממנו שיוכלו להגדיל את האפקט.

עוד באותו נושא

נשים שסבלו מרעלת הריון בסיכון מוגבר לחלות בדמנציה

לכתבה המלאה

הגניקולוגית ד"ר אליסה דוויק מתייחסת בספקנות להילה שאופפת את הסלט המפורסם. "לאחר מחקר של עשרות שנים בנושא, חוקרים לא מצאו עדויות קונקרטיות שמוכיחות שאוכל או פעולות מסוימות יכולות לעורר צירים".

עם זאת, היא מודה ש"מאכלים חריפים או חמוצים" נמצאו קשורים במובן מסוים לצירים. ד"ר דוויק משערת שייתכן שמזונות אלה גורמים לפעמים לתנועת מעיים שמכווצת גם את שריר הרחם. לדעתה מקור "הקסם" של הסלט המפורסם הוא שמן רקפות שנחשב בעיניי מיילדות ותיקות לתרופה עממית לעידוד צירים.

סקס. ShutterStock
אם הסלט לא יזרז את התינוק, הסקס בטוח כן. יחסי מין/ShutterStock

לרוב נשים יולדות סביב שבוע 40 להריון (קצת מעל תשעה חודשים). אם הן לא חוות צירים עד שבוע 42, הרופא ימליץ על זירוז לידה. מחקר שפורסם בשנת 2014 סקר את הגורמים לצירים בקרב יותר מ-600 נשים. יותר מ 75 אחוזים טענו שלא שמו לב לגורם מובהק שקירב אותן לחדר הלידה. מבין מי שטענו שפעלו כדי לזרז את הצירים, שליש ציינו שהליכה מרובה זירזה את התינוק להגיח לאוויר העולם, בעוד ש-24 אחוזים טענו שהרופא שלהן סייע להן. רק נשים מעטות שהיו אחרי שבוע 40 ציינו שאכילת דבר מה הועילה להן ולכן סברו החוקרים שמדובר בצירוף מקרים.

החוקרים וגם ד"ר דוויק סבורים שפעילות גופנית ויחסי מין נמצאו יעילים הרבה יותר משאר פתרונות יצירתיים רווחים כמו רפלקסולוגיה, דיקור או אכילת סלט. "אם עברת את תאריך הלידה המשוער ואת רוצה להאיץ את הצירים, פעילות מינית יכולה לעזור לך", אומרת המומחית, "זאת משום שסקס יכול לעודד פעילות של הרחם ולשחרר הורמון אוקסיטוצין שיפיג את רמות הלחץ בגופך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully