וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקס עם האקס זו טעות? מחקר אומר שההיפך הוא הנכון

24.10.2018 / 11:22

כולם יודעים שלשכב עם האקס/ית זה רעיון רע. דואה ליפה אפילו כתבה על זה שיר. אבל מחקר חדש חותר תחת התזה הרווחת הזאת וטוען שלא רק שזה לא רע, זה אפילו יעזור לכם להתגבר מהר יותר על הפרידה

סקס בתנוחת דוגי סטייל. ShutterStock
אני רוצה שנישאר ידידים. זוג עושה סקס/ShutterStock

חוקרים מאוניברסיטת וויין סטייט במישיגן בדקו את העניין הזה בצורה מדעית, וגילו שבני זוג פרודים שהתאחדו ללילה אחד של תשוקה היו בסבירות נמוכה יותר לחוש מדוכדכים וחוו יותר רגשות חיוביים ביום יום. לדברי החוקרים, הממצאים שלהם מצביעים על כך שיחסי מין עם האקס יכולים להפחית את המצוקה הרגשית שנגרמת על ידי הפרידה ומספקים לבני הזוג הפרודים סוג של סגירת מעגל פיזית שמסייעת להם להתגבר ולעבור הלאה.

במסגרת מחקרם, שפורסם בכתב העת Archives of Sexual Behavior, ערכו החוקרים שני ניסויים: לטובת הראשון, אספו החוקרים 113 מתנדבים שחוו פרידה מבן/בת זוג לאחרונה. הם התבקשו למלא שאלון בחלוף חודשיים מהפרידה, שבו התבקשו לספר האם ניסו ליצור קשר או מגע עם האקס, באיזו מידה הם חשים עדיין קשר רגשי לאקס, ואיך הם מרגישים בסוף היום שלהם.

עוד בנושא:
6 דברים שאתם חייבים לעשות אחרי סקס
כמה זמן לוקח לרפא לב שבור לפי המדע?
הגיל המפתיע שבו הסקס הוא הכי מהנה ומספק

אילוסטרציה. ShutterStock
עושה טוב דווקא לאלה שלוקחים את הפרידה יותר קשה. זוג/ShutterStock

בניסוי השני התבקשו 372 משתתפים לדווח על מספר הפעמים שבהן ניסו ליזום יחסי מין עם האקס - בין אם הניסיונות הללו צלחו ובין אם לא - וגם נשאלו באיזו מידה הם חשים עדיין קשר רגשי לאקס.

החוקרים סיפרו שהסתבר להם שלניסיונות ליזום סטוץ עם האקס לא היתה השפעה לרעה על ההתאוששות מהפרידה. לדבריהם, רובם המכריע של המשתתפים שדיווחו על ניסיונות ליזום מגע מיני עם האקס גם הצליחו בכך בסופו של דבר ובחלוף חודשיים מהפרידה רובם דיווחו שהם כבר לא מרגישים קשר רגשי לאקס.

עוד באותו נושא

למה סקס גורם לנו להרגיש כל כך הרבה יותר טוב ביום למחרת?

לכתבה המלאה

נכון במיוחד עבור מי שמתקשה להמשיך הלאה

ד"ר סטפני שפילמן, מרצה לפסיכולוגיה באוניברסיטת וויין סטייט ומי שהובילה את המחקר הזה, ציינה עם זאת, שאלה שחוו את הקושי הגדול יותר עם הפרידה היו גם אלה שניסו יותר מאחרים ליזום מפגשים מיניים עם האקסים שלהם, אולם כאשר המפגש המיני התממש הוא דווקא לא גרם להם למצוקה רגשית, אלא להיפך, הוא הוביל לכך שהם דיווחו על יותר תחושות חיוביות על בסיס יומיומי. זאת, בניגוד לתפיסה הרווחת שסקס עם האקס רק מחמיר את שברון הלב ותחושות הדחייה.

יופי של שיר, אבל הוא לא נכון

"המחקר שלנו מראה שהאזהרות של החברה מפני ניסיונות ליזום סקס עם האקס הן ככל הנראה מיותרות", אמרה ד"ר שפילמן. "העובדה שגילינו שהניסיונות ליזום מגע מיני עם אקסים נפוצים יותר בקרב מי שמתקשים יותר להתגבר על הפרידה ולהמשיך הלאה בחייהם, מעידה שאולי אנחנו צריכים לתת יותר משקל למניעים שעומדים מאחורי הניסיונות הללו, ולא לשלול אותם על הסף". היא הוסיפה כי היא שואפת לבחון בעתיד את רגשותיהם של אנשים לגבי הפרידות שחוו בפרספקטיבה של פרק זמן ארוך יותר.

זהו אינו המחקר הראשון שמגיע למסקנה שסקס עם האקס הוא לא כזה רעיון רע כמו שנוטים לחשוב. מחקר שנערך באוניברסיטת אריזונה בשנת 2012 וכלל 137 מבוגרים זמן קצר לאחר שחוו גירושים, גילה שההשפעה החיובית של סקס עם האקס על תהליך ההתגברות על הפרידה היתה תלויה בעד כמה היה להם עם הפרידה מלכתחילה. אלה שעדיין התקשו לעכל ולהשלים עם הפרידה, דיווחו שהסקס עם האקס עזר להם להקהות את הכאב, ואילו אלה שכבר השלימו עם הפרידה אמרו שהסקס לא השפיע עליהם רגשית כלל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully