וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה סקס גורם לנו להרגיש כל כך הרבה יותר טוב ביום למחרת?

1.8.2018 / 12:55

אל תשאלו מה אתם יכולים לעשות בשביל סקס, תשאלו מה סקס יכול לעשות עבורכם. מחקר חדש מצא כי בין שלל היתרונות הפיזיולוגיים, וכמובן ההנאה, סקס מחזק את תחושת השייכות שלכם, האושר והמשמעות בחיים

icon

בגיל המתאים לצפות בסרטון?

הצפייה בסרטון זה מיועדת למי שמלאו לו 18 שנים

מחקר: זוגות שעושים סקס פעם בשבוע מאושרים יותר/מערכת וואלה! News

בווידיאו: אנשים שעושים סקס פעם בשבוע מאושרים יותר

אחרי שלא מעט מחקרים נערכו בנושא, ניתן לומר בוודאות שסקס הוא בעל השפעה פיזית מיטיבה על הגוף והוא יכול להאריך חיים ואפילו לצמצם את הסיכון שלנו לחלות במחלות לב. אבל, לצד ההשפעות הפיזיות קיימות גם השפעות רגשיות, שכן יחסי מין מחזקים את מערכת היחסים ומוסיפים שמחה ומשמעות לחיים - זה מה שמחקר חדש קובע.

המחקר שהתפרסם בכתב העת Emotion נערך על ידי חוקרים מאוניברסיטת ג'ורג' מייסון בארה"ב. החוקרים השתמשו ביומני מעקב כדי לקבוע את הקשר בין יחסי מין ובין הבריאות של הנחקרים. 152 סטודנטים שהשתתפו במחקר נתבקשו לערוך יומנים במשך שלושה שבועות שעקבו אחר חיי המין שלהם ואחר הרגשות ומצב הרוח שלהם. הרווחה האישית והבריאותית שלהם נמדדה על ידי הרגשות החיוביים שלהם, מצב הרוח ותחושת הערך העצמי בכל יום.

עוד בנושא:
7 דברים מדהימים שסקס עושה לגוף שלכם
6 דברים שאתם חייבים לעשות אחרי סקס
עדיף מאוחר? זהו הגיל המפתיע שבו הסקס הוא הכי מהנה ומספק

הממצאים הראו כי אנשים דיווחו שהם מאושרים יותר אחרי פעילות מינית - מנשיקה סוערת ועד ליחסי מין מלאים. הקשר שנמצא לא היה תלוי באיזו מידה הם היו מסופקים מהחוויה האינטימית, או אם הם נמצאים במערכת יחסים. כל סוג של חוויה מינית שיפרה את הרווחה האישית של הנחקרים. עם זאת, ההפך לא היה נכון - אושר לא ניבא התנהגות מינית יותר, מה שמחזק את הטענה של החוקרים כי הקשר בין מין לרווחה הנפשית נובע מהמין עצמו.

אישה וגבר במיטה לפני סקס. ShutterStock
צורך בסיסי להשתייך. זוג מקיים יחסי מין/ShutterStock

"הצורך הבסיסי של בני אדם להשתייך הוא ככל הנראה שורש האפקט שמצאנו", אמרו החוקרים, "מגע מיני הוא מסר של קבלה ושילוב חברתי מאלה שאנחנו נמצאים איתם בקשר מיני קרוב. יש משהו עמוק במישהו אחר שמעניק לך גישה לגוף שלו ומקבל גישה לשלך", הוסיפו.

הקשר בין סקס ואהבה

מחקרי עבר כבר הצביעו על קשר בין מין לשילוב חברתי: כך למשל באמצעות שיטה דומה של מעקב אחרי יומנים, מחקר עקב אחרי אנשים שרשמו את החוויות המיניות שלהם, האם הם מודאגים שישפטו על ידי אחרים והאם קיימת אצלם תחושה של רגשי נחיתות. הממצאים הראו כי אלה שהראו רמות גבוהות יותר של חרדה חברתית, הפיקו תועלת רבה יותר ממין מאשר אלה שהיו עם חרדה חברתית נמוכה. בנוסף, החוקרים ראו כי בהשוואה לימים שבהם הם לא היו מיניים, הם היו פחות מודאגים מהאופן שבו אנשים ראו אותם והעריכו את עצמם בצורה טובה יותר - דבר המצביע על כך שהמין עשוי לטפח תחושה של קבלה חברתית.

אבל המחקר הנוכחי גם מצא כי הקשר של האדם עם בן הזוג המיני שלו חשוב גם הוא. כאשר כל המשתתפים התבקשו לדרג עד כמה קרובים ומחוברים הם הרגישו כלפי בן זוגם במהלך יחסי המין, הדירוג הזה לא ניבא בדיוק את רווחתם למחרת, והממצא לא היה מובהק סטטיסטית. עם זאת, כאשר הם בחנו את אלה שנמצאים במערכות יחסים, רגשות נוספים של רווחה באו ממגע מיני מספק ואינטימי במיוחד, אבל הם היו תלויים בכוחה הכולל של מערכת היחסים. יחסי מין אינטימיים ומספקים מגדילים את רווחתם של אנשים בכל סוגי מערכות היחסים, אך במיוחד עבור אלה שנמצאים במערכות יחסים קרובות ואוהבות יותר.

"בכל סוגי מערכות היחסים, המין הוא דרך טיפולית חשובה לשיפור הרווחה והחיבור עם בן הזוג, אמרו החוקרים. "זוהי תרופה פוטנציאלית חזקה לבדידות או לבידוד חברתי - 'טיפול ללא מטפלים'. כאשר קשרים חברתיים הופכים חשובים ונדירים יותר מאי פעם, יש פתרון אחד שעשוי להיות מצוי בחדר השינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully