וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

4 מחלות שאתם יכולים להידבק בהן מהכלב שלכם

11.10.2018 / 14:05

הוא ידידו הטוב ביותר של האדם, אבל לפעמים גם חברים טובים מדביקים בחיידקים רעים. הנה 4 דוגמאות למחלות שיכולות לעבור מרקסי אליכם ומה שאתם יכולים לעשות לגבי זה

ShutterStock

בסרטון: אתם לא היחידים שצופים בטלוויזיה יחד עם הכלב שלכם

הכלב הוא ידידו הטוב ביותר של האדם, אבל גם החברים הכי טובים שלכם יכולים לפעמים להזיק לכם - שלא במתכוון כמובן. אף על פי שישנם שלל מחקרים שמעידים דווקא על היתרונות הבריאותיים שבגידול חיות מחמד ובמיוחד כלבים, שהם ללא ספק חיית המחמד החביבה ביותר על רוב האוכלוסייה, הם לא חפים לגמרי מסיכונים בריאותיים. כמו חיות אחרות, גם הכלבים יכולים לשאת מגוון טפילים ומחלות זואונוטיות (מחלות של בעלי חיים שעלולות להדביק גם בני אדם). הנה כמה מחלות כאלה, שכדאי להיות מודעים אליהן לפני שאתם מתנשקים בפה עם הכלב שלכם:

עוד בנושא:
הדמיון המפתיע בין האדם לכלב הוביל לפריצת דרך בחקר הסרטן
חולקים מיטה עם הכלב? כך זה משפיע על השינה שלכם
ילדים צריכים חיות מחמד יותר משהם צריכים אחים

קפנוציטופגה קנימורסוס

לפני מספר חודשים התפרסם מקרה מצער שבו אדם מוויסקונסין נדבק בחיידק בעל השם המסורבל קפנוציטופגה קנימורסוס, שמצוי בדרך כלל בריר של כלבים. אף על פי שאותו אדם התאושש מהזיהום הראשוני, הוא פיתח סיבוך נדיר של ההדבקה שגרם לנמק עקב אספקת דם משובשת לגפיו. כדי להציל את חייו נאלצו הרופאים לקטוע את ידיו ורגליו של האיש.

עם זאת, חשוב להדגיש שהידבקות בזיהום כזה והתפתחות של סיבוך חמור כפי שקרה במקרה הזה הן נדירות מאוד, כפי שמסביר הווטרינר ד"ר סטיבן קול, מבית הספר לווטרינריה של אוניברסיטת פנסילבניה: "בכל פעם שהכלב שלכם מלקק אתכם אתם עשויים לבוא במגע עם החיידק הזה, וברובם המכריע והמוחלט של המקרים לא קורה מזה כלום".

עוד באותו נושא

סכנת חיים: מדוע אסור לתת לכלב שלכם ללקק אתכם בפנים?

לכתבה המלאה
גבר מטייל עם כלב לברדור. ShutterStock
חיידקים או לא, איך אפשר לעמוד בפני הפרצוף הזה? לברדור/ShutterStock

דבר

אם חשבתם שדבר היא מין מחלה נשכחת שאנחנו נזכרים בה בליל הסדר ותו לא, אתם טועים. הדבר חי וקיים והוא איתנו גם היום. החדשות הטובות הן שאמצעי הטיפול במחלה השתפרו מאוד מאז ימי יציאת מצרים וגם מאז ימי הביניים, אז גבתה המחלה קורבנות רבים בנפש. המחלה נגרמת על ידי חיידק בשם ירסיניה פסטיס, שעלול להגיע לכלב המחמד שלכם בעקבות נשיכת מכרסם נגוע או עקיצת פרעוש וממנו לעבור אליכם. כדי לזהות בזמן את תסמיני הדבר על הכלב שלכם, שימו לב לסימנים כמו בלוטות לימפה נפוחות, הפרשות מהעיניים, חום, הקאות, ירידה במשקל וכיבים בפה.

גזזת

גזזת היא מחלת עור שבכלבים מתבטאת בנגעים בעור ובטלאים עגולים של קרחות בפרוותם. המחלה עלולה להדביק בני אדם שבאים במגע ישיר עם החיה החולה ומתבטאת בגופם בצורת פריחה אדומה ומגרדת על העור. בדיקה אצל וטרינר נחוצה כדי לקבוע מה הגורם להופעת נגעים או קרחות אצל כלבים. במידה והאבחנה תהיה גזזת, הטיפול לרוב יהיה מקומי באמצעות משחה אנטי-פטרייתית.

כדי למנוע הדבקה ומעבר של המחלה לבני אדם מומלץ להקפיד מאוד על היגיינה, ובכלל זה כיבוס בהרתחה של המצעים כפעמיים בחודש והקפדה על כך שהכלים שמשמשים לטיפוח עורו ופרוותו של הכלב לא משמשים גם לטיפוח חיות מחמד נוספות.

כלב ישן במיטה. ShutterStock
כדאי לכבס את המצעים בהרתחה. כלב ישן במיטה/ShutterStock

ג'יארדיאזיס

חיה או אדם שידבקו בטפיל הג'יארדיה יסבלו מבחילות, גזים ושלשולים. "הסברה הרווחת היא שחשיפה לטפיל הזה היא נפוצה מאוד, בעוד שתחלואה בעקבותיו נפוצה פחות", אמרה הווטרינרית ד"ר קארן שו בקר. גם במקרה הזה, הקפדה על היגיינה היא הדרך הטובה ביותר למניעת תחלואה. ההדבקה בטפיל מתרחשת דרך מגע עם צואה נגועה, שעלולה להגיע בדרך כזו או אחרת למזון או למים. לדברי ד"ר שו בקר, גורי כלבים גזעיים שמגיעים מ"מפעלי הרבעה" (הכוונה למגדלים שמרביעים באופן שיטתי כלבים גזעיים ומוכרים את הגורים למטרות רווח ומסחר) נמצאים בסיכון גבוה יותר לשאת ולחלות בטפיל, עקב תנאי המחייה וההיגיינה הגרועים הנפוצים במקומות אלה בדרך כלל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully